Metropolis

DigitalArt

Stamgast
Lid sinds
18 juli 2015
Berichten
389
Locatie
landgraaf
Track geïnspireerd door de indertijd futuristische film Metropolis van Fritz Lang. Toch een indrukwekkend stukje filmtechniek als je bekijkt dat het ongeveer een eeuw geleden is gemaakt. Het is qua muziek uitgedraaid op iets dat je als "Ambient Rock" zou kunnen bestempelen. Hope you like it :)

 
Goeie track hoor!
Je hebt een lekkere cinematic sfeer neergezet wat mij betreft, beetje Floyd invloeden wellicht in het midden gedeelte.
Vind ik niet erg hoor! :okdan:
Ook een prima industrial touch door de wat mechanische beat die na 1 minuut verdwijnt en bij 3.20 weer terugkomt.
Iets rustiger en langere fade in bij 3.20 had ik beter gevonden, kwam nu iets te abrubt erin voor mij.
 
Dank voor je Fade-tip Willem. Ben natuurlijk ook opgegroeid met Pink Floyd maar had er bij deze track niet echt aan gedacht. Maar nu je het zegt....
 
mooie kombi van ambient en rock. klinkt verrekte goed. de floyd invloeden, die willem al opmerkte, i like.
en vind metropolis zelf ook een zeer bizonder ding, dus alles: kompleet.
fritz lang, zucht, bizondere man. wanneer je van films houdt, moet je eens le mépris van godard kijken, daar speelt fritz lang... een regisseur... mooie dialogen, bizonder gefilmd. even een associatie, off topic...
 
Arjan, leuk dat je hem kunt waarderen. Ik houd inderdaad van oude films (moeten wel iets emotioneels uitdragen of een boodschap hebben) en dat is bij Metropolis het geval. Ik zal jou tip om de film 'le mépris van godard' zeker bekijken. Dank hiervoor ! :okdan:
 
Heel mooi hoor. Die solo gitaar in het rustige stuk zou ik wel wat ruimer in de reverb willen horen (zeg maar, zeeeer ruim). En het fluitje op 2:37 vind ik toch wel iets te synthetisch. Sfeer en opbouw vind ik echt geweldig. En het is alles behalve een 13 in een dozijn track, dus hulde voor de originaliteit!
 
Back
Top