Mark van Rijswijk - Altitude [Uplifting Trance]

MvR

Nieuwkomer
Lid sinds
12 september 2013
Berichten
15
Hey allemaal.

Lang, lang geleden een keer een account aangemaakt hier, maar daarna om de een of andere reden nauwelijks wat gedaan hier. Maar daar wil ik verandering in gaan maken.

Om te beginnen is dit een track waar ik de laatste tijd aan heb gewerkt. 7/8 jaar geleden begonnen met muziek maken en ik heb toen vooral trance gemaakt. Paar leuke, kleine releases gehad en toen vooral wat andere dingen gedaan. Onder andere wat electro house, maar ook dubstep (was een hype), drum and bass, synthwave geïnspireerde nu-disco dingen en ga maar door. Altijd wel met een beetje trance gevoel erin, dat wel.

Tussendoor altijd wel wat uplifting trance blijven maken, maar meer voor de lol dan om er serieus wat mee te doen. Tot nu. Ik kwam erachter dat Flashover Records, waar ik 2 jaar geleden een release op had, weer volledig uplifting trance uitbrengt. Ik ben op dit moment in gesprek met hun A&R. Ik hoop dat het lukt om hem daarop te krijgen.

Belangrijk is dus dat dit zoveel mogelijk goede feedback krijg op de plaat! Vooral of het niet té ouderwets klinkt. Ik ben expres wel voor dat gevoel gegaan, maar het moet wel nog kind of modern klinken.

Genoeg geluld, hier is de track https://soundcloud.com/markvanrijswijk/altitude/s-hByPe

Greets, Mark
 
Fijn je hier te zien Mark !

Ik heb het je al een paar keer gezegd : dit is een top-plaat man. Heel krachtig, inventief en zoveel klasse. Hij zal het zeker goed doen bij de platenmaatschappij. Doe zo voort man, top ! :okdan:
 
Grappig, ben ook al jaren niet ingelogged. Kon gelukkig mijn account gegevens zojuist nog terugvinden. Heb naar je track geluisterd en ik moet zeggen ....hij gaat lekker hoor Mark! Keep on doing this!
 
Is het erg als ik dit bump? Ik kan nog wel wat feedback gebruiken namelijk.
 
Zit erg goed in elkaar, je mix vind ik ook erg goed. Zou vooral lekker veel muziek gaan maken als ik jou was ;):okdan:
 
Vooral of het niet té ouderwets klinkt. Ik ben expres wel voor dat gevoel gegaan, maar het moet wel nog kind of modern klinken.
Ik heb het idee dat er al tien jaar helemaal geen ontwikkeling meer in de trancehoek zit. Altijd dezelfde sounds, opbouw, breaks etc. En deze track is daar ook geen uitzondering op.

Ik vind 'm overigens helemaal geslaagd, zeker qua mix. De climax knalt er heerlijk strak in. Lekkere sounds ook, helemaal niets op aan te merken. Maar als jij het wilt afzetten tegen dat wat er al jaren is, dan hoor ik het "inventieve" in het geheel niet. Maar absoluut releasewaardig!
 
Ik heb het idee dat er al tien jaar helemaal geen ontwikkeling meer in de trancehoek zit. Altijd dezelfde sounds, opbouw, breaks etc. En deze track is daar ook geen uitzondering op.

Ik vind 'm overigens helemaal geslaagd, zeker qua mix. De climax knalt er heerlijk strak in. Lekkere sounds ook, helemaal niets op aan te merken. Maar als jij het wilt afzetten tegen dat wat er al jaren is, dan hoor ik het "inventieve" in het geheel niet. Maar absoluut releasewaardig!

Je hebt absoluut gelijk hoor, maar toch hoor je wel degelijk vooruitgang. Qua mixing vooral. Check bijvoorbeeld Rank 1 - Such If Life bijvoorbeeld en dan Tim Verkruissen - Revival. Klinkt qua stijl een beetje uit hetzelfde tijdperk, maar qua mix absoluut niet. Zo bedoelde ik het ;)

Ook moet ik erbij zeggen dat ik dus aas op een release op Flashover (waar Revival dus ook op uitgekomen is) en zij zoeken juist van die platen die weer een beetje throwback zijn naar de early '00s trance.

Onwijs bedankt voor je verdere feedback! Thanks!
 
Back
Top