Ook nieuw

krautrock1958

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
22 september 2016
Berichten
7.067
Locatie
Apeldoorn
Hoi muziekmakers, ik keek al een tijdje zo af en toe op het forum als ik iets over een bepaalde synth wilde weten en ben nu dus ook maar lid geworden.:)
Ik luister al vanaf m'n vroege jeugd naar muziek in allerlei stijlen en speelde vroeger gitaar en saxofoon als hobby.
Na jaren niets meer gedaan te hebben kreeg ik na het zien van de docu Dream of Wires interesse om iets met synthesizers te gaan doen.
Na wat luisteren en kijken op youtube hadden een paar synths m'n interesse gewekt die ook voor een beginner leuk in de prijs lagen.
Het is uiteindelijk een Waldorf Blofeld geworden vanwege natuurlijk de klank die ik werkelijk prachtig vind, heel geschikt voor ambiƫnt werk en natuurlijk ook andere stijlen want ik vind 'm heel veelzijdig.
Daarnaast vond ik de diepgaande engine natuurlijk ook een hele goede reden want dat ding kent heel veel mogelijkheden en daar leer je het vak weer van om het maar zo te zeggen.
Ondertussen heb ik ook een Roland jd-xi aangeschaft omdat er allerlei oude drummodules van Roland inzaten zodat je in ieder geval een lekkere drumtrack in elkaar kan zetten en ook het feit dat er een sequencer opzit, hoe beperkt ook vond ik toch ook wel erg leuk!
Toch vond ik dat ik met deze twee wat bassen betreft nog niet lekker uitkwam en heb nu een Waldorf Rocket besteld want wat ik op youtube zag is het dan wel een simpel ding maar de sounds die je eruit haalt zijn echt top voor die prijs!
Zo hoop ik een beetje allround te zijn voor een schappelijke prijs zo bij elkaar, het is maar hobby natuurlijk en m'n budget is beperkt.
Ik hoop nog veel op het forum te lezen en zo nu en dan een bijdrage te kunnen leveren.
Groetjes Willem
 
Back
Top