Akai mpc 2000 xl vraagje

dextah

Ouwe rot
Lid sinds
22 juli 2002
Berichten
3.358
Locatie
The Triple Galaxy Collision
Ik heb een mpc2000xl te leen..
Nu krijg ik die click/metronoom niet aan.

Heb count on en sound op click en volume op 100 maar toch hoor ik niks.

Kan de metronome stuk zijn of doe ik gewoon iets verkeerd?
 
Heb je bij het kopje -In play- hem op ON staan? Dan zou hij het moeten doen tijdens het afspelen. In eerste instantie doet hij dit alleen wanneer je iets gaat opnemen in de sequence. -In rec-

Als hij het dan nog steeds niet doet, zou ik het ook niet weten eerlijk gezegd
 
Heb eigenlijk alles geprobeerd. Play on rec on etc maar niks.

Van de mpc2000 die ik ooit had weet ik dat bij rec meteen de metronoom/click kwam

Heb je bij het kopje -In play- hem op ON staan? Dan zou hij het moeten doen tijdens het afspelen. In eerste instantie doet hij dit alleen wanneer je iets gaat opnemen in de sequence. -In rec-

Als hij het dan nog steeds niet doet, zou ik het ook niet weten eerlijk gezegd
 
Misschien erg dom, maar het kan zijn dat je het overziet wanneer je hem in een volledige midi-setup gebruikt... Heb je een kabel aan de MPC main-output hangen?

Of misschien dat ie het wel doet via de headphone output...
 
Hij hangt nog nergens aan heb hem standalone staan en er zit alleen stereo out op. Geen outputboard.
Ik zal de headphone output morgen eens probere.

Misschien erg dom, maar het kan zijn dat je het overziet wanneer je hem in een volledige midi-setup gebruikt... Heb je een kabel aan de MPC main-output hangen?

Of misschien dat ie het wel doet via de headphone output...
 
Heb je eigenlijk wel ander geluid op de outputs (samples dus)?
Zo niet: dan is misschien de output kapot/rot en kan het de moeite lonen even te kijken of de jacks niet vies zijn of los zitten.
(als de eigenaar het niet bezwaarlijk vindt als hier naar gekeken wordt..)
 
Er komt wel geluid uit verder.
Vaag toch?
Kan ook helemaal niks vinden over niet werkende metronoom.
De eigenaar van de mpc is nu even niet bereikbaar. Weet dus ook niet of dit al zo was.

Ik had ook nog een reset gedaan maar niks.


Heb je eigenlijk wel ander geluid op de outputs (samples dus)?
Zo niet: dan is misschien de output kapot/rot en kan het de moeite lonen even te kijken of de jacks niet vies zijn of los zitten.
(als de eigenaar het niet bezwaarlijk vindt als hier naar gekeken wordt..)
 
Je zou de OS opnieuw kunnen installeren, mss dat hij het standaard geluidje niet mee laad of kwijt is door een vage fout ofzo..
 
Druk even bij Count op open window dan zie je de metronome settings, rec only, in play, on key etc.
 
En bij Sound kan je dus het geluid maar ook de output kiezen. Click, of een geluid van een pad etc. Pagina 27 van de manual.
 
:beard::beard::beard:
 

Attachments

  • Schermafbeelding 2016-08-03 om 16.29.37.jpg
    Schermafbeelding 2016-08-03 om 16.29.37.jpg
    79,3 KB · Bekeken: 91
Back
Top