MPC Live: grid view en metronoom vragen

Danny

DAW-less puzzelaar °1967
Lid sinds
13 Maart 2003
Berichten
3.827
Locatie
Hoevenen - Antwerpen
Hoi,

Sinds een weekje ben ik eigenaar van een MPC Live II die ik vooral in wil zetten als sequencer. Maar ik stuit op twee rare fenomenen, eentje met de scrollmode in grid view en ander met de metronoom.

Grid view scroll mode

wanneer ik in deze mode het beeld wil laten mee gaan (follow of page) blijft deze maar actief totdat ik via het display naar boven of beneden veeg. Vanaf het moment dat ik dat doe, springt de scroll mode af. Lastig als ik een paar octaven naar boven of beneden moet vegen.

Metronoom niet beschikbaar voor enkel record

Wanneer ik de metronoom aan zet, komt deze sowieso in ´record and play´. Stel ik deze in op ´record´ springt de activatie af. Selecteer ik dan opnieuw ´ON´, krijg ik automatisch opnieuw ´record and play´. Ik slaag er dus gewoon niet in om de metronoom enkel en alleen te laten werken tijdens het opnemen.

Ik neem aan dat dit geen bugs zijn maar ik zie ook niet in wat ik verkeerd doe. De handleiding, Google en YouTube maken we ook niet wijzer. Iemand van jullie een idee?

Van beide problemen heb ik filmpjes gemaakt maar ze zijn te groot om als bijlage te plaatsen 😕 .

Alvast dank voor het meedenken.

:doei:
 
Grid view scroll mode springt idd uit telkens je het scherm beweegt. Druk stop en dan play en het volgt weer. Een beetje raar maar zo werkt het. Wat die metronoom betreft, dat weet ik niet.
 
Grid view scroll mode springt idd uit telkens je het scherm beweegt. Druk stop en dan play en het volgt weer. Een beetje raar maar zo werkt het. Wat die metronoom betreft, dat weet ik niet.
:? Wat vreemd. Zo'n functionaliteitsverlies. Enfin, dan leg ik me daar maar bij neer. Wie weet dat ze het ooit in een update oplossen.

Ik heb het filmpje van de metronoom via de PC bewerkt en verkleind zodat ik het hier kan posten. Dit gedrag vind ik wel héél bizar 😕 8D.


Ik hoop dat iemand van de MPC-bezitters op het forum nu zegt: "Jamaar ja ... dat komt hier en daardoor. Configureer het zo en het zal werken!" :D.
Maar om eerlijk te zijn: ik vind niets gerelateerd onder de Preferences en volgens de handleiding moet het gewoon werken. Bizar.


:doei:
 
Als je de metronome in het venster van het filmpje aan zet is het logisch dat hij dan ook aan staat bij play, je zet tenslotte daar op dat ogenblik de metronome aan. Als hij in dat venster off staat, en je drukt rec in om te gaan opnemen, dan zal je zien dat hij op enkel "record" zal staan.
 
Laatst gewijzigd:
@geuf : ik heb het geprobeerd zoals jij zegt en dan klopt het inderdaad :okdan:.

Ik blijf het wel een vrij aparte implementatie vinden. Zowel bij de Kronos, Montage, SY99 als bij andere werkstations kan je kiezen of de metronoom af staat, enkel actief is bij opname of zowel bij opname als bij afspelen. Bij de MPC heb je enerzijds het ´enable´ veld en anderzijds aan/uit. Het is een beetje raar uitgewerkt. Maar zoals jij het gedemonstreerd hebt, werkt het.

Hartelijk bedankt voor je uitleg. Top :).

:doei:
 
Back
Top