Roland JX10 + PG800

smackos

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
25 oktober 2002
Berichten
6.604
Locatie
Scheveningen Beach
Voor hoeveel gaat dit setje nu...de pitchbend is wel afgebroken en de aftertouch is een beetje weeig, of zat die er uberhaupt niet op?

Het is wel echt een megadikke analoge bak maar misschien wil ik hem ruilen, voor een Novation SuperNova Keys ofzo...of is die supernova veel minder waard?
 
Jx10 is erg interessant geworden door de Vecoven mod.. beetje hetzelfde als de Prophet 600 en die GliGli mod daarvoor.. die zie je tegenwoordig nog maar zelden onder de 1000,- en als ie ervoor staat is ie zo weg.

Aftertouch is bij all JX10's wel het probleem..

Ik heb trouwens nog wel een pitchbend voor je.. maar ik zou em niet wegdoen.. 't is met die complete mod echt een hele interessante synth.. gewoon opslaan, kan je nooit spijt krijgen.. maar ja keuzes :)
 
ah ok dat is weer een andere mod chip dan ik heb volgens mij

Nou ik zal hem wel nog eventjes houden :) Het is toch wel een analoog vlaggeschip ala een Jupiter 8...soort van dan ergens best wel stiekem
 
Dat is de eerste Vecoven mod. waarschijnlijk (aangezien er een arp op zit...) maar hij werkte aan een nog veel uitgebreidere mod waarop iedere Oscilator PWM krijgt en meer..
Heb het een tijdje niet gevolgd maar is dus van diezelfde persoon.
Laat maar weten als je die pichtbend wil hebben.. moet over een maandje of wat toch bij Phochos langs. :)

Hieronder staat wat audio.. hij krijgt bij die mod ook 4 envelopes en 2 lfo's.. check plaatje. :)
https://www.gearslutz.com/board/11245969-post975.html

474134d1433506899-roland-mks-70-upgrade-modification-beta-testers-wanted-2015-06-05-00.08.16_640.jpg
 
Laatst gewijzigd:
De env is toch veel te traag . daarom is het niet een hele bekende synth geworden. Hartstikke leuk ding maar een midden mote synth. Eigenlijk zo'n beetje als de jd800 ook niet een top synth. ik vind hem ook erg breed , een enorme synth. denk dat de meeste dan ook naar een JX8P kijken.
 
Ik had begrepen dat bij die completere mod samen met de PWM board de CPU's ook vervangen werden.. en dacht ook dat de envelopes sneller waren maar correct me if I'm wrong :)
 
Was nog even aan het zoeken op Gearslutz maar er is wel degelijk wat aan de envelopes veranderd.

Check deze post: https://www.gearslutz.com/board/10945175-post854.html

Ow.. en je kunt de LFO's ook op freerun zetten (en dat is wel fijn bij de PWM natuurlijk).

Er is ook nog een mod voor de display gemaakt.. geloof dat de mijne ook wat kuren had zo nu en dan.. al met al wel een grote operatie maar zeker de moeite :)

 
Laatst gewijzigd:
Het is toch wel een analoog vlaggeschip ala een Jupiter 8...soort van dan ergens best wel stiekem

Overdrijven is ook een kunst, alhoewel die jup8 ook niets voorsteld :engel:
Ik begrijp maar niet wat mensen met die jup 8 hebben, ben er totaal niet onder de indruk van en daar ook nog 7+K voor moeten betalen, van de zotte gewoon.
 
Overdrijven is ook een kunst, alhoewel die jup8 ook niets voorsteld :engel:
Ik begrijp maar niet wat mensen met die jup 8 hebben, ben er totaal niet onder de indruk van en daar ook nog 7+K voor moeten betalen, van de zotte gewoon.

Ja dat zeg je gewoon omdat je er geen hebt ;p

Het JP8 verhaal is natuurlijk niet serieus echt helemaal bedoeld, maar de JX10 was toch in de ogen van Roland wel een vlaggeschip synth, en heeft toch ook een beetje dezelfde structuur als een JP8 2x2Oscs voor mooie 1 noot chord geluiden..

die strings en pads uit de JX10 zijn echt wel om te kwijlen, maar hij heeft ook een beetje plastic korrellig randje waar je toch wel omheen moet programeren

McGyver gear zal je wel even PB'en over die pitchbend
 
De env is toch veel te traag . daarom is het niet een hele bekende synth geworden.

Ik hoor dit altijd op allerlei fora, de traagheid van de envelopes. Ik moet zeggen dat ik daar persoonlijk geen last van heb. En als je met side chain compressie in een mix werkt zie ik niet zo het nut van een snelle envelope; je drukt dan juist die attack van je synth weg.
De envelope is wel van nut als je de synth als percussie gaat gebruiken. Dan nog vind ik de JX snel genoeg. IK zou graag het resultaat van een blinde test willen zien waaruit volgt dat de JX te traag is.

De reden waarom die JX synths van Roland niet populair zijn geworden ligt meer eraan dat de Yamaha DX7 toen zo populair was. Ze kwamen in dezelfde periode uit. Dus dat lag niet aan de envelopes.
 
Ja dat zeg je gewoon omdat je er geen hebt

Nee die heb ik niet (meer), maar ik weet heus wel waar ik over praat :?
Heb deze combi en die is nog beter ook :?
 

Attachments

  • 20160630_214320.jpg
    20160630_214320.jpg
    14,4 KB · Bekeken: 106
  • 20160630_214600.jpg
    20160630_214600.jpg
    34,1 KB · Bekeken: 103
deze dame gaat nog ff een keertje reageren,
als je beter begrijpend zou gaan lezen, ze hebben er wel ergens een cursusje voor, dan zou je zoondertussen moeten weten dat dat niet zo is......

maar we kennen je alreeds een tijdje, evenals je nogal zinloze gedrag hier op het forum, dus ik zal het hier maar bij laten....:D
:peukie:
 
Als jullie toch ooit eens de moed verzamelen om samen ergens een drankje te doen is de eerste 20 bier op mijn rekening. Vrienden voor het leven daarna.

Mooi ding hoor die mks70 :)
 
Als jullie toch ooit eens de moed verzamelen om samen ergens een drankje te doen is de eerste 20 bier op mijn rekening. Vrienden voor het leven daarna.

Mooi ding hoor die mks70 :)

:mega:

@ Smackos: Zie je PM wel tegemoet :)
 
Back
Top