Machine of Push?

maschine 1 koop je soms voor 150 euro, no brainer lijkt me, als de controller ok is.

ALs je kijkt wat je er allemaal bij krijgt, alle samples etc. massive, monark etc.. is het zelfs zonder controller al een goeie deal volgens mij :)
 
Gefeliciteerd :)

Even OT trouwens :

Ik heb nu mijn derde push 2 onder handen.

Mijn eerste, die had een falende encoder, dus die moest opgestuurd worden.
Om de periode te overbruggen kreeg ik van de winkel het demo-exemplaar uit de winkel mee.
Uiteindelijk kreeg ik van de week een gloednieuwe terug :)

Ik heb er dus inmiddels 3 onder handen gehad , en mij viel dus op dat mijn eerste en die van de winkel anders aanvoelden.
Het zit hem in de functieknoppen.
Bij de eerste 2 was er een duidelijke 'klik' met hoge transienten ( om maar in vaktermen te blijven). Dus duidelijk hoog in het klikje.

Bij mijn nieuwe echter is die er in veel mindere mate. Hij klnkt doffer, de hoge tik is weg.
Het kom op mij over alsof het rubber van de toetsen iets dikker is, maar het speelt juist soepeler, alsof het dunner is.

Ik vind eerst bijvoorbeeld switchen tussen note repeat resoluties ( rechterzijde push) tijdens het spelen bijna ondoenlijk op mijn oude en de loaner van de winkel. Op mijn nieuwe gaat het echt supersoepel.

Het viel me echt direct op zodra ik er op klikte.
Geen heel klein verschil dus.

Ik was verbaasd in ieder geval dat er nog zoveel verschil tussen zitten kan, en vraag me af of ze niet zijn geswitched tijdens de productie naar een iets ander ontwerp .. qua functieknoppen dan iig.

Nou ja , voor wat het waard is ,. bij deze .
 
Laatst gewijzigd:
Oh wauw.
Is er een manier om te zien welle versie het is?
Of zien ze er verder 100% identiek uit..

in de winkel op de functie toetsen drukken dus en als er een hoog klikje in zit niet kopen?
Het note repeat verhaal merk je waarschijnlijk alleen als hij aangesloten is?
 
Voor ziet het er allemaal identiek uit. Hoewel ik het idee heb dat deze knoppen een fractie dikker zijn, maar ja dat kan ook mijn perceptie zijn ivm het andere gevoel dat ze volgens mij hebben.. dan zou ik ze echt naast elkaar moeten zien .

Ik ben zo zeker van het verschil omdat ik anders wel iets had gemerkt toen ik het leenmodel thuis had. daar merkte ik niets. maar nu dus wel. Vandaar.
 
Anyway, veel plezier er mee :) ik vind het echt geweldig spul . klik of niet !
 
ok, dank.
ik ga me nog even beraden.

Ik kan er eentje nieuw kopen voor € 655,- inclusief decksaver.
Is zo'n decksaver echt nodig?

Nou ja het helpt wel tegen stof :) En het heeft wel meerwaarde mocht je hem ooit weer verkopen.
Volgens mij wel een goede deal voor die prijs.
 
Lol.. gaat oud model .. dat valt wel mee hoor. Ik zeg het maar omdat het me echt opviel.. De winkel wist van niks.... ik heb geen idee of het aan mij ligt of mijn specifieke push of dat er überhaupt verschil zit tussen de exemplaren....
 
Ik heb exact hetzelfde vraagstuk gehad en een soortgelijke situatie, heb hier een maand in gestoken om de "juiste" keuze te maken.

Ook ik werk met Live en wilde een meer hands on oplossing. Hoop fora en filmpjes gechecked voordat ik mijn keuze maakte. Machine is een top product en prima te integreren, maar mijn overweging was dat ik niet ineens Live links liet liggen om me volledig op Maschine te storten.

Heb daarnaast ook eens een Akai MPC Ren gehad omdat ik ooit eens ben begonnen met een mpc2000, dat was stand alone tof, maar voelde qua integratie ook veel te omslachtig. Moest tracks apart toewijzen in live blabla. Ik wil de directheid in mijn workflow, wil nu en straks ook met Live werken. En de nieuwe chop functie en het uitnodigende scherm bieden veel meer directheid dan met Push 1. Ook kan je met Push 2 nu ook third party plugs starten, wat de noodzaak om de muis te pakken weer verkleind. Het is controller van de hoogste kwaliteit. En heb daarom uiteindelijk voor Push 2 gekozen. Wordt morgen bezorgd :)
 
interessante tip over de klik in de knoppen, lees ik net. ik ga de mijne ook even checken morgen
.
 
Zojuist onderstaand bericht mbt. de knoppen naar Ableton gestuurd, zal het hier ook posten als ik antwoord heb:

---

Hi,

I have a question about Push 2. I just ordered one at a Dutch music store and while waiting on my model to arrive I am reading user testimonials on www.synthforum.nl. There I read one user had had 3 different Push 2's. Because of a defective encoder of the first unit, the store sent him a demo model while waiting for his brand new replacement to arrive.

So the defective encoder is not the issue here, that can happen. But this guy warned us that his last (new) Push 2 model he recieved had much better push knob handling/response. Especially the the note repeat knobs were mentioned. He said he clould hear a clear click pressing them, where in his first 2 units he cold not. Also the handling and reaction of those knobs were a big improvement. He especially mentioned this was a big difference in feel and handling.

So I guess my question is, are you aware of different manufacturing proces of parts in Push 2. And I'm a bit concerned what to expect or to do, as I just spent a load of cash for this controller.

Would appreciate some comforting here ;)

Best regards from Rotterdam, NL,

Pavel.
 
Mijn Push inmiddels binnen, voelt top notch aan, blij ermee.

Daarnaast antwoord van Ableton ontvangen, netjes vond ik. Ok doe er je voordeel mee. Fijn weekend.

---

Hello Platform,

Thank you for getting in touch with Ableton Support. I am happy to hear you are preparing for working with Push.

First of all I would recommend to be careful with comments you read in forums. That´s why I appreciate you getting in touch with us about it.

I can assure you that we always try to build and program our products based on giving the users the best experience possible. This, of course, includes corrections, changes and/or improvement of features. Since the release of Push 2 in November we put a lot of work into improvements of the unit´s functionality, as you can see in our release notes:
https://www.ableton.com/en/help/article/live-9-release-notes/

The most important change we implemented, hardware-wise, was to improve the quality control. We had a few problems with faulty encoders and buttons. But based on the units sold, this were corner cases. We did not, at all, change hardware components for Push, rather, we did improve said quality control, to prevent users from receiving a faulty unit.

Of course, nobody is perfect, but should you have any issues with our products, we will take care accordingly and there is no need to worry. We won´t let you alone with your issues, should you have any.

I hope this answers to your concerns and, again, we are always here to help.

If you have further questions, please feel free to get back to us at any time.

Best Regards,

Rodrigo
Ableton Support
 
IK vind de uitdrukking 'This guy Warned us.... ' wel een beetje uit zijn verband getrokken als ik zo vrij mag zijn. No hard feelings, maar naar mijn idee is die interpretatie van wat ik schreef niet de juiste...

Het is meer dat ik het een opvallend verschil vond en ik dacht dat het het melden waard was, ook omdat iemand er wellicht iets van zou weten en zou kunnen ontkennen of bevestigen wat ik dacht.

Het zou ook zo kunnen zijn dat ik juist nu een afwijkend model heb, of dat het juist een afwijking in mijn hoofd is.

Maar gezien hun antwoord is er aan de hardware niets veranderd inderdaad. En toch voelt deze anders. Weird.
 
Back
Top