D16 PunchBox

D16, komt met een nieuwe Bass Drum synthesizer.

https://www.synthforum.nl/forums/attachment.php?attachmentid=109601&d=1464159088

Er is nog niet veel van bekend, maar wel een teaser.




Op de website staat: "We'd like to announce PunchBox which was created by D16 Group in cooperation with industry-standard sound designers Sound Of Revolution and CFA Sound.

PunchBox is bass drum synthesizer which combines synthesis, sampling and built-in FX'es to give you all you need to build the right kick easily. Watch the video bringing PunchBox closer and wait for other details to be revealed soon.
"

Het lijkt er op dat ze behoorlijk hebben lopen shoppen in hun andere VST's en dit op een aantrekkelijke manier gecombineerd.

Ik ben benieuwd naar echte sound demo's/reviews. Zelf ben ik toch wel tevreden met de D16 plug-ins.
 

Attachments

  • teaser.jpg
    teaser.jpg
    58,4 KB · Bekeken: 110
Ben ook wel benieuwd hoe deze zich verhoudt ten opzichte van Sonic Academy's Kick 2. Deze plugin lijkt nogal de conventionele benadering te kiezen (modules met draaiknopjes) terwijl Sonic Academy juist vooral vanuit envelopes werkt waardoor je zeer precies je geluid kunt bepalen.
 
ik voel me al metteen een beetje in de maling genomen.
waarom doen software makers altijd net of ze hardware maken?

Dat is dus aardig van die Sonic Academy Kick (2) plugin, die lijkt totaal niet op hardware. Daar 'teken' je je kick in feite door middel van envelopes. Ook hun Kickstart plugin (ducken op time sync ipv via signaal) en PanShaper (panning op basis van envelopes) werkt zo. Dat vind ik zoveel gaver dan simpelweg proberen een module te kopieeren ofzo, gebruik de kracht van je medium ipv een ander medium te imiteren.
 
D16 maakt over het algemeen leuke en goed klinkende plugins! Ben benieuwd ook naar geluiden hier van!
 
Heb ergens nog een beta versie van de Shioitor, filter daarin klinkt compleet anders dan in de Lush101. Jammer dat ze die er niet in hebben laten zitten.
 
Back
Top