1e track,feedback anyone?

ENTB

Nieuwkomer
Lid sinds
20 april 2016
Berichten
6
Ik ben inmiddels een tijdje bezig met een track maar ik zit een beetje vast en zou graag wat feedback horen. Ik volg dit forum al een tijd met plezier en hoop via deze weg misschien wat bij te leren en zal waar ik kan ook proberen te helpen.

ik ben nu een half jaar bezig met Ableton Live icm een Novation Impulse en Maschine Mikro en probeer wat Progressive House achtigs voor elkaar te boksen.

Wat EQing toegepast en ook hier geld dat het allemaal veel beter kan, ik weet alleen nog niet precies hoe.

 
Niet verkeerd voor na een half jaar. Best lekkere sounds hier en daar. Sommige delen staan wel erg hard, zoals die stottersynth op iedere zestiende. En die sirene die er op 2:30 bijkomt ook. Daarentegen kan de bas nog wel wat laag gebruiken, en misschien is het ook wel wat als er wat meer ritme in de bas zit. Nu ontbreekt de groove.

De percussie is wat saai, eigenlijk alleen maar een tik op iedere zestiende. Dat kan je best wat uitbreiden, bijvoorbeeld door wat accenten toe te voegen op de 2e en 4e tel. In het begin heb je die trouwens wel, maar later niet meer (?)
 
In het begin heb je die trouwens wel, maar later niet meer (?)
Ja dat vond ik nou ook een beetje vreemd, terwijl de opbouw van je track wel onderhoudend is. Wel erg goed gedaan aangezien je nog niet zo lang bezig bent. Ik zou er niet meer teveel aan veranderen, even die groove van 't begin naar de rest van je track kopiëren en dan is 'ie af...
 
Daar heb ik wat aan, thanks! Nu je het zegt hoor ik inderdaad dat die plekken hard staan. Het is soms gek dat ik zo'n track al 200 keer heb zitten luisteren maar zo specifiek naar een bepaald detail geluisterd dat ik een soort doof word voor andere details. Vandaar dat ik feedback erg op prijs stel!

Het idee om die groove door te zetten door de hele track heb ik overwogen maar vond het toen wat teveel worden maar ik ga eens kijken of ik daar een oplossing voor kan bedenken.
 
Ik sluit me aan bij de rest. Heeft een leuke FM klank vanaf 2:00 trouwens. Hou wel van die sounds

De ritme sectie kan wel iets meer "in your face" oid, kan je proberen te regelen met ietwat sidechain op de rest. Oppassen, niet teveel. De drums zelf iets compressen met een fijne meer vintage achtige tube emu kan ook helpen. Maar, het is smaak wat nu gaat tellen en wie ben ik om dat te dicteren..

Misschien wat meer overgangen? Of hoe je dat ook noemt.

succes
 
Ik vind hem prima zoals hij is. Voor mij staat er ook niks te hard. Lekker.
 
Inderdaad meer een kwestie van levels goed zetten maar zeker een goed resultaat als je pas een half jaar bezig bent
 
Nu je het zegt hoor ik inderdaad dat die plekken hard staan. Het is soms gek dat ik zo'n track al 200 keer heb zitten luisteren maar zo specifiek naar een bepaald detail geluisterd dat ik een soort doof word voor andere details.

Als je het volume gelijkelijk steeds zachter zet als je hem luistert hoor je vanzelf wat er te hard staat, dat blijf je dan het langst horen.
 
Aan elke track kan ALTIJD iets veranderd worden naar de smaak van welke luisteraar dan ook. Tegelijk voeg ik mij ook in het kamp van de levels. Het tweede deel van je track is naar mijn smaak iets te repetitief. Je kunt daar met je ritmetrack best nog iets aan veranderen. Probeer eens op momenten wat shakers in te zetten naast of in plaats van die delayed hihat. Bongo's of conga's zouden misschien ook nog wel werken in deze track. Je kunt ook denken aan het toevoegen van lagen pads of stabs of misschien wel een piano om het tweede deel nog iets interessanter te maken.

Dat stuk op 2:30 vind erg goed gedaan. De best die er daarna inkomt, is wel wat plotseling. Die zou je kunnen inleiden met een sweep (een beetje cliché, maar het kan wel) of een fill. Puur voor de aankondiging. Dat aankondigen kun je in deze track trouwerns op wel meer plaatsen doen. Dan komt er een wat natuurlijker flow in je track. Ik heb nog een klein beetje het gevoel dat sporen worden aan- en uitgezet. En dat is op zich prima hoor, zo gaat dat natuurlijk altijd. Maar probeer op die momenten de boel even aan elkaar te lijmen.

Die arp gaat er op 5:11 wel een beetje slordig uit. Dat kun je netter oplossen :).

Verder natuurlijk complimenten. Knap dat je in een half jaar tijd al zover bent.
 
Dat is inderdaad waar, dat er altijd wat aangepast kan worden. Daarom zou ik ook waarschijnlijk eindeloos door kunnen klooien op zoiets, en wat jullie ook weten, er zit al een hoop tijd in.
Met deze comments ga ik sowieso aan de slag want ik merk wel dat het er beter op wordt en ik leer er van.
Morgen eindelijk weer tijd om aan de slag te gaan.

Thanks iedereen voor de complimenten ook, leuk om te horen!
 
Back
Top