[90's house] hoe nu verder?

Vind em asis al best lekker... :mega: De stukken @0:15 en 0:30 zijn wat mij betreft al cathcy en vol genoeg.. maar daar waar de strings en drums het alleen doen mist het idd wat.
Misschien n staccato-achtig geluid.. M1 piano oid? of een bell-achtig geluid??

'n Vocal (rap of zang) zou daar ook zeker passen :)
 
Klinkt leuk ja. Waar je nu stopt komt normaal de break (alleen de hats, bassdrum of wat dan ook) en dan begint het weer opnieuw van voren af aan. Gewoon hetzelfde melodielijntje (met sommige noten net even op een andere plek) met een andere klank bijvoorbeeld: synthlead, blowbottle met een panfluit layer eroverheen ofzo.
Maak niet de fout het hele nummer met hetzelfde fluitje te maken.
Gaat erg leuk worden en helemaal mijn ding dit.
 
https://www.youtube.com/watch?v=-XUajblUArg

Hier moet je het van leren Maurice. Die Roland Romanelli was de bandleider van het Franse groepje Space.
Hebben meer platen verkocht dan die Jarre en Magic Fly was een wereldhit. :geslaagd:
Ik plaats dit filmpje omdat je ervan kunt leren hoe je zoiets aanpakt en het is jouw (en mijn) soort van instrumentale muziek.
Vroeger in de tijd dat er nog geen drummachines bestonden was Space beter ja :beard:
 
Het mist nog een foute soulzangeres....

Erg sterk geproduceerd, Wordt er zowaar enigszins onpasselijk van :) Net als in de jaren 90...
 
Het mist nog een foute soulzangeres....
idd.. of zo eentje die in de break fluistert" I need you to take me to paradise where we can be together forever an ever in a fantasy in the name of luv and forget the rest of the world "

En natuurlijk iemand die roept welk instrument er in komt en vraagt of je er klaar voor bent "are you ready voor m'n panfluit?" "Do you believe mijn panfluit"

Oh en NASA gebrabbel in een radiostem..altijd goed.

Op de 1 in de break (alleen strings aub)natuurlijk een omlaag gepitchte kick met veel galm gevolgd door een backwards cymbal/909snare roffel.
 
Ja, het klinkt best echt! :-)

De laatste paar nootjes van de lead komen wel een beetje houterig over...
 
Dat laatste stukje met die 808-achtige sounds is al bijna te goed voor de rest van het nummer. :) Leuk gedaan verder.

idd.. of zo eentje die in de break fluistert" I need you to take me to paradise where we can be together forever an ever in a fantasy in the name of luv and forget the rest of the world "
:D
 
Het tempo is net wat te snel, die clap is op een gegeven moment erg irritant! Dat pattern moet je echt wat meer variƫren. De panflute achtige synth moet meer een saw achtige sound worden om wat meer die eurodance vibe te krijgen. En tenslotte die breakbeat achtige beat op het einde zou ik totaal weglaten dat past niet bij de rest van de track.

Ik zou zeggen begin met het maken van een goede beat en pak de strings als basis en probeer vanuit die wijze een aantal lagen erbij te doen. Ik zou het zeker niet te snel of druk/vol maken.
 
En op de break natuurlijk een hippe mc met iets van "are you ready for this?!"


Die "808" (?) klinkt idd iets te gelikt voor deze 'cheese' :P
 
Back
Top