Analoge "blues" - simpel sequence'je

KSUS

The Syncopath
Lid sinds
8 februari 2013
Berichten
587
Locatie
Babylon
met een vleugje JV1080:
https://soundcloud.com/cases-1/analog-bluesd

gewoon voor de leuk, gisteravond met spelen kwam dit eruit.
 
Aardig begin maar daarna voor mij te repeterend. Wat mij betreft nog wat opleuken met b.v. animerende trompetten en/of scheurende sax solo en toonhoogte wisselingen. Maar belangrijkste is dat je het gewoon leuk vind en daar gaat het toch om :-)
 
What you saaaayyy!!!

Ik vond hem wel leuk, lekker deuntje om gitaar op mee te spelen.
 
Ha, toch leuk die feedback van jullie. Bedankt!

Hij is inderdaad kaal, in me hoofd hoor ik al hele orkesten losgaan met toeters en bellen, dat is kwestie van layeren. Dit is weer zo'n 3uurs brainfart. (ik maak nooit iets af :( )

Dit is weer een speledingetje van noten E naar B. Ik vind dat een leuke chord progressie.

Ik ben nog volop in de leer met de wereld van hardware - ben 4 jaar geleden van reason 3 naar hardware en logic pro gegaan nadat ik bij me manager thuis een studio zag, maar heb op zoveel gebieden moeten leren. (arangement, piano les, mixing, headroom, gainstaging, synthese, recording, etc. ga zo maar door.)

Ik wou namelijk altijd een MPC, heb toen de 2500 gekocht en nu een 4000. (nu ben ik besmet met G.A.S. - zwaar besmet, gelukkig!)

Deze keer ging het om mijn mix, ik heb em in 1 nacht toen op de headphones afgemixt dus die zal niet best zijn.

Ik moet nog steeds eens een nummertje helemaal afmaken, gewoon even een paar weken erover doen ofzo, maar ik ben blij met de progressie so far, piano spelen is echt heerlijk!

Thanks voor listning, ik ga weer even 200 schakelaars omzetten en aan de bak met de analoge heerlijkheden!



@D.Art:
animerende trompetten en/of scheurende sax solo en toonhoogte

Wat bedoel je met animerende? en toonhoogte, bedoel je transponeren daarmee of EQ?

@Torp
lekker deuntje om gitaar op mee te spelen.
Eerste wat in me op kwam was "hit the road Jack"
Ik woon 10min van A'dam, neem je gitaar mee zou ik zeggen =) (en anders heb ik er nog 1, maar ik ben links.)
 
Eerste wat in me op kwam was "hit the road Jack"
Ik zei toch: What you saaaayyy!!!
Ik woon 10min van A'dam, neem je gitaar mee zou ik zeggen =) (en anders heb ik er nog 1, maar ik ben links.)
Haha, ik ben helaas een waardeloze gitarist hoor... Ook links trouwens, maar rechtshandig. *D
 
het is 'hit the road jack' met wat apartige nootjes hier en daar.. soms mist jack de road even en zittie in de berm ;)

kwa drums he:
shakertje en een lekkere snare op de 2 en de 4 erbij en het geheel gaat al wat meer rollen
 
Het doet mij aan 'het fluitketeltje' denken.. Van mevrouw Schmidt..

Waarvan een originele uitvoering met kinderkoor niet te vinden is op Youtube...
Daar zal de copyrightmaffia wel invloed op hebben gehad....

Wel vond ik een matige uitvoering van VOF de kunst en deze mevrouw.... :-)

 
Wel vond ik een matige uitvoering van VOF de kunst en deze mevrouw.... :-)

You Tube

Hahahahahahahaha!!!!!!

Haha, ik ben helaas een waardeloze gitarist hoor... Ook links trouwens, maar rechtshandig.

Ook deze is heerlijk.
 
ik vind hem te veel ge-quantized waardoor het als muzak klinkt (lift muziek)
maar waarschijnlijk is dat je bedoeling
het origineel is super swingend.. dat ontbreekt nu totaal.

ook mag het tempo van mij flink omhoog (net als het origineel)
 
ik vind hem te veel ge-quantized waardoor het als muzak klinkt (lift muziek)
maar waarschijnlijk is dat je bedoeling
het origineel is super swingend.. dat ontbreekt nu totaal.

ook mag het tempo van mij flink omhoog (net als het origineel)

Quantize stond toch echt uit :) (het is ook totaal niet in de buurt van een maat ofzo, dus dat hoor je echt verkeerd = 96ppqn ;) - enkel die 4 nootjes waren op kwartjes)

Was overigens niet de bedoeling om dat te spelen, simpelweg 4 aflopende noten. Het lijkt er natuurlijk ook in de verste verte niet op natuurlijk.

Gewoon voor de leuk! :)

Wel bedankt voor het luisteren :D
 
ik hoor het helemaal niet verkeerd
misschien heb je hem niet gequantized maar het klinkt wel zo.
als je een nummer bijna de helft vertraagt krijg je dat al snel
luister naar het origineel, je hebt er een muzak versie van gemaakt

voor de leuk.. als je in de lift staan leuk vindt.. :D
 
Laatst gewijzigd:
We zien hier een jonge Scepticist toen hij nog musical-ambities had?
Ben inderdaad ooit weleens pianist geweest in een kinderorkestje en ook voor een kinderkoor.. :-D De liedjes van Annie M.G. Schmidt ben ik mee opgegroeid..
 
Zo dan! Wat een gekkigheid op de zondagochtend. Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet vinden. Ik vind het in elk geval geen mooie muziek. Aan de andere kant is wel een stukje muziek dat blijft hangen. Misschien iets voor een commercial of zo?
 
Zo dan! Wat een gekkigheid op de zondagochtend. Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet vinden. Ik vind het in elk geval geen mooie muziek. Aan de andere kant is wel een stukje muziek dat blijft hangen. Misschien iets voor een commercial of zo?

Ha, ja dat zou wel passen ja. Volgende keer zal ik beter mijn best en proberen een trackje te maken, ben wel benieuwd hoever ik kom.

dank voor luisteren:)
 
ik hoor het helemaal niet verkeerd
misschien heb je hem niet gequantized maar het klinkt wel zo.
als je een nummer bijna de helft vertraagt krijg je dat al snel
luister naar het origineel, je hebt er een muzak versie van gemaakt

voor de leuk.. als je in de lift staan leuk vindt..

Het orignineel? Haha, die is er niet. Het is nergens op gebaseerd natuurlijk, dat zou een zware schande wezen.

Ik hoor steeds een groot en klein akkoord door elkaar aan het begin van het loopje, is dat bedoeld?

Geen idee wat je bedoeld
 
Back
Top