Nod and Smile

KSUS

The Syncopath
Lid sinds
8 februari 2013
Berichten
587
Locatie
Babylon
Op de S90 JV1080 en MPC4000

https://soundcloud.com/cases-1/nod-and-smile_1
 
Thanks Jan,

Ben ook jouw tunes weer aan het luisteren, errug dik weer!
 
Echt een leuke track.
Clean en crisp ook.

Geeft mij op dit moment een beetje retro/latin/tango gevoel.
Ik moest denken aan Pink Martini (Bijv. CD en titelsong Hang on Little Tomato).


Aan de positief bedoelde kritiek kant. Voor mij blijft de snare een beetje lang hangen. Is ie compressed/gated? Zou ik graag nog snappier/helder zien doorkomen. Ook de hihat mag dan wat helderder (wel mooi zo in de reverb). Dit om op par te komen met de rest van de mooie helder klanken/mix.

Of in plaats van nog crispier...

Zou misschien ook mooi klinken als hij juist een beetje retro/sepia gemaakt zou worden.
Minder crispy, met wat stof en krasjes op een versleten LP. Van dat werk.
Misschien nog eens zo'n retro mix versie uitproberen?
 
Ha, mooie track van Pink Martini!

Ik heb hem gemixt op de headphones en geen losse tracks opgenomen van elk instrument individueel (als in kick en snare etc.)
Normaal deed ik dat wel altijd maar ik had daar nu niet zo'n zin in :P

De snare bestaat uit layers van +/- 6 verschillende snares waarvan 1 of 2 uit de S90.. ik denk dat er nogal wat reverb op de drums zit vanuit die workstation haha, hats komen ook daaruit.

Dat sepia/retro gebeuren spreekt mij wel aan - ik heb zelfs een LP "generator" op die bak zitten, die kan ik eens proberen. Maar hoe zou ik die complete mix kunnen kleuren a la Sepia? Bedoel je dan met EQ of heb je daar andere ideeen voor?

Ik zal hem vanavond eens op de speakers gooien want volgens mij is ie iets te heet nu en ik vind de mix een beetje schel eigenlijk(?). Ik heb hem nu enkel op 3 verschillende headphones geprobeerd.

Als ik die snare meer wil laten doorkomen zou ik dat nu doen met individueel recorden en dan transienten.

Meestal ben ik al weer snel aan een nieuw dingetje bezig :) moet elke dag een beetje oefenen met piano'en :P


Bedankt voor het luisteren!!
 
Ik heb hem gemixt op de headphones en geen losse tracks opgenomen van elk instrument individueel (als in kick en snare etc.)
Normaal deed ik dat wel altijd maar ik had daar nu niet zo'n zin in
desondanks een goede mix ! op 2 headphones geluisterd, en alles klinkt mooi in balans, helder, maar niet schel en diep genoeg laag om toch vol te klinken. loopt lekker, aangenaam zo in de ochtend.

Als ik dan een klein puntje zou moeten noemen is het fluitje op 1:15 misschien net wat hard. het is niet scherp maar wel een heel smal stukje hoog wat een beetje priemt zeg maar.
 
Een goede mix is misschien wat optimistisch! Bedankt voor het compliment. Ik ben er toch niet helemaal tevreden over, ik ga de volgende keer toch weer multitracken denk ik.

Haha het fluitje ja, het is een prachtige workstation alleen 64 voices tegelijk.. dat zuigt echt en heb ik met de percussie vaak al vol (dat hoor je nu niet maar ik layer altijd tot ik tevreden ben.)

Tijdens mixen lees ik altijd de mix in digicheck om te kijken hoe de range is maar toch mis ik nog wat hierin, ik vind het nog geen goede mix maar ik weet niet waarom. Misschien wat te hard ofzo.. clippen doet hij niet denk ik.

Ben wel blij met de overstap op Protools (en een rib uit me lijf aan plugins..... ) Protools is een genot om in te recorden/mixen - alles mooi in busjes sorteren en CPU load op de imac is veel lager als bijv. logic oid - geen idee waarom.
 
Back
Top