Hoe zijn jullie begonnen?

waarom ben je dan niet direct op een pc/mac begonnen ?
Ik bedoel, op dit forum zitten doe je waarschijnlijk ook niet met een atari :D
Ik was echt superblij toen ik van die atari af was, beperkt geheugen, floppies, kleine z/w scherm, kutmuis, bommetjes etc ...

Mijn eerste computer was een atari,.met pro24 van steinberg,. kostte iets van 1100 gulden destijds nieuw in de shop,.. Mac kocht je toen voor de prijs van een complete huisraad.
Nu,.. een dikke 25 jaar verder doet diezelfde atari nog precies wat ie toen ook deed,. midi opeten en uitspugen,. Natuurlijk gebruik ik al sinds begin 90 pc,.
Mijn eerste pc is allang gerecycled,.. 2e, 3e, 20e en uhhhgghste,.. ook,..
Allemaal in de shredder,..
Maar de Atari,.. Still alive and kicking
Er waren bij ons op een gegeven moment een stuk of 5 atari's in de studio
Die staan nu allemaal in kratten in een kelder.
Van tijd tot tijd krijgt 1 van ons een anti-pc-attack en wordt er 1 tevoorschijn getrokken.
Dus 1 van ze staat nog bijna altijd wel ergens aangesloten,.. midi te spugen!!
Compleet met floppen en bommen ,..
Wel met de beste trackerball ooit door de mens gemaakt trouwens!!!!
 
Jawel,.. dat wist ik wel,.. maar als groot Atari fan voelde ik me nogal aangesproken! :D:mega:

En ,. oh ja,. t ging toch over hoe was je begonnen ofzo,.. Dat was wel mn eerste computer!
Dus best wel ontopic ook tegelijk! Toch :?:?:?
 
het eerste wat ik hier bij iedereen tegenkom is minstens een atari !
... ik hing lang daarvoor al aan de fluit hoor !

attachment.php
 

Attachments

  • opus4_2007_blokfluit_02.jpg
    opus4_2007_blokfluit_02.jpg
    99,8 KB · Bekeken: 93
Vreselijk,.. kids met een blokfluit!!!
Net niet zo erg als een viooltje,. of een sax! Maar toch!
T zal je buurjongetje wezen!,.. ghehehehe,.. 8o)
Oordoppen!!!!! :dubbel:
 
Dat maakte verplicht deel uit van het basisonderwijs.

... je had nog wel de keuze tussen een blokfluit OF een melodica.

Op beiden samen blazen mocht niet,... alhoeweel dat dat mijn eerste vreemde geluiden zou opleveren.
 
Ik ben begonnen met SID-muziek op de C64. Eerst pielen met BASIC en dingen als Music Construction Kit. Later in assembly. Niet bijzonder goeie muziek nog helaas :).
 
Ik ben begonnen met 1,2 en toen drie afstandse cassetjedingetjes met ingebouwde luidspreker. Beide outputs gewoon aan elkaar geknoopt (braadjes in elkaar draaien) en dan naar de derde om te dubben.
Maar, dat is heel lang gelden.
 
Vroegah... loopjes en mixtapejes maken m.b.v. dubbel cassettedeck hopende ooit bandrecorders en profimixes te kunnen maken en gedraaid worden in DanceTraxx. Toen een eerste Boss dr550 aangeschaft om een jaar later via Impulse+Screamtracker bij Fasttracker 2 uit te komen. Daarna een tijdje MC303, CS2X, W30 en MPC2000XL om uiteindelijk bij Reason 7 aan te komen op PC en Mac.
 
Ik ben nog steeds een beginner! ;-)

Ooit heb ik geld uitgegeven aan een paar jaar oude tweedehandse PolySix, maar die doet ut niet meer...
Later heb ik voor een prikje een digitale piano gekocht. En alle software waar ik nu mee werk is gratis!

Edit:

Oja! Lang geleden ontmoette ik in het internaat waar ik naartoe gestuurd was een voormalig straatcrimineeltje...
En met hem heb ik mijn eerste kennis van mixtapejes maken opgedaan en van de discomuziek van die tijd! :-)

:W
 
Laatst gewijzigd:
Eerst Casio dingetje sinterklaas.

Ik begon met Scream tracker 3, maar begreep er toen nog weinig van. Is denk 15-20 jaar geleden. Toen drumles, toen fruity loops, Reason 3.0 met Recycle. Toen kwam ik bij mee huidige werkgever aan de slag en me baas nam me mee naar ze studio. Ik kwam er toen achter wat al die shit virtueel in Reason een beetje inhield en voelde G.A.S. opkomen. Sindsdien werk ik vanuit MPC met een stuk of 10 synths via de ghost 32-8.

Kan niet meer stoppen ook. Gaat zoveel tijd (om te leren/lezen) in zitten, maar zal nooit stoppen.

Gister me JX8P opgehaald. Volgende wordt een Siel Cruise! Ws. deze week nog:)
 
Zelf ben ik van mening dat een groots en duur apparaat in een keer kopen niet werkt.
Als je met klein grut begint en daar mee leert omgaan en zo al sparende kunt werken aan een setup heb je en meer plezier en leer je er ook beter mee omgaan IMHO.

Als dit je eerste synth zou zijn zou ik zeggen, eerst die electribe en dan als de tijd rijp is weer iets anders erbij of voor in de plaats.

Er werd niet om je mening gevraagd maar er werd gevraagd hoe je begonnen bent.. of durf je dat niet te zerggen :P

Ik ben begin jaren 90 begonnen met een Roland W30 workstation er zat alles in wat je nodig hent om een productie te maken.
De eerste Prodigy LP's zijn er ook mee gemaakt. Had toch wel beperkingen.
Sequencen deed ik met Atari ST. Nu met Mac OS X
Langzaam aan vanalles gekocht er verkocht.
Ik werk nu voornamelijk met software.
 
1979:

GIPRxq1.jpg


Viscount Fair Lady. Maar dat was ook omdat het moest. Ik blijf dus eigenlijk bij mijn eerdere antwoord.
 
M'nPC3x Kurzweil heeft het begeven.Kosten?Half jaar wachten en de prijs?Ja,je kunt er een nieuwe 2dehands van kopen.
Dus,een Alesis fusion 8 HD gekocht,half gewogen,en half synth klavier.Klinkt goed.
 
Even graven :) Volgens mij had ik ooit een Yamaha portasound als een kiddo, ergens in het fort (ouderlijk huis) waar we woonden stond een GEM G7 en daarvoor een Eminent dacht ik.
Zelf was ik meer van de draaitafels en platen tot een vriend van mij met Protracker aan kwam.
Zelf (omdat bijna al mijn inkomsten aan vinyl uitgegeven werd) pas op latere :D leeftijd echte spullen gekocht.
TR606/TR 707/TR727/Yamaha mengtafel/Waldorf micro Q en een x0xb0x en LIVE lite (om mee te beginnen)
Dus een mix van tweedehands spullen en nieuw.

Nu ben ik een hybride pieler trouwens
 
Back
Top