Dave Smith / Tom Oberheim OB6

Benieuwd hoe dat state variable filter zich verhoudt tot het state variable filter in de Pro 2 :)
 
Ow wat heerlijk zeg. Ik kijk nu al uit naar volgend jaar, in de hoop dat Dave weer een mooie samenwerking in petto heeft.. :{

Als dat zo zou zijn, waar hopen jullie dan op? :D

Als ik Dave zo zie in dat filmpje hoop ik dat hij het haalt. Ziet er niet echt chirpy meer uit.
 
Looper demo is lekker spacey maar de sound van dat bar filmpje met die 2 oude rotten vond ik dikker klinken. Die basslijn met al die poly glides eromheen. Heel dik!

En ik zag bij de specs dat de mod ook naar de filter modus geroute kan worden. Is dat typisch oberheim?

Korg miniloque vond ik redelijk dun klinken in de demo's. Maar dat terzijde.
 
De demo's waar Dave aan het filter loopt te draaien en de filtermodulatie demonstreert klinken toch echt wel heel anders dan de P6. Totaal ander karakter, en naar mijn idee veel beter/lekkerder qua klank.

Anderzijds blijf ik er wel bij dat het qua synth architectuur een ontzettend spartaans en ook wel gedateerd design is waar je waarschijnlijk vrij snel klaar mee bent qua ontdekken. Beetje om de vaste pool vintage geluiden heendraaien en de sounds waar het filter goed tot zijn recht komt benutten, maar of dat niveau ook te overstijgen is betwijfel ik.
 
die looping demo is mooi gemaakt
maar als ik de filmpjes zie van de ob-x en vooral hoor...
ander filtertje en 2 andere modopties en cashen met die hap
dat is wat ze doen. echt omvergeblazen absoluut niet
 
De OB-X lijkt overal tintelende boventonen te hebben bovenop dat warme dikke middengebied, een beetje zoals een Memorymoog. Bij de OB-6 heb ik dat nog niet echt gehoord. Maar ik vind hem desondanks wel een lekkere klank hebben.
 
de pro2 vind ik echt gaaf hoor
met alle digitale goodies om m gruwelijk analoog te laten klinken
dat is echt n misser van dave
in een vlaag van alzheimer per ongeluk een FETTE bak gemaakt
dit is gewoon n oberheim filtertje op wat shit gelast wat ze nog hadden liggen om wat geld uit de zakken te kloppen
 
het is wat anders dan tintelingen met een memorymoog,die blaast 6 van die OBzessen direct weg man
 
Ben ik de enige die dit soort patches wil horen op de OB6?
Tot nog toe teveel over-the-top en lots-of-fx zooi gehoord die nooit iemand in een song/track zal gebruiken.
Osc's en filters, daar gaat t volgens mij om bij deze synth. Vergeet ff mod en fx.

 
Back
Top