Dave Smith / Tom Oberheim OB6

De eerste paar klanken van die live looping demo deden me voor het eerst in een hele lange tijd enthousiast worden over een nieuwe synth. Altijd ratie van waarom het goed zou moeten zijn, maar deze raakte me meteen.
 
ik vind zelf hem toch niet echt overtuigen. het origineel is maar een paar honderd meer. dan krijg je wel die echte attack en breaze van ssm of sem
 
Ben ik de enige die dit soort patches wil horen op de OB6?
Tot nog toe teveel over-the-top en lots-of-fx zooi gehoord die nooit iemand in een song/track zal gebruiken.
Osc's en filters, daar gaat t volgens mij om bij deze synth. Vergeet ff mod en fx.

http://www.youtube.com/watch?v=0usuXTksRTE

De oscillatoren zijn dezelfde als in de Prophet 6 vernam ik uit het filmpje van ik dacht Sonic State.
 
nu nog een CS6 (cs80) DX6 (DX7) Alpha6 (:eureka:), CZ6 (CZ101) en dan hebben we ze wel zon beetje allemaal. Go DSI !

Ik vind deze qua looks ook echt helemaal top weer.
 
Ik vind het erg lekker klinken in de looping demo en die van Dave zelf. Zeer mooi instrument ook om te zien. Lijkt me een geweldig apparaat. Ik ben echter geen die-hardwarer dus zal denk ik nooit 3000 ballen neer leggen. Tenzij ik ooit geld genoeg heb.

Als je het niet erg vind om hem vanuit America te laten versturen kan je hem nu al bestellen bij JRR shop voor flink wat goedkoper. Kost daar $2,999.00 maar als je bij check-out de kortingscode ANALOG invoert kost ie $2,669.11

Misschien is het een optie voor sommigen hier?
 
Ik vind hem ook erg mooi klinken, zo'n zeldzaam geval dat mijn verstand "nee" zegt (gebaseerd op prijs en specs) maar mijn hart "ja" (als ik hem hoor). Het geluid heeft iets organisch en bijna tastbaars dat mij erg aanspreekt, maar ik kan niet exact uitleggen waarom. Binnenkort maar eens wat dingetjes te koop gaan zetten misschien.
 
here is uw captain speaking..
ik heb hier de oberheim ob 8 gebruikt voor de raw pads die er bij 40 sec inkomen.. dat karakterestieke geluid ben ik in die demo,s van de ob 6 nog niet tegen gekomen..
 
Ik vind hem ook erg mooi klinken, zo'n zeldzaam geval dat mijn verstand "nee" zegt (gebaseerd op prijs en specs) maar mijn hart "ja" (als ik hem hoor). Het geluid heeft iets organisch en bijna tastbaars dat mij erg aanspreekt, maar ik kan niet exact uitleggen waarom. Binnenkort maar eens wat dingetjes te koop gaan zetten misschien.

De prijs daar gelaten. Wat is er belangrijker, goede specs op papier of een goede en inspirerende sound? :)
 
Liefst een combinatie, want als je door de beperkte mogelijkheden altijd op dezelfde paar geluiden uit komt slaat de verveling ook snel toe natuurlijk. Dat is een beetje mijn vrees met dit apparaat als de wittebroodsweken eenmaal voorbij zijn.

Ik ga eerst eens mijn Oberheim kriebel te lijf met OP-X Pro II voordat ik Dave en Tom hun pensioenpotjes ga spekken in elk geval ;)
 
here is uw captain speaking..
ik heb hier de oberheim ob 8 gebruikt voor de raw pads die er bij 40 sec inkomen.. dat karakterestieke geluid ben ik in die demo,s van de ob 6 nog niet tegen gekomen..

Kan moeilijk ook en gelukkig maar, de OB-8 is gewoon de classieke Curtis 3320 filter sound net als de Prophet 5 rev 3 etc..

de OB6 is meer een mixture van een OB8 (kwa look vooral en vco sectie) maar is met de filters van de SEM,dus de filters van de OBX,maar niet een clone van de OBX want die heeft SEM like vco's ook
 
Sodeju, da's fors =( €500 bovenop een Prophet 6 en die was al flink aan de prijs vergeleken met de oudere DSI bakken. Kan me nog herinneren dat ik een hagelnieuwe Prophet 08 keys kocht voor €1700.
 
das wel een beetje too much inderdaad.
 
Back
Top