ST4 Nedelandse synth/tracker

Blij dat ze het gehaald hebben. Atari ST chiptune is leuk, maar deze bak is next level. Ik heb hem niet gekocht want alleen CC, maar als ze de DIY kits uitbrengen, ben ik erbij.
 
A.K.A. een doos met daarin, een dedicated p.c met wat extra knopjes om de software aan te sturen ...
een softsynth met knopjes....
 
Dat je de functionele meerwaarde tov andere oplossingen niet ziet, dat is een andere zaak. Zeker als je al een Atari/Falcon in je studio hebt of op een andere wijze aan het oldskool trackeren bent.

Maar om zoals CME een synth met analoge VCF's en VCA's te gaan omschrijven als een vst-in-een-doosje vind ik nergens op slaan.

Dat hij digitaal klinkt is trouwens niet zo gek, de oscillatoren zijn digitaal.
 
Ik zie hier ook niet de meerwaarde van in hoor (en al zeker niet t.o.v. de Falcon, als ze dan toch op een Atari verder bouwen). Een 4-voice analog die voor mijn part erg digitaal klinkt...
Nee absoluut overkill voor die prijs.

Heb je je Rennies weer eens een keertje niet ingenomen
gefrustreerde zuurpruim :engel:
 
Dat had ik gelezen, maar ja, het een 'analoge bak' noemen als je er een condensator enzo achter zet ... ? :?

Wie/waar heeft het een analoge bak genoemd dan? Het is een hybride synth met ingebouwde tracker. De makers noemen het zelf ook een hybride digi/ana synth.

Qua synthgedeelte is het een beetje iets zoals de Korg DW8000 was. Digi oscs (in dit geval met sampling mogelijkheid), analoge filters en VCA's.
 
Ik begrijp het tracker gdeeelte niet. Dan ga ik in hex wat bytes porren in een register?
 
Back
Top