Dr van Lansberg - Courage

Dr van Lansberg

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
18 februari 2011
Berichten
11.028
Locatie
Amsterdam
Waarde luisteraar,

Afgelopen jaar ben ik wat minder productief geweest met het maken van tracks. De keuze was daardoor wel wat gemakkelijker te maken dan in voorgaande jaren. Mijn inzending heb ik in februari afgerond nadat hij bijna twee jaar in de kast heeft gestaan. Ik was wat aan het scrollen op Looperman toen ik de vocal van Rose-Erin tegenkwam. En toen was het ineens eigenlijk een fluitje van een cent om de boel af te maken. Gek hoe dat soms zo kan gaan. Hoe dan ook, Rose-Erin was niet helemaal toonvast, dus ik heb haar zang links en rechts lichtelijk bijgeschaafd.

MacGyverGear en Warehousegroove hebben me de laatste week nog voorzien van technisch advies en geestelijke bijstand. Dank daarvoor.

Welnu, ik hoop dat het resultaat u moge bekomen.

Weesch gegroet!
 

Attachments

  • Dr van Lansberg - Courage MP3.mp3
    9,7 MB · Bekeken: 177
Laatst gewijzigd:
SUper track man ! Echt de beste track die ik van je ken. Rectesp ;) Ook die beat die er in komt na 3.40 of zoiets. Hoewel die een klein beetje energie verliest op het einde, dat is het enige wat ik er op aan te merken heb. Choir sounds op het eind echt te gek. Mooie opbouw ook .
Das een stem van mij iig !
 
Rapapapapa,

Nu was het natuurlijk geen verassing voor mij :D maar ik ben blij dat je deze track heb gekozen aangezien dit imo je beste compositie is.

Relaxed as always en je toch eigen herkenbare (bijna Kruder & Dorfmeister) stijl.
Was een eer voor mij om in de adviesgroep te zitten :D

Het resultaat is mij iig goed bekomen.
 
SUper track man ! Echt de beste track die ik van je ken. Rectesp ;) Ook die beat die er in komt na 3.40 of zoiets. Hoewel die een klein beetje energie verliest op het einde, dat is het enige wat ik er op aan te merken heb. Choir sounds op het eind echt te gek. Mooie opbouw ook .
Das een stem van mij iig !

Kijk, dat zijn mooie berichten om de week mee te beginnen :D. Thanks man-T. En ja, ik ben ook groot fan van Ali G :).

Gaan we van jou ook een inzending zien?
 
Rapapapapa,

Nu was het natuurlijk geen verassing voor mij :D maar ik ben blij dat je deze track heb gekozen aangezien dit imo je beste compositie is.

Relaxed as always en je toch eigen herkenbare (bijna Kruder & Dorfmeister) stijl.
Was een eer voor mij om in de adviesgroep te zitten :D

Het resultaat is mij iig goed bekomen.

Thanks Daniël :). (Bijna) K&D is wel een heel groot compliment, ik heb die gasten nog steeds heel erg hoog zitten.
 
Kijk, dat zijn mooie berichten om de week mee te beginnen :D. Thanks man-T. En ja, ik ben ook groot fan van Ali G :).

Gaan we van jou ook een inzending zien?

Jazeker, maar ben nog aan het twijfelen wat ik in ga sturen. Ik neig toch naar die vrolijke track die jij niet zo denderend vond :)
 
Mooie track man! Als ik een puntje van kritiek moet hebben is het dat ik de stem op deze manier niet zo mooi vind, alsof ze in de badkamer staat te zingen, maar das misschien een smaakdingetje (of het ligt aan mijn speakertjes), of was hij al zo van looperman afgetrokken met die delay/reverb.

Overall vind ik hem erg tof!
 
Ik moest meer aan Lamb denken dan aan Kruder & Dorfmeister. Ben het wel eens met Krek dat ik de galm op de vocaal (die er wellicht al op zat) niet zo mooi vind. Verder een lekkere track. Zou zo van een café del mar compilatie kunnen komen.
 
Mooie Muziek Man, Congrats !!

Thanks man!

Mooie track man! Als ik een puntje van kritiek moet hebben is het dat ik de stem op deze manier niet zo mooi vind, alsof ze in de badkamer staat te zingen, maar das misschien een smaakdingetje (of het ligt aan mijn speakertjes), of was hij al zo van looperman afgetrokken met die delay/reverb.

Overall vind ik hem erg tof!

Dank voor het luisteren Krek. Tja, die vocal, die komt inderdaad met delay zo van Looperman. Ik heb nog wel geprobeerd om alleen links te gebruiken. Ging niet echt. Er zat op links ook reverb van rechts in de opname en dat klonk werkelijk nergens naar. Dus ik dacht f*ck it, ik besluit gewoon om het mooi te vinden :). Ik wilde die wat vreemde vocal gewoon in de track hebben.

Dank voor je feedback. Ben erg benieuwd naar jouw inzending.
 
Ik moest meer aan Lamb denken dan aan Kruder & Dorfmeister. Ben het wel eens met Krek dat ik de galm op de vocaal (die er wellicht al op zat) niet zo mooi vind. Verder een lekkere track. Zou zo van een café del mar compilatie kunnen komen.

Dan moet ik Lamb maar eens gaan luisteren volgens mij :). Voor mij een onbekende artiest/groep. Inderdaad, delay zat er dus al op, maar ik vond het uiteindelijk ook wel mooi moet ik eerlijkk zeggen. Nou ja, smaak en zo... En die laatste zin zie ik echt als een groot compliment. Dank :okdan:.
 
Ik moest meer aan Lamb denken dan aan Kruder & Dorfmeister. Ben het wel eens met Krek dat ik de galm op de vocaal (die er wellicht al op zat) niet zo mooi vind. Verder een lekkere track. Zou zo van een café del mar compilatie kunnen komen.

Lamb is imo toch iets meer gefreakt (percussie en glas pielers all over) klinkt ook wat meer abstracter dan K&D .... maar dat is een interpretatie dingetje :engel:
 
prachtige muziek en compositie, maar vind de stem een verschrikking
 
Dat eerste vind ik heel prettig om te lezen. Dat tweede natuurlijk helemaal niet :D. Is het de mix, of de stem zelf? Met dat laatste zou ik eventueel nog wel kunnen leven :).
 
Een trackje dat me doet denken aan een van je andere tracks beste Dr.
De drumbreak vind ik ietwat onhandig invallen op 3:36 alsof ie er wat intuimelt.
Is behoorlijk gevuld van klank naar het einde toe. De lage voices vanaf 4:18 klinken mij eerder als female voices die gepitched zijn naar de toonhoogte (of laagte) van male voices doch misschien was dat de bedoeling ;).
Het begin laat weinig vermoeden van hoe het zich verder ontplooit.
Het timbre van de stem had ik eerder iets fragieler verwacht.
De mix heb ik weinig op aan te merken. Misschien de bas die soms een ietwat prominente rol opeist en de stem ietwat bovenop de muziek staat i.p.v. er wat meer in.
Ditmaal niet een trackje dat zachtjes op de achtergrond kan maar wat meer de aandacht van de luisteraar opeist.
Weet wel dat dit mijn mening is beste Dr Van Lansberg en er zoveel meningen zijn als mensen op deze aarde ;).

Cheers,
Exo. :mega:
 
Heel mooie mix, goeie sounds, echter de vocals had voor mij althans, niet gehoeven. imo he.

Leuke stereo effects ook!

Mee eens met de opmerking hierboven over de drumbreak gebeuren bij 3.40.
Kritisch als ik ben. ;)
 
Dus ik dacht f*ck it, ik besluit gewoon om het mooi te vinden :). Ik wilde die wat vreemde vocal gewoon in de track hebben.

Haha, herkenbaar. Dan hoor je je track heel vaak om de mix een beetje lekker te krijgen dan is het eruit of erin en als je het erin laat dan hoort het er op een gegeven moment bij, kan het er ook niet meer uit en al helemaal niet meer anders :D

Dank voor je feedback. Ben erg benieuwd naar jouw inzending.

Het was een mager muzikaal jaar voor mij (was een beetje verdwaald af en toe), maar gaat goed komen. Ga zeker wat inzenden.
 
qua arrangement erg lekker, de toms, speels, goeie vocal. Vind het qua verdere instrumentale invullling wat braaf maar wat de instrumenten dan doen is wel weer interessant.

Ik twijfel nog...
 
Back
Top