Dr van Lansberg - Courage

Bij vlagen een hele mooie track. Veel verschillende geluiden, die mooi worden gecombineerd. Het bas geluid vind ik niet zo mooi (baslijn zelf wel), en nee, de vocaal trek ik helaas totaal niet.
 
De creativiteit spat er vanaf, zeker, maar wat ik niet begrijp: een best wel heel rustige achtergrond (strings, koor etc. etc.) en een coole damesstem en dan zo'n drukke drum c.q. ritme instrumenten er alsmaar overheen/tussendoor. Ik hoor dat wel bij meer nummers in deze contest. Kan mij niet bekoren, maar misschien hoort het wel bij een bepaalde stijl...
 
Toffe track. Ik snap de vocal. En ik vind het er juist erg goed bij passen. Flink smaak dingetje zo te lezen aan andere comments. Het enige dat me er uit haalt is de manier waarop de vocal is gemixt. Veel te stereo, als je snapt wat ik bedoel. Juist de vocal past volgens mij heel mooi in het midden van de mix. Ik denk dat als je de vocal meer in het midden van de mix plaatst, doch even 'up front', en een subtiele, doch enorm stereo (subtiele ping pong erin bijv.), delay er overheen jakkert, dat het dan beter past. En 'meer'/vaker/gebruik als hoofdthema! ;) Had af en toe in de track, dat ik wilde dat de vocal weer terug kwam. Het is nu een iets te losstaand element.

Verder lekkere productie. Niet geheel mijn ding, maar het zit tof in elkaar en het is duidelijk te horen dat hier veel energie in heeft gezeten. Nice one ! :)
 
Knappe chill out track, hoewel de stijl me wat aan de jaren 90 doet denken, maar hey beetje retro is weer helemaal in tegenwoordig. Vocals zijn voor mij ook een beetje een twijfelgeval. Er moeten sowieso vocals in want anders wordt de track wat lang. Ik denk dat een goede zangeres hier wel de juiste invalshoek kan vinden. De huidige vocals zijn op zich wel ok, maar missen een beetje karakter, of dat tikje extra om het spannend te maken. Die koor/string klanken naar het einde toe ben ik zelf ook altijd hevige fan van en deze klinken hier echt "af"! Conclusie; op een paar kleine persoonlijke elementjes na een heel geslaagde track!

Dat jaren 90 dingetje is in elk geval niet bewust gedaan :). Aan de andere kant probeer ik wel heel bewust iets van een hedendaagse sound (538, SlammFM) te vermijden omdat ik daar weinig vrolijk van word. Maar ook als ik het zou willen, zou ik het zeer waarschijnlijk niet eens kunnen.

Wat betreft vocals, ik ben afhankelijk van wat ik online tegenkom. Ik heb helaas niet de luxe van een "eigen" zangeres. Maar tegelijk vond ik haar timbre, timing en manier van zingen heel erg goed passen bij de sfeer van de track. Nou ja, smaakdingetje dus :).

Dank voor je feedback synthiboy!

Bij vlagen een hele mooie track. Veel verschillende geluiden, die mooi worden gecombineerd. Het bas geluid vind ik niet zo mooi (baslijn zelf wel), en nee, de vocaal trek ik helaas totaal niet.

Dank voor het luisteren Proto! En jammer van die vocal :D. Nou ja, volgend jaar beter dan maar.
 
Daar moeten behoorlijk wat uurtjes inzitten, subtiele edits, lekkere mix, toffe sounds. Top

Thanks Jan! Ja, er zit wel behoorlijk wat werk in, inderdaad. Maar steeds met plezier aan gewerkt (behalve de allerlaatste edits op de mix, daar heb ik misschien net iets te weinig geduld voor).

De creativiteit spat er vanaf, zeker, maar wat ik niet begrijp: een best wel heel rustige achtergrond (strings, koor etc. etc.) en een coole damesstem en dan zo'n drukke drum c.q. ritme instrumenten er alsmaar overheen/tussendoor. Ik hoor dat wel bij meer nummers in deze contest. Kan mij niet bekoren, maar misschien hoort het wel bij een bepaalde stijl...

Wellicht, maar als het bij een bepaalde stijl hoort, dan heb ik het in elk geval niet bewust zo gedaan. Ik ken mijn beperkingen :D. Vaak bouw ik wat blokken als ik met een nieuwe track bezig ben. Die blokken staan en blijven vaak ook staan tot de track af is. Ik maak heel zelden nog wijzigingen aan de sounds of het arrangement ervan. Dat heeft waarschijnlijk met twee zaken te maken, ik hoor op een gegeven moment niet meer wat er nou precies staat (bekend fenomeen denk ik), en die blokken zijn het resultaat van een moment. Op zo'n moment denk ik dat het goed is wat er staat. En net zoals ik nooit spijt heb van dingen die heb gedaan, zal ik ook zelden die blokken op grote lijnen gaan veranderen. Wel in detail, dingetje erbij of eraf, maar niet in de grote lijn. Zo probeer ik bij het idee van het moment te blijven (is het meest integer, of zo :)).

Hoe dan ook, dank voor het lsuiteren en je feedback!
 
Toffe track. Ik snap de vocal. En ik vind het er juist erg goed bij passen. Flink smaak dingetje zo te lezen aan andere comments. Het enige dat me er uit haalt is de manier waarop de vocal is gemixt. Veel te stereo, als je snapt wat ik bedoel. Juist de vocal past volgens mij heel mooi in het midden van de mix. Ik denk dat als je de vocal meer in het midden van de mix plaatst, doch even 'up front', en een subtiele, doch enorm stereo (subtiele ping pong erin bijv.), delay er overheen jakkert, dat het dan beter past. En 'meer'/vaker/gebruik als hoofdthema! ;) Had af en toe in de track, dat ik wilde dat de vocal weer terug kwam. Het is nu een iets te losstaand element.

Verder lekkere productie. Niet geheel mijn ding, maar het zit tof in elkaar en het is duidelijk te horen dat hier veel energie in heeft gezeten. Nice one ! :)

Ja, gelukkig, toch nog iemand die de vocal wel trekt :okdan:. Die delay zat al in de originele opname (van looperman.com). Ik heb nog even geprobeerd om alleen links te gebruiken, maar daar zat dan weer reverb van rechts op en dat was niet zo mooi :). Dus maar besloten om hem gewoon zo te laten en het mooi te vinden. En eerlijk gezegd, vind ik die vocal steeds mooier worden, ook na een paar honderd keer geluisterd te hebben.

Die opbouw is wel redelijk bewust zo gekozen. Ik zocht een manier om naar het hoogtepunt toe te werken, die 16 maten koortjes aan het eind. Eigenlijk leidt alles daar naartoe (althans, zou alles daar naartoe moeten leiden). Het is inderdaad geen conventionele structuur met coupletjes en refreintjes (zeg ik even oneerbiedig).

Thanks idm! :okdan:.
 
Tja Dr. Waanzinnige track, en die vocal doet het m gewoon ,(voor mij dan) dit Is produceren op een high level!
 
Wow, van zo'n compliment word ik bijna verlegen :). Dankjewel man. En nog iemand die pro-vocal is. Brengt de boel weer een heel klein beetje meer in evenwicht. Het was dan ook een erg leuke track om aan te werken. Soms gaat dat zo (en soms ook niet).
 
Laatst gewijzigd:
Mmmmmmm, Ik heb ook geen problemen met de vocaal (geeft juist een beetje bite aan het geheel)
IDM gaf een comment wat ik eigenlijk wel met hem eens ben (vocaal in het midden plaatsen) had ook wat meer rust gegeven in de composite (denk ik)

Denk ook dat men het vaker moet beluisteren.... beetje als wijn is (het moet rijpen) :baco:
 
Ik had echt niet verwacht dat je hiermee op de proppen mee zou eh
Maar zoals het goedkomt rond de tweede minuut
Pff klassewerk!
En dan die smakelijke percussietjes ...
daar smulde ik van
8>
 
Bassic is zo'n artiest die nogal furore heeft gemaakt op mp3.com 15 jaar geleden, het is dat soort lush electronica wat ik hierin herken :)
 
Drie keer afgeluisterd. Beetje vreemd commentaar misschien, maar het past allemaal iets te goed bij elkaar. Vind ik.
 
Ik had echt niet verwacht dat je hiermee op de proppen mee zou eh
Maar zoals het goedkomt rond de tweede minuut
Pff klassewerk!
En dan die smakelijke percussietjes ...
daar smulde ik van
8>

Dit was het minst beroerde dat ik dit jaar heb gebakken. Toch fijn dat je hem weet te waarderen Trag :okdan:.
 
Bassic is zo'n artiest die nogal furore heeft gemaakt op mp3.com 15 jaar geleden, het is dat soort lush electronica wat ik hierin herken :)

Bassic ken ik niet, zal ik eens opzoeken. Het klinkt in elk geval alsof hij z'n ver vooruit was :D. Dank voor het luisteren. Gratis tip: ik denk dat veel andere tracks in de contest het verdienen om langer dan een minuut beluisterd te worden. Als je gaat skippen, loop je het risico heel mooie stukken te missen en de opbouw soms vergeet op waarde te schatten ;).

Drie keer afgeluisterd. Beetje vreemd commentaar misschien, maar het past allemaal iets te goed bij elkaar. Vind ik.

Dat haalt in elk geval het gemiddel omhoog. Ik heb ook zo'n ex, wij pasten ook heel goed bij elkaar. Denk dat ik snap wat je bedoelt. Ik denk ook dat ik het niet me je eens ben, vanzelfsprekend :). Dank voor het luisteren Torp! :okdan:.
 
Ik hou vaak niet zo van zang in muziek (ook vaak genoeg wel, Neil Young trekt ook in elk nummer zijn scheur open.. :)) maar als zangers dan niks zingen en oeh, ah, nah doen krijg ik helemaal de zenuwen. Toch vind ik dit een van de leukere nummers van je die ik ken. Het begin vind ik mooi en andere stukjes ook. Of ik het graag aan zet...
Als we mogen stemmen luister ik hem nog eens, spannend! :)
 
Mooie geluiden, het klinkt allemaal weer lekker profi. Van de hoge toon in het begin schrok ik wel even. Als de drumroffeltjes erin komen op 3:45 snap ik het even niet meer, ben ik de tel kwijt. Misschien is het daar iets te rommelig. Maar verder erg mooi.
 
Ja kijk als je dit soort composities in gaat sturen dan kan ik er net zo goed mee stoppen ;). But seriously, goed werk man! Mijn vote heb je (voor de zoveelste keer denk ik).
 
zingen klinkt niet overtuigd en ook niet zo mooi, voor de rest goed, toch hoor ik nog liever iets dat je met weinig middelen bij de strot grijpt.
maar tís duidelijk dat je het kan.
 
Back
Top