[Snippets] - Deel 1

En nog een ander snippetje.. Ditmaal een spacier, mysterieuzer ambient/chillout stukje.

Het bel-melodietje (zitten allerlei bandrecorder effecten overheen) herhaald zich eigenlijk 3x, eerst solo, dan met Polysix pad, choirtje en daarna nog met een Wavestation (vst) pad erbij..

Wil er verder mee aan de slag, echter loop ik er een beetje op vast hoe verder te gaan :D
 

Attachments

  • choral2.mp3
    3,5 MB · Bekeken: 63
Laatst gewijzigd:
Plaat JapaneseFood

Plaat JapaneseFood

Een trance track waar ik samen met een vriend al verschillende uurtjes mee bezig ben.

Misschien heeft iemand iets op of aan te merken?
@ JapaneseFood

Lekkere baslijn, doet me aan Advanced van Marcel Woods denken, vette fx ook ;-)

Akkoord doet me denken aan een 90's sfeertje. Voor de rest vind ik dat belsynthje beetje te eentonig, misschien een andere synth? Dat saw melodietje zou'k een stuk laten door laten lopen (mag gerust meer aangevuld worden over de baslijn).

Dan die pad mag denk ik meer release hebben en ipv van die saw synth kan je misschien een Harp synth nemen of iets dergelijks, ik noem ff maar iets, het mag daar nog wat natuurlijker klinken in die break.

Ja dat was't zo ongeveer.
 
Betreft Lounge. (De andere wil niet openen, iets met codecs)

Zoals de lead begint, dat klinkt gewoon lekker en ook vet / diep.
Als de kick komt klinkt het wat minder (Sidechain niet?), maar is goed te doen, los van de hik.
De reden dat ik het ervoor lekker vind klinken, komt dat er een soort snap in zit.

Ik zou proberen de lead te laten klinken (over het gehele stukje), zoals die klinkt, voordat de kick komt.
Als dat lastig wordt, de lead laten klinken, zoals die klinkt met de kick erbij.
En dan direct vanaf het begin.

Na bepaalde tijd gebeurd er iets en dan klinkt het niet goed meer, maar dat hoor je zelf ook lijkt me.

De kick mag van mij wat meer body in, maar dat kan te maken hebben met smaak.
 
Hey, heb wat nieuwe plugins voor te mixen... Had graag eens wat meningen van derden over mix/balans etc. Commentaar over het nummer op zich mag ook.

Laat maar weten, don't be shy :)
 

Attachments

  • Talk2.mp3
    1,5 MB · Bekeken: 55
@ Bergen:

Ik vind het wel lekker klinken, wel verfrissend. Hooguit de kick een heel klein tikkeltje minder bas (niet teveel eraf halen hoor). Als ik de snippet hier even wat harder draai loopt er hier gelijk vanalles te rammelen :P

Mix zit verder goed in elkaar.
 
@ JapaneseFood

Lekkere baslijn, doet me aan Advanced van Marcel Woods denken, vette fx ook ;-)

Akkoord doet me denken aan een 90's sfeertje. Voor de rest vind ik dat belsynthje beetje te eentonig, misschien een andere synth? Dat saw melodietje zou'k een stuk laten door laten lopen (mag gerust meer aangevuld worden over de baslijn).

Dan die pad mag denk ik meer release hebben en ipv van die saw synth kan je misschien een Harp synth nemen of iets dergelijks, ik noem ff maar iets, het mag daar nog wat natuurlijker klinken in die break.

Ja dat was't zo ongeveer.


Bedankt voor je fijne feedback. We gaan hem deze week afmaken we staan nu al met 1 been in een ander project.
 
mijn snippet van vandaag. Is het electro? . gemaakt met omgedraaide sidechain. De track is maar een enkel opzetje nog niet echt geeqed.
 

Attachments

  • electro.mp3
    1,8 MB · Bekeken: 53
Laatst gewijzigd:
@Jos_pos: heerlijk! Lekker vage muziek, hou ik van :P Die bass is lekker al zou er nog iets meer laag in mogen.

@Bergen: balans in je mix is zeker goed. Zou idd het puntje van Bob1991 meenemen. de bass is te overweldigend.

Zelf ook ff iets gemaakt. Is iets héél anders als wat ik normaal gesproken maak...graag wat comment over arrangement, sounds, opbouw enz. Let niet op de afmix. Daar heb ik niks aan gedaan.
 

Attachments

  • housytam.mp3
    2,4 MB · Bekeken: 67
Vandaag aan een dub achtige house track gewerkt. Moeite waard om het af te maken?

8o
 

Attachments

  • JEWEL TRASH (mix).mp3
    5,9 MB · Bekeken: 69
Vandaag een stukje drum n bass gemaakt.

Is dit wat? ik weet echt niet aan welke stijl ik nu serieus moet beginnen, drumm n bass bevalt me wel omdat het lekker snel gaat en het je wakker houd. Dit is bij minimal een stuk lastiger.
 

Attachments

  • First bass.mp3
    2,7 MB · Bekeken: 55
Redline

Redline

Talk klinkt lekker electro! Veel leuke effecten. Misschien de kick en de snare een iets 'dieper' effect geven zodat het meer in de effecten in blend. Aan de andere kant.. een basic kick en snare zijn nu juist de trend lijkt het wel.. afrojack? :) Housytam heeft daar wel wat van weg. Wel vet

Stukje relaxte melodieuze trance
http://www.ulerik.com/redline.mp3
 
Stukje relaxte melodieuze trance
http://www.ulerik.com/redline.mp3

Heel mooie stukje muziek! Ik zit er wel op te wachten dat hij nog verder omhoog gaat in toon maar het is pas een snippet. Heb je er al verder aan gewerkt?



Vandaag ook aan een trance track gemaakt. Ben een beetje de draad kwijt geraakt- na te lang achterelkaar doorgaan - vierkante ogen.

Kan iemand iets zeggen over de samenhang van de melodieeen? is dit boeiend of kan het spannender?
(*er zit wel wat te veel laag in hoor ik nu)
 

Attachments

  • snippet.mp3
    2,1 MB · Bekeken: 77
Back
Top