[Snippets] - Deel 1

Best lekker, klinkt wat droog imho. Lead sound vind ik wel irri...

Okay thanks. Inderdaad, ik mis de afwisseling. De lead sound, vind je qua smaak irritant? Of loopt 'ie niet synchroon, of teveel contrast?
 
Een trance track waar ik samen met een vriend al verschillende uurtjes mee bezig ben.

Misschien heeft iemand iets op of aan te merken?
 

Attachments

  • armyboy onder 10.mp3
    8,8 MB · Bekeken: 70
hmm mm mm
het begint als een rustig nummer, met die gefilterde ruis en dat akkoordje (wat erg vet is) maar dan komt er toch die redelijk scherpe baslijn sequence in waardoor het energieker wordt. En dan zakt het met de break weer in... waarna het weer opbouwt met een epic trance geluid
Naar mijn smaak lekker ingetogen houden,
of juist niet, maar dan past de intro qua stijl niet zo bij de rest

naar mijn mening. :engel:
 
Mix klinkt zeker goed, inhoudelijk kan ik er weinig over zeggen. Ik ben niet echt een trance man (maakt men tegenwoordig steeds meer zelf of zijn het nog steeds sample cd's met loops?)

Dit was rond sinterklaas, dat de bass te laag was om realistisch te zijn is me bekend, van fouten leert men.
 

Attachments

  • O, Kom Er Eens Kijken.mp3
    3,4 MB · Bekeken: 75
Niemand die wat kan zeggen over de mix?

Lekker trackie,
misschien enkele sounds wat layeren, zo dat het wat "dikker" klinkt,
(al weet ik niet goed welke ...)
klinkt wel lekker chill in ieder geval !

:okdan:
 
Hoi

Hoi

Ben gisteren weer eens begonnen aan een nummertje. Heb een beetje globaal het eerste gedeelte opgezet. Ik moet er wel bij vermelden dat ik nog praktisch geen EQ en sidechain heb toegepast op de bassline. Ben benieuwd hoe jullie het tot dusver vinden.

Groet.
 

Attachments

  • Snippet.mp3
    4,9 MB · Bekeken: 85
Vanavond gewerkt aan een techno nummer. Maar ik weet het niet helemaal zeker. Is de bass te onduidelijk/te laag? Of komt het er wel goed uit?
Pff met mijn krk6 boxen is altijd lastig.
 

Attachments

  • COLORS TRACKS.mp3
    2 MB · Bekeken: 73
*Edit* foutje moet kunnen!
 
Heb vandaag een samba ge-oriènteerd nummertje gemaakt op de CTK-100.
Er zitten nog geen effecten over heen, en ik vind hem nog erg leeg, Maar hij word sowieso niet veel langer dan wat hij nu is!
 

Attachments

  • Casio Samba.mp3
    1,2 MB · Bekeken: 68
Vanavond gewerkt aan een techno nummer. Maar ik weet het niet helemaal zeker. Is de bass te onduidelijk/te laag? Of komt het er wel goed uit?
Pff met mijn krk6 boxen is altijd lastig.

LOL :)
voor mij nix, misschien ietsje, teveel bass hoor; ik vind de bassdrum wel lekker "diep" klinken ... iig ...

afmaken! :okdan:
 
Heb vandaag een samba ge-oriènteerd nummertje gemaakt op de CTK-100.
Er zitten nog geen effecten over heen, en ik vind hem nog erg leeg, Maar hij word sowieso niet veel langer dan wat hij nu is!

deez had je m.i. beter zo kunnen posten, zoals je de post ervoor gedaan hebt ... ;

*Edit* foutje moet kunnen!
 
Heb net in een snippet al mijn werkende synths/keys gepropt in 1 nummer.
Roland MKS-20: Piano sound!.
Casio CTK-100: Drums!.
Yamaha DX-27s: Solid Bass!.
Yamaha DX-7: Electric Piano!

Ik wil dit nummer nog wel verder gaan uitwerken opzich, maar hij is best lastig op sommige punten!
 

Attachments

  • Sweet Child Of Mine Intro.mp3
    1,2 MB · Bekeken: 68
Heb vandaag wat opgenomen met het Casiotje!.
Ik doe de zang(haal met mijn normale stem een G4!, Hij is er heel kort te horen, maar ik doe hem!! :okdan:)
En ik heb de Drums/Bas/Jazzorgan/Pipeorgan uit de casio gehaald!
 

Attachments

  • Who Wants To Live Forever.mp3
    1,1 MB · Bekeken: 67
*foutje*
 
Heb vandaag wat opgenomen met het Casiotje!.
Ik doe de zang(haal met mijn normale stem een G4!, Hij is er heel kort te horen, maar ik doe hem!! :okdan:)
En ik heb de Drums/Bas/Jazzorgan/Pipeorgan uit de casio gehaald!


Man man Tyros.. waarom nou altijd een bestaand nummer!

:bekdicht:
 
Een kort stukkie up-tempo danceachtig iets met een Commodore-achtige lead.
Klinkt verder een beetje commercieel en druk, maar dit is in dit geval even de bedoeling.

De lead is nog totaal niet strak (handmatig ingespeeld), en ook qua vibrato's etc. moet het nog het een en ander verbeterd worden.

Lead, pad = Novation KS-rack
Bas, pad = Polysix
 

Attachments

  • commodore.mp3
    765,4 KB · Bekeken: 85
Back
Top