mixcheck (trackje met zang)

jammer dat de oude niet meer te beluisteren is voor de vergelijking!
 
heb je een compressor over de eindmix zitten?

:mega:

De andere mixen zijn ook nogal Dance georiënteerd maar klinken toch ook redelijk 80's.
Dance heeft nogal veel stromingen maar het retrosfeertje heb je met bepaalde klanken nogal snel te pakken.

Ik denk dat veel herhaling, en vooral, de pompende, niet echt dynamische drums uit een drumcomputer je mix al snel een 'dance' sausje geven.
Zelf vind ik de mix van bepaalde muziekinstrumenten erg lekker.. een Rhodes, gitaartje of sax toevoegen en je legt al snel de link met wat oudere muziek daardoor.
Hoe je je mix wilt laten klinken is iedereen weer vrij in.. Instrumenten juist heel dun en gefocused op 'n klein gebied of juist heel full range.. deze mixinstelling kan je door masteren weinig aan veranderen.

Oh.. dit is de latest edit op de mix.. met dank aan Dre :) 't heeft nu veel meer detail. Onderling wat geEQed, wijziging in wat levels en nog wat geëxperimenteerd met andere dingen
https://soundcloud.com/macgyvergear/give-it-up-1/s-smNfk
 
@ J. baars: Ja.. :) hoor je bijna niks van he? :D Nee, geloof dat dit wel redelijk max zo :)


Ga em ff opnieuw uploaden.. en dan in de post op de vorige pagina er bij zetten :) interessant wellicht... I'll be back...
 
@ J. baars: Ja.. :) hoor je bijna niks van he? :D Nee, geloof dat dit wel redelijk max zo :)

uhhh, ik hoor hem prima de luxe, die compressor.
vooral in de wat drukkere stukken hoor ik hem pompen, en das nutuulk niet de bedoeling.
attack kan wel wat sneller, en compessie hoogstens 2 a´ 3 dB.

:mega:
 
uhhh, ik hoor hem prima de luxe, die compressor.
vooral in de wat drukkere stukken hoor ik hem pompen, en das nutuulk niet de bedoeling.
attack kan wel wat sneller, en compessie hoogstens 2 a´ 3 dB.

:mega:

Ik was nogal cynisch hierboven.. maar hij is idd best wel max dus.. (net als die sirene hier :D) Maar.. was ook wel een beetje het doel.
Maar ga er nog es mee experimenteren :) Moet even kijken hoe het uitpakt want qua EQ moet ik dan ook weer alles inregelen aangezien er gebruik gemaakt is van multiband compressie.
 
het verschil is heel goed te horen (op mn koptelefoon via Mac-out, dat dan weer wel)
maar ik hoor liever de eerste versie!
die heeft misschien minder definitie in het hoog en er vallen wat dingen weg (percussie, hihat,enz) maar het is vrij drukke muziek en ik zelf hoef die hoge details helemaal niet te horen,
wordt te veel bij elkaar

ik mis bij versie twee ook de vette bodem ineens, alle aandacht lijkt naar het hoog te gaan en klinkt minder warm zo

maar het maakt ook uit waarvoor de mix bedoeld is, om thuis lekker op de bank met een bak borrelnootjes erbij naar te luisteren of in een discotheek vol met bas en volume puberde dans-tieners doof blazen!
 
Thanx voor het luisteren.. Voor mij is het wel zo dat er nu zo dat er een waas (oid) vanaf gevallen is.. maar ik kan nog eens kijken of ik toch de hats (die wel behoorlijk ver in het top hoog zitten) wat kan terughalen.
De bottom is idd verdwenen.. maar er zit in de nieuwe mix wel meer sub en je kunt natuurlijk niet alles hebben :)
Dat sub ben ik wel blijer mee denk ik. Maar zoals met alles het blijft zoeken naar een balans.
En door meer sub en meer hoog wordt het laag-mid gevoelsmatig ook minder hard natuurlijk.. :)
 
waar ik uiteindelijk vaak voor kies als ik iets moet 'afmixen / masteren',
compressen, EQen, enz (ik heb verder niet veel ervaring en ben geen prof ) is zodra ik hoor dat een bepaalde instelling zeker tot verbetering
van de muziek/klank leidt, het effect, de bewerking zo ver terughalen dat het wel z'n werk doet
maar als compromis toch ook dicht bij het origineel blijft, dus tussen A (orgineel) en B (aangepast) in gaan zitten


best from both worlds
 
Er is ook wel een zekere expertise voor nodig.. ieder z'n vak maar ik experimenteer graag op dit vlak.
Heb tijden terug de multi-band compressor ontdekt, en dat er heel erg goede zijn, maar ook slechte.

Degene die ik op de eerdere mix heb gebruikt had, als ik meer gefocused luisterde, toch een behoorlijk waarneembaar leveling (bijstuur) effect.
Dit was een redelijk serieuze plug van TC electronics die ik nog niet zo lang heb maar misschien moet ik er ook nog wat meer wennen aan dit plug-in pakket.

'k Heb ook weleens wat met hardware compressors gerommeld.. meer wat goedkoper spul dan.
Wel leuk om een jam te laten pompen maar niet voor op een eindmix.
 
precies daarom, wat je zegt en dat hele proces zoals het hier in je topic verloopt,deed me ooit besluiten afstand te doen van die laatste taak van masteraar, ik voel me er niet thuis bij, juist weer wel bij het opname-proces,
Dat is voor mij straks de plek/moment waar alles en het meest belangrijke gebeurt!

(Gitaren, bassen, trommels, microfoons, allerlei FX kastjes, preamps, draden, snoeren, enz, daar zoek ik het meer)


als in een rare bui een platenmaatschappij denkt dat de wereld klaar is voor mijn muziek, dan zie ik wel weer hoe dat gaat met masteren enzo, maar
ik neem die taak niet op me, zeker niet alleen
 
Laatst gewijzigd:
Dit was een redelijk serieuze plug van TC electronics die ik nog niet zo lang heb maar misschien moet ik er ook nog wat meer wennen aan dit plug-in pakket.

welke plugin eigenlijk? ik heb al tijden een powercore (tc electronics) kaart in mijn computer maar ben er nog nooit bewust mee bezig geweest, weet ook de kwaliteit niet ervan
eh, laat maar , ik zit te veel op dit forum weer! :o:
ik ben ook niet iemand die op zoek is naar hoe een vette electro dance track moet worden opgebouwd, ik hou veel meer van akoestische muziek klanken :walker:
 
Laatst gewijzigd:
Thanx voor het luisteren.. Voor mij is het wel zo dat er nu zo dat er een waas (oid) vanaf gevallen is.. maar ik kan nog eens kijken of ik toch de hats (die wel behoorlijk ver in het top hoog zitten) wat kan terughalen.
De bottom is idd verdwenen.. maar er zit in de nieuwe mix wel meer sub en je kunt natuurlijk niet alles hebben :)
Dat sub ben ik wel blijer mee denk ik. Maar zoals met alles het blijft zoeken naar een balans.
En door meer sub en meer hoog wordt het laag-mid gevoelsmatig ook minder hard natuurlijk.. :)


Hi MacGyverGear,

Maak je geen gebruik van referentie track(s)?
 
@ Jompo:, in dit geval tijdens niet echt maar wel even wat random tracks geluisterd toen ik de eerste mix maakte.
Zelf vind ik Crazy van Seal altijd een lekkere track, toevallig gisteren even tussendoor geluisterd maar die is sowieso niet helemaal compatibel deze stijl en totaal verschillend nu qua mix.

@ Mars: voor de eerste mix heb ik 'n MD3 en de brickwall limiter van TC gebruikt.
De kaart die jij hebt zit waarschijnlijk een X3 op. Dat is echt een hele gemakkelijke en goed werkende plug-in.. als je niet de meest zware instelling gebruikt heb je al meteen goeie resultaten en behoorlijk meer output ook en dat schijnt nog weleens te helpen om je muziek gehoord te krijgen :)
 
Ouch! Pas op dat je zelf niet direct de dynamiek weggooit met de comp/limit.
Bijna alle online platforms gebruiken tegenwoordig een vorm van loudness normalization.
Daarnaast kunnen je pieken tot boven de 0 dBFS uitschieten bij omzetting naar lossy formats.
Het is tegenwoordig echt iets om rekening mee te houden!

http://productionadvice.co.uk/online-loudness/
 
Ey.. interessant.. dank je :)

Ik probeer het meeste op gehoor te doen en te luisteren.. maar de headroom wilde ik wel maximaal gebruik van maken dus.. ga hier nog es mee experimenteren.
De MD3 van TC heeft ook een aantal instellingen waar ik nog niet helemaal in thuis ben. Ben al een beetje aan het zoeken op lossy formats.. thanx iig :mega:
 
Zoals J. Baars aangeeft zou ik ook nog even kijken naar je master buss compressie. De bassdrum triggert de compressor nu te hard waardoor oa je stem steeds even dipt tijdens en na de beat.
Ik zou op een submix alleen je bassdrum en moog bas compressen met snelle attack en snelle release.
Op je eindbus een subtiele compressor (max 3 dB) met eveneens een snelle attack en een release die ritmisch lekker klinkt.

De outro / slotakkoorden mogen wat mij betreft nog wat slagroom hebben. Misschien een juno riedeltje 2 oktaven boven de Andromeda.

Je stem is geweldig btw ;)
 
Thanx :mega:

Ik had ook een sidechain op de akkoorden van de Andromeda en Juno zitten waar de drums erin zit.
De baslijn en kick had ik al wel een UAD multiband compressor zitten maar die compressed nog niet heel heavy dacht ik. Ga het nog even bekijken.

Thanx voor de input en ideeën iig :)
 
Heb even wat geprobeerd.

Net de MD3 (en 'n UAD multiband die ook op een manier mild meedeed) uit Masterbus gehaald en ben weer terug op de X5 van Powercore.
Vreemd genoeg werkt die nu niet eens zo heel hard. Attack kort en release 200ms. Ook een compressor op de kick en baslijn gezet..
Weet ook niet wat er mis ging maar ik hoorde nu idd ook dat de zang werd weggedrukt.

Verder geen edits nog, behalve het volume van de kick+baslijn wegens de nieuwe compressie instellingen.
Net even een nieuwe render gemaakt.. met de koptelefoon welliswaar maar EQ is wel redelijk indentiek aan de voorlaatste EQ edit. :)

https://soundcloud.com/macgyvergear/give-it-up-edit-on-masterchain-edit-4/s-Dmy4o

Voorlaatste versie
https://soundcloud.com/macgyvergear/give-it-up-1/s-smNfk
 
Back
Top