mixcheck (trackje met zang)

@ Dre: Thanx. :) Zelf twijfelde ik nog 'n beetje over de shakers @1:56 maar dat kan ook door het vele snijden komen.. (het ze eerder nogal druk ingerammeld..).

@ Scep: Tja loudness war all around he :D Maar thanx.. ben er zelf iig heel tevreden mee zo :)
 
je bedoelt die tr-505 shaker .....of de hihats? shaker zou harder kunnen maar denk dat het persoonlijk is EDIT die is goed hoor . klinkt als een 1987 sound .. kan heel goed bij deze muziek.
* is toch hartstikke goed dat het lekker hard klinkt.
 
mooi en knap gedaan ook weer! !

ik ben wel benieuwd hoe het zou klinken als je sommige basis-ritme partijen door gitaar inplaats van synth zou laten spelen, misschien gaat het dan een stukje meer open en luchtiger klinken

die synths smelten behoorlijk samen tot een klont
 
Klinkt goed zeg! Welke synths heb je gebruikt? Gokje ... iets van Dave Smith voor de chords en de TX81Z lately bass voor de ... bas?
 
Thanx voor het luisteren en de positieve woorden mensen :mega:

@ Lacrosse: Gebruikte synths zijn Alesis Andromeda voor de breed klinkende polysynth. Is 2 keer dezelfde patch maar dan link en rechts licht ontstemd. Daarachter zit ook op sommige plaatsten nog een EP.
Had er ook een patch mee gemaakt die heel goed achter het Wurly en Rhodes geluid paste, blende wel mooi. Maar idd best wel verzadigd.
Op de met drums gevulde stukken heb ik dezelfde polysynth-achtige patch geEQed, voornamelijk het laag weggehaald (HP)

Verder heb ik een Juno 6 gebruikt, sommige partijtjes van de poly-synth accenten gegeven en nog een square 'swell' hier en daar.. en een typisch Juno pingeltje wat zo nu en dan voorbij komt.

Voor de bas heb ik een Moog Source gebruikt en daarnaast nog wat slabs en plucked dingen op een basgitaar.. Leadjes in de refreinen en saxstukken komen ook uit de Source.

De Break rond 1:39 (swells en stabs) heb ik met 'n Jupiter 8 gedaan.. alsmede de hoge sweep-achtige sounds

Had 'n tijdje terug nog wel even gedacht om het basje over te doen op de 'lately' trouwens.. blijft 'n lekker basje :)

@ Mars: De polysynth sound (uit de Andromeda dus) klinkt wel iets te dik maar dat was juist waar de inspiratie door was ontstaan dus die wilde ik zo houden.
De EPtjes heb ik er later aan toegevoegd en nog een Juno partijtje dus.. vooral de Rhodes voegt altijd iets magisch toe vind ik, 'n beetje in de background gemixed.. maar achter een te dikke sound werkt dat toch weer anders.
Het was al met al wel weer een wijze les, had ook niet meer tijd dan dit want de deadline was dit weekend (eigenlijk gisteren al) dus moet het hierbij laten.

@ Dre: Het shakertje is zo'n eitje (chicken shaker).. had eerder een nogal druk partijtje ingerammeld maar ben daarna gaan knippen omdat het too much was. Ben er nu wel oke mee.
 
Laatst gewijzigd:
een deadline,
komt het maandag bij de Wereld Draait door/ 3FM / NOS-journaal, wordt het op plaat gezet? of iets dergelijks?
of serenade voor onder het balkon van een schone jonkvrouw (via gettoblaster met 1000 dB afgespeeld!)

:mexico:
 
Laatst gewijzigd:
Hehe.. nee :D Hij gaat bij een klein label uitgebracht worden en die wil alles klaar hebben voor de verdere planning/release.
Er zijn ook nog een paar andere mixen die al een tijdje klaar waren en deze mix mocht er dus nog bij mits het niet te lang ging duren. Het wachten was dus op mij.
 
ok!

is dit de eerste keer dat iets bij een label komt? ik zou bij jou kwaliteiten en muziek verwachten van niet
 
Nope, Eerste keer. Maar was al wel een tijdje bezig met andere muziekstukken die daar ook zouden uitkomen..
Ben over het algemeen niet zo goed in dingen afmaken helaas. Het plezier hebben in mijn muziekplekje gaat eigenlijk alle tijd aan op :)
Ben wel blij dat het toch gelukt is iig.. die deadline doet wel goeie dingen :)
 
Deadlines zijn killing en tegelijkertijd, als het goed uitpakt, de grootste stimulans!
als er geen goede reden is om iets af te maken, waarom zou je dan al die moeite doen!
:engel:

ik werk nu ook aangestuurd door een zwaar wegende deadline en heb nu nog speling maar de tijd vliegt voorbij en gaat weldra dringen, en dan begint het feest pas echt

deadlines horen bij het beroepsmatig uitoefenen van muzikale werkzaamheden en daar moet je echt mee leren dealen, ik ben er wel eens letterlijk misselijk door geworden!!! :r
 
Die adrenalinerush kan je soms bergen doen verzetten maar is niet altijd even gezond.. toch afgewisseld met wat freewheelen tussendoor is het goed te doen.
Maar eh.. gas op die plank en alle zeilen bijzetten!! Het resultaat is wel weer iets om op terug te kunnen kijken altijd :)
 
gelukkig heb ik zeebenen, alle zeilen bijzetten!

royal-clipper-2.jpg
 
Als je het een keer op een anders systeem wilt beluisteren met Yammys NS10m , kan je altijd even langs komen natuurlijk.
 
Thanx voor het aanbod Dre.. maar helaas kan ik geen gebruik meer maken van een mixcheck op een ander systeem om daarop mijn keuze te herzien.

@ Mars: mooie compositie :)
 
ik zou Yamaha NS10m speakers ook niet los gebruiken van een stel reference speakers waar je
mee gewend bent te werken

ik heb Yamaha NS10m nog nooit gehoord en lang op huis-tuin-keuken speakers gemixt
ben wel benieuwd naar de klank

@McGyverGear: ooit ga ik deze piano-muziek bewerken voor pop-orkest
 
@ Mars ..vind je het goed dat ik niet in discussie ga over de kwaliteit van NS10m S. :D

@ Mac net nog een keer geluisterd .. ik zou persoonlijk nog meer hoog er in gooien zoiets als het plaatje beneden.
 

Attachments

  • freq1.jpg
    freq1.jpg
    38,3 KB · Bekeken: 27
@ Mars ..vind je het goed dat ik niet in discussie ga over de kwaliteit van NS10m S. :D

ik zou niet durven een discussie ,
ik ken de speakers niet eens! en sowieso vind ik discussies zonde van mijn kostbare tijd en energie, helemaal als het over speakers gaat! :-D
 
Erg fijne track Pat. Niets meer aan doen. NEXT :D

Die andromeda is erg fijn btw! Bassline zit er ook warmpjes bij ;-) Goed bezig!
 
ps:

ik had het ook niet over kwaliteit maar over hoe in het algemeen de overbekende NS10m worden gebruikt:
naast andere top-reference speakers
en dat dan weer gerelateerd aan dit topic, dat het misschien nuttiger is voor de mixende meneer McGyver om die NS10m naast zn eigen speakers te hebben waar ie aan gewend is
dit is een algemeen iets, niks schokkends of in het nadeel van die Ja ma haas!
 
Back
Top