mixcheck (trackje met zang)

Thanx Virkaz :mega: Ik kan er ook eigenlijk niets meer aan doen nu maar leerzaam is het wel natuurlijk :)

Dank voor het meedenken jongens.. :) Ik heb de NS10 zelf in de ninetees gehad maar toen was ik eigenlijk weinig bezig met dit soort materie wel begon ik in die periode ook wat meer live te doen en was ik ook bezig met geluid in bandjes.
Vond het wel een goed klinkende speaker eerlijk gezegd.. erg veel plezier van gehad. :)

Ik heb even gepuzzeld en kan tot deze curve komen qua correctie maar of het nu echt prettiger klinkt moet ik nog even later op de dag gaan beoordelen.. Thanx iig
(oh is die roll-off richting de 20k echt nodig? Die lukt me niet echt eigenlijk)

cff432a9b196221b3f88339dfca680ca.png
 
btw Dre... is SC ook niet een beetje debet aan dat tekort? Er zit sowieso verschil in opname uit de DAW en de SC..
 
wordt je muziek niet ergens nog gemasterd?

pff, ik ben blij dat ik dit gedeelte van het thuis-produceren heb geschrapt van mijn to-do-lijstje, dat masteren

wat je nu laat zien is een soort hoog-enhancer met top-hoog-af
wat ik altijd merk met dat soort curves is dat ik het 'met', moderner helderder vind klinken en dan ineens het orgineel 'zonder', dof en minder sprankelend ga vinden, terwijl ik daarvoor nergens last van had

die keuze vind ik moordend moeilijk en verraderlijk!
 
Met deze mate van limiting en compressie is er weinig ruimte meer over voor mastering. De opzet was om de opname kant en klaar aan te leveren dus :)

Vind de curve zoals ie is afgebeeld een soort van agressief randje krijgen maar als ik de EQ weer uitzet daarna mis ik wel iets.. blijft moeilijk zoiets A/B en..
 
Met deze mate van limiting en compressie is er weinig ruimte meer over voor mastering. De opzet was om de opname kant en klaar aan te leveren dus :)

bedoel je compres op de losse sporen/instrumenten of een master compressie over de eindmix?


Vind de curve zoals ie is afgebeeld een soort van agressief randje krijgen maar als ik de EQ weer uitzet daarna mis ik wel iets.. blijft moeilijk zoiets A/B en..

hahaha, ja dat bedoel ik met die moeilijke keuze !
 
heb je bij deze dus al het werk helemaal alleen (behalve dan Hulp hier via SF) te doen van compositie af, arrangement, opnames , mix/eindmix tot en met master?

ik zou dat echt te veel vinden!
 
beetje spelen met de freq .

niet te veel, als je het te agressief vind dan minder ;) . Het blijft een suggestie.. wellicht hebben andere nog iets om te zeggen?
 

Attachments

  • Schermafbeelding 2015-11-01 om 18.26.01.jpg
    Schermafbeelding 2015-11-01 om 18.26.01.jpg
    31,4 KB · Bekeken: 18
btw Dre... is SC ook niet een beetje debet aan dat tekort? Er zit sowieso verschil in opname uit de DAW en de SC..

ja dat zou kunnen.

wat ik nog vergeet te zeggen . zorg dat het niet echt uit de toon springt bij je andere nummers .. omdat je niet masterd bedoel ik ook kwa volume natuurlijk.
 
Laatst gewijzigd:
@ Dre: Heb net weer ff gepuzzeld wel wat bij gepimpt in het hoog maar ook weer aan de compressie gewerkt.. stuur je ff een PB voor de Wav's ;)
 
@ Dre: Heb net weer ff gepuzzeld wel wat bij gepimpt in het hoog maar ook weer aan de compressie gewerkt.. stuur je ff een PB voor de Wav's ;)

Is goed.
 
eerste prognose zou dit zijn, zonder dat hoog mis je idd wel een hoop. bijvoorbeeld het rhythym van de seq op 1,40 hoor je bij de wave file een stuk beter.


ik probeer het met een outboard eq te mixen.
 

Attachments

  • mix0001.jpg
    mix0001.jpg
    32,5 KB · Bekeken: 17
@ Dre: 't Is me ff onduidelijk over welke versie dit gaat aangezien ik 2 versies heb gestuurd.. en wat de schaal is qua DB's.. maar ik stuur je wederom weer ff 'n PB
 
Deze laatst kinkt wel weer beter dan net de undefinitive master versie die klonk te vet of zo. Ik hoor nu ook duidelijker dat je 909 hats hebt gebruikt. wellicht door de compressie?
 
de 909 sounds hats en beetje de snare zijn nu te aanwezig .. sorry
 
zit net weer naar je sound cloud te luisteren .. wat een verschil.
 
dit soort dingen kan je toch beter in de mix aanpassen !
per instrument door volume en EQ

EQ is een passieve, statische en a-muzikale bewerking en bij boosten boost je alles het het gekozen frequentiegebied, het houd geen rekening met instrumenten, pieken en dalen

hoe mooi het ook lijkt te klinken, je haalt ook iets natuurlijks weg!

maar zal bij alleen synths misschien wat minder desastreus zijn dan bij instrumenten zoals gitaar, drums, zang, piano,enz omdat de klank ook egaler/rechter is vaak
 
Is wel zo ja. De maker zorgt wel dat de mix oke is.. maar doordat je er te lang naar luistert treedt er gewenning op.. de balans onderling kan dan verder wel oke zijn natuurlijk. Een verandering in de EQ op de eindmix kan dan erg helpen dus :)
Soms zit het probleem ook in de afluistering natuurlijk.. daardoor doe je ook verkeerde keuzes.

Bij 'masteren' worden er ook stukken individueel aangepakt, passages eruit getild enzo.. accenten gegeven e.d. er is idd niet een statische instelling die je mix in een keer goed maakt.
Desalnietemin vind ik het wel leuk en leerzaam om te experimenteren. :)
 
Laatst gewijzigd:
tis ook niet niks!
ik heb me (in mijn geval wijselijk) voorgenomen masteren (als het ooit zo ver komt) aan anderen over te laten

komt het ook niet door de ontwikkeling van de computer dat dance-producers thuis
hun dance-techno trackje zelf gingen 'masteren' ? gericht op de dansvloer/ vinyl-plaat?
een heel ander soort masteren vaak als ik zo wel eens lees,
nu lijkt het alsof het heel normaal is dat iedereen die muziek heeft gemaakt dat er ook nog even bij neemt nadat ie een leuk muziekje heeft gemaakt terwijl het weer een vak apart is

jouw muziek staat wat dat betreft misschien ook tussen twee productie-richtingen in:
puur elektroniche muziek of opnames van echte instrumenten
dit nieuwe nummer van je zou net zo goed door een band gespeeld kunnen worden met blazers,zangers, keyboard/synth, bas gitaar, enz, die sfeer zit er ook een beetje in, dus zit je met mixen en masteren ook misschien meer in die richting te denken/werken

ik denk dat pure electro-techno een heel ander verhaal is
 
De andere mixen zijn ook nogal Dance georiënteerd maar klinken toch ook redelijk 80's.
Dance heeft nogal veel stromingen maar het retrosfeertje heb je met bepaalde klanken nogal snel te pakken.

Ik denk dat veel herhaling, en vooral, de pompende, niet echt dynamische drums uit een drumcomputer je mix al snel een 'dance' sausje geven.
Zelf vind ik de mix van bepaalde muziekinstrumenten erg lekker.. een Rhodes, gitaartje of sax toevoegen en je legt al snel de link met wat oudere muziek daardoor.
Hoe je je mix wilt laten klinken is iedereen weer vrij in.. Instrumenten juist heel dun en gefocused op 'n klein gebied of juist heel full range.. deze mixinstelling kan je door masteren weinig aan veranderen.

Oh.. dit is de latest edit op de mix.. met dank aan Dre :) 't heeft nu veel meer detail. Onderling wat geEQed, wijziging in wat levels en nog wat geëxperimenteerd met andere dingen
https://soundcloud.com/macgyvergear/give-it-up-1/s-smNfk

Ouwe versie:
https://soundcloud.com/macgyvergear/give-it-up-undefinitive-master-1/s-VM2Xg
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top