Dance/house - Benieuwd naar jullie feedback

terroroehoe

http://dj-controller.nl
Lid sinds
21 oktober 2015
Berichten
33
Hallo allemaal,

Zoals ik al heb gepost in de thread voor nieuwe leden (https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=191905) : 10 jaar geleden begonnen met produceren, toen het een tijdje gelaten voor wat het is, ondertussen wel altijd gedj't. Dus ervaring met mixen, bootlegs enz. Maar qua produceren ben ik geen pro. Eerder stopte ik altijd halverwege een track en begon aan iets nieuws. Dat vind ik niet goed werken. Ik heb voor mezelf besloten tracks af te maken. Want dat is de manier om te leren: via feedback op de track. Ik ben dus erg benieuwd wat jullie er van vinden!

Dank alvast!

 
Last edited by a moderator:
grappige moeilijk te definiëren stijl. zit qua mix, vind ik, ook lekker in elkaar. spannende progressie.

tip. als je op meer opties klikt onder het schrijfveld voor een reply of een new thread, staat er een knop om een SC-track te embedden. Experimenteer er maar eens mee...
 
Ik zou niet vreemd opkijken als dit nummer in de top 40 zou verschijnen. Leuk hoor terroroehoe (ik moet nog steeds lachen op je forumnaam :D)
 
Bedankt voor jullie reacties en complimenten. Wat betreft je opmerking Enzo.F: dat gebeurt me altijd, dat de stijl moeilijk te definiëren is. Dan begin ik in een bepaalde richting en op een gegeven moment lijkt het daar in de verste verte niet meer op omdat ik een geluid of een melodie maak dat/die me bevalt en afwijkt van mijn eerder idee. Nu was mijn idee om een Kygo-achtig nummer te maken. Dat is me wel gelukt qua beat denk ik, maar qua stijl (rustig, melodieus) niet. Misschien niet erg.
 
inderdaad zeer bijzondere track maar meteen ook zeer leuk :)

zit goed in elkaar, gaat niet vervelen, mix zit goed, leuke percussie, ... :okdan:
 
Die vocal samples zijn wel erg cheesy. Alles bij elkaar vind ik het wel aardig. Misschien dat je nog wat kunt werken aan de overgangen tussen de verschillende delen. Nu stopt of begint juist alles ineens. Iets vloeiender zou best mogen. Baslijn mag ook wel wat meer laag hebben.

En op de een of andere manier lijkt tegenwoordig niemand meer de moeite te nemen een fatsoenlijk einde aan een nummer te maken. Waarom?
 
Even tijd gemaakt om wat tracks te beluisteren. Ik heb maar twee dingen aan te merken op je track. Ik vond het wèl moeilijk om mijn aandacht erbij te houden. Ik heb namelijk het gevoel dat de track nooit echt op gang komt. Alsof ik naar een continu intro of een continue break luister. Tweede punt is dat ik die pikes te springerig vindt. Past in mijn optiek wat minder goed bij de lome sfeer van de track.

Mixtechnisch vind ik hem echt geweldig. Daar kan ik nog heel veel van leren! :okdan:
 
Goeie track. Weinig op aan te merken.
Het is duidelijk dat je talent hebt voor produceren dus ga op deze voet door.
Als je geluk hebt kan je het ver schoppen.
Past in het straatje Bakermat, Klangkarussell, Eelke Kleijn (Tag Am Strand), Dante Klein (Ertesuppe) enz.. Zo'n soort nummer kan ineens zomaar een hit worden.
Demootje naar Spinnin' records sturen wellicht?
 
Beste fatclap, erg veel dank voor je complimenten! Stel ik zeer op prijs.

Iets naar een label sturen wacht ik denk ik nog heel even mee. Want ik heb het produceren na jaren, pas net weer opgepakt en wil nog veel leren.

Zojuist weer een nieuw nummer afgerond waarbij ik geprobeerd heb het iets meer uptempo te maken.
Ik hoop dat ik niet teveel de cheesy hoek ben in gegaan, want ik vind het een mooi compliment dat je me vergelijkt met oa Eelke Kleijn en Bakermat. Zij produceren in een genre waar ik veel respect voor heb. Muziek dat ondanks het rustige tempo en de rustige instrumenten toch veel energie en kracht heeft.

Hier de link naar de thread, mocht je interesse hebben: https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=192416
 
Back
Top