Tracks; Dark side of dance. En; Cyberfights - all for nothing

Robi

Hega
Lid sinds
22 juli 2014
Berichten
4.815
Locatie
Groningen
Eigenlijk was ik van plan om een tijdje geen tracks hier meer te plaatsen.
Toch begon het even toch weer te kriebelen bij mij.
Heb twee aardige tracks; die ik al een tijdje af heb (heb bij Cyberfights (all for nothing) een iets beter gevoel trouwens).
Ben toch nog wel benieuwd naar feedback hierover.
En ook vind het het natuurlijk leuk om deze te laten horen :)




 
Hey Robi,

Leuk gemaakt man !! De eerste vond ik heel erg goed, die heb ik geliked.. De tweede vond ik minder, omdat er geen variatie is op het thema en ik zin kreeg om te skippen.. Eerlijke commentaar dus.. Maar je begint heel erg mooie muziek te maken.

Waarom zet je niet eens "The Best Of" op Bandcamp, dan zal ik 'm meteen downloaden.. :okdan:
 
Hierbij plaats ik nog even twee tracks, die eveneens als een redelijke tijd 'af' zijn.
Heb eigenlijk niet zo'n zin om weer speciaal een nieuw topic hiervoor te openen.
Ook omdat deze tracks niet helemaal nieuw meer zijn.

Voorlopig laat ik het hier wel even bij, want anders gaat er echt een overkill aan tracks van mij hier ontstaan op het forum.


https://soundcloud.com/gardens-of-tivoli/looper-mania


[https://soundcloud.com/gardens-of-tivoli/youre-in-my-mind
 
Hey Robi, goeie morgen :)

Het eerste nummer vond ik niet zo goed, ik vond de vocals er niet bij passen, die wind was veel te extreem en het "algemene" stond me niet echt aan.. Dus ik ben maar beginnen skippen..

Het tweede nummer is wel speciaal.. ook al gaat de vocal regelmatig off-sync, maar ik doe dat ook wel eens hoor.

Lekker experimenteel.. Hoe doe je dat die vocals zo choppen ?

Oops, weer een raar overgangetje, maar dat zijn we van Robi gewend, stoort me niet meer..

Al bij al : Goed bezig gast, doe rustig verder ! :)

Gloomy.
 
Hierbij toch nog maar een trackje; omdat de verleiding zo groot is blijkbaar......
Had hier eerst (vrouwelijke) vocalen bij gedaan.
Was er echter toch niet tevreden over en hou toch maar vast aan de instrumentale versie.


https://soundcloud.com/gardens-of-tivoli/paths-of-faith
 
Vond "Dark side of Dance" de beste. En Gloomy heeft zelf ook weleens zin veel te posten.... :-D

:W
 
Kan niet zeggen dat ik het top vind, maar je tracks zijn altijd wel bijzonder.

Je vraagt op dit forum vaak om feedback en dat is niet onlogisch. Dat deed de mens al toen er een holenmens per ongeluk aan een paardenhaar plukte en vroeg of de lui om het kampvuur dat dope vonden: dat vonden ze en dat nummer heeft 1100 jaar lang op #1 gestaan in de top40 van 50.000bc. Maar ik wil je toch het advies geven je niet teveel te laten beìnvloeden door feedback. Als jij aan elke tip op dit forum gehoor zou geven zouden je tracks heel erg saai worden. Laat dat een beetje los. Deel het met anderen, maar blijf gewoon lekker in je eigen wereld. Jij maakt gewoon wat je maakt. Alle feedback serieus nemen is ook je muzikale gezichtsveld vernauwen. Blijf echt muziek maken voor jezelf!
 
Hierbij toch nog maar een trackje; omdat de verleiding zo groot is blijkbaar......
Had hier eerst (vrouwelijke) vocalen bij gedaan.
Was er echter toch niet tevreden over en hou toch maar vast aan de instrumentale versie.


https://soundcloud.com/gardens-of-tivoli/paths-of-faith

Hahaha, ik kon het toch niet laten naar je track te luisteren, ik heb enkele uren geslapen en heb het gevoel dat ik alles terug aankan.

Vond't het een hele leuke en originele plaat.. Het eerste wat ik hoorde vannacht en het stond me prima aan. Doe zo verder, beste Robi ! :)

@Bohemen : 't is al meer dan een maand geleden dat ik FL-studio nog eens heb aangeraakt.. Mijn laatste plaat is die van Hx2 en Gloomy, ook alweer een maand geleden geupload.. Gloomer deed vaak aan overkill, Gloomy doet dat niet meer.. Ik laat er wat tijd tussen, want in't verleden heb ik veel te veel achter FL gezeten, nu even wat rust tijdens de zomermaanden.

Het ga jullie allemaal goed. En bedankt om jullie steentje bij te dragen op dit leuke forum.

Prettige dag allemaal !

:luv:
 
Heel erg bedankt voor jullie reacties.

Heb me voorgenomen om in ieder geval de komende maanden hier een 'pauze' in te lasten.
Wil eind dit jaar of begin volgend jaar een nieuw album gaan uitbrengen (van ca 8 a 10 songtracks).
Heb al wel veel ideeën; wil dit echter rustig gaan uitwerken.

Als een soort van afsluiter hier nog een track, waarbij ik me heb inspireren door Junkie XL (hij is een erg grote inspiratiebron voor mij, de laatste 20 jaar);

https://soundcloud.com/gardens-of-tivoli/teenage-junkie
 
Gloomer deed vaak aan overkill, Gloomy doet dat niet meer.. Ik laat er wat tijd tussen, want in't verleden heb ik veel te veel achter FL gezeten, nu even wat rust tijdens de zomermaanden.

Heb me overigens nooit gestoord aan je ´overkill´.. :-)
Maar geniet van de rust!
animaatjes-zomer-63031.gif


Heb me voorgenomen om in ieder geval de komende maanden hier een 'pauze' in te lasten.

En jij ook! 't Wordt nog stilletjes hier in de zomer... :-S

:W
 
@ Robi : je nummer is heel mooi, ik zou alleen de bass af en toe variëren, de melodieën zijn heel sferisch en mooi, die mogen feitelijk meer naar de voorgrond. Heb er met plezier naar geluisterd. ;)

@ Bohemen : bedankt, beste kerel ! Doet deugd te lezen.. Ik heb mijn plugins terug aan 't werk gekregen en heb na een maand pauze, FL-studio nog eens aangeraakt.. Het resultaat is alweer een chaotisch acid-nummer geworden.. Ik leer het nooit af.. haha.. Mijn nabije omgeving vond "het maar niks".. Nog een paar uurtjes prutsen en wat geluiden weghalen.. en dan wordt ie vast wel leuk..

Goeienacht iedereen.

Gloomy.
 
Zo, ook weer eens de tijd genomen eea te beluisteren. Dark side of dance vindt ik erg goed, fijn sfeertje en verrassend stukje breakbeat er tussen. Wat voor synth heb je voor de bassline? Die kan volgens mij wel wat dikker ;). You're in my mind ook erg fijne track, instant 90s (uk) feel =)

wel vet hoor zo'n hoge productiviteit, ik doe vooralsnog echt maanden erover om een keer wat af te maken...
 
Maar ik wil je toch het advies geven je niet teveel te laten beìnvloeden door feedback. Als jij aan elke tip op dit forum gehoor zou geven zouden je tracks heel erg saai worden. Laat dat een beetje los. Deel het met anderen, maar blijf gewoon lekker in je eigen wereld. Jij maakt gewoon wat je maakt. Alle feedback serieus nemen is ook je muzikale gezichtsveld vernauwen. Blijf echt muziek maken voor jezelf!

Precies!
Heb me voorgenomen om in ieder geval de komende maanden hier een 'pauze' in te lasten.

Ik hoop niet dat ik dit heb veroorzaakt met mijn opmerking dat je nogal veel postte... Er is geen enkel bezwaar tegen het delen van tracks.

Het is maar een ideetje... maar misschien kan het ook al helpen om bijvoorbeeld wekelijks, zeg elke zondag, maximaal 1 track te posten (en niet stiekem wat erbij rommelen, in dit draadje raak ik de tel al kwijt :D). Iets langer wachten met publiceren geeft jou de mogelijkheid om je idee verder uit te werken, afstand te nemen, kritischer te luisteren, te filteren en aanpassingen te doen. Daarmee ben je een hoop commentaar al voor en hoef je ook niet met elke reactie in te stemmen of meteen een nieuwe versie te maken (zie Stalpony).

En dan, bij je wekelijkse track zul je dus moeten kiezen: "Post ik een nieuw idee of post ik mijn sterk verbeterde versie van track 124?"

Regelmaat > beperking > diepgang > kwaliteit.
 
Laatst gewijzigd:
Bedankt nogmaals voor jullie reacties.

@torp;
Jij hebt verder niets veroorzaakt hoor.
Moet gewoon voor mezelf even duidelijk een grens stellen momenteel.

Heb mijn tracklijst inmiddels alweer uitgebreid op SC.
Ga dit keer even geen links van songtracks meer plaatsen; het is even genoeg geweest, anders wordt het echt teveel.
Het gaat me niet zozeer om de hoeveelheid/kwantiteit, maar om de kwaliteit vooral ook uiteraard.
 
Hierbij wil ik toch nog even alvast een voorproefje geven van een track, die eventueel op mijn nieuwe album gaat komen (eind dit jaar of begin volgend jaar).
Doe dit trouwens onder een andere naam Gardens of Hega, aangezien Gardens of Tivoli moeilijk(er) is om te Googlen. Is wel even een wat lastige situatie.

https://soundcloud.com/gardensofhega/ancient-city
 
Back
Top