Jaspers rack uitbreiden

jes303

DIY brain mods
Lid sinds
30 augustus 2002
Berichten
802
Locatie
Transistorbasstraat 303
Heeft iemand ervaring met het toevoegen van houders aan een bestaande rij van een Jasper rack?
Ik heb een volle setup en wil aan de bovenste rij 2 houders toevoegen maar het ziet ernaar uit dat ik het hele ding uit elkaar moet halen om die houders om de stang te schuiven.
Dat wordt een hele klus! Maar misschien is er een truuk om niet alles los te hoeven halen.

210304.jpg
 
De vierkante houders kan je over de buis krijgen. Extra ronde buis kan ook zonder alles uiteen te halen als t boven of onderaan is. Dan moet je de houders opzij lossen en de buis er een stuk uittrekken van wat moet blijven zitten. Risky maar is gelukt.
 
OK, het lukt me niet om de ring waar de vierkante houder aan zit zover open te klappen dat ze om de ronde buis kunnen, dan gaat het breken vrees ik.

Maar de ronde buis uit de t-verbinding halen is een mogelijkheid, maar haal voor de zekerheid toch maar m'n apparatuur eronder eruit, voor het geval ook andere buizen eruitschieten!
 
Het gaat echt wel hoor. Die ring gaat verder open dan je denkt. Ik,heb t al zeker 4 keer gedaan... Er af is makkelijker dan er over :)
 
Hoi, nou het uitrekken van de ringen ging toch echt niet bij mij.
De opening van een paar mm zou dan naar zeker 5 cm moeten, en ik merkte dat het totaal niet verder dan nog enkele mm wilde rekken. Zekere voor het onzekere genomen, maar het uitschuiven van de horizontale paal uit het rek zonder de rest eruit te laten glippen werkte wel, waardoor ik gelukkig niet de gehele constructie uit elkaar hoefde te halen.
 
IK heb zelf zovaak wat toegevoegd of verwijderd van een jaspers rack.
Zal niet zeggen dat het makkelijk is.
Heb ook wel eens klem gezeten, maar oefening baart kunst. :)
De ringen uitrekken kan zeker, je moet even een handige manier zien te vinden of een extra paar handen.
 
Back
Top