DE geluidskaart

Earcatcherz

Ingeburgerd
Lid sinds
17 Maart 2002
Berichten
32
Ik ben op zoek naar het "vlaggenschip" onder de geluidskaarten en ik vroeg me af of de Creamware Scope een goede keuze is. Heeft namelijk 15 sharc dsp's en geen latency, wat vrij belangrijk voor mij is, daar ik met een pentium 2 werk. Weet iemand trouwens wat de Creamware Scope kost of heeft er iemand toevallig een te koop?
 
Laten we eens bij het begin beginnen.

Wat wil je ermee?

(hij is fijn)
 
Weet iemand trouwens wat de Creamware Scope kost of heeft er iemand toevallig een te koop?

Heb bij Feedback geinformeerd maar die hadden geen idee.
Heb zelf sinds een week een LunaII met 2496 Box en die zat rond de 1000 Euro....... De Box was het duurste. Maar ik denk dat de prijs van de Scope er niet om liegt.

BTW dan heb je ook wel een kaart..:)
 
Ik wil bezig met trance en hardhouse en wil dus veel soft synths en plugins tegelijk gaan gebruiken. Wat ik wil is dus een goede setup zonder hardware samplers en synths. Kortom ik moet er dus zo'n beetje alles mee kunnen wat ik ook met een professionele studio zou kunnen.
 
een goede setup zonder hardware samplers en synths

Met alle respect.. maar in mijn ogen is dit een contradictio in terminis.
 
Tsja zo'n scope kan ontzettend veel, heb het nog op de Messe gezien maar verder niet naar gekeken. Het is nogal duur.
Maar ik zou zeker aanraden om er eerst eens na te kijken voordat je er aan begint.

Bij Infinity 4 hebben ze zoiets niet staan maar ze kennen daar de mensen van Creamware wel persoonlijk. Misschien dat je het daar even kan navragen en/of ze kunnen helpen met een demo model.

Maar zowieso dat je met een Pentium II en een Scope gaat werken lijkt me niet in de haak. Koop dan een (dual) Intel/AMD systeem met een Pulsar II/pro plus xtra's voor hetzelfde geld als de scope.

En kijk dan ook maar eens naar wat softsynths want d'r zijn plenty die veel beter klinken dan die kille sound van de Creamware produkten.

Trouwens, er is geen DE geluidskaart. Net zo min als er DE synth zou zijn. Of DE auto.

Er zijn zat dingen die we allemaal wel uit ons hoofd kunnen opnoemen die supervet zijn, maar van z'n levensdagen nooit zullen kunnen kopen.

Zou zeggen doe mij een dual Mac G4 met 2 19" racken met Digidesign spul incluis software (logic) een HD raid opstelling en vijf meter mengpaneel een zooi microfonen. Nog 2 19" racks met wat dure modules/samplers. Wat genelecs hier en daar. Een appartement/huis waar dit alles inpast incluis de schoonmaakster en geluidsisolatie. En dan moet het wel lukken. (moet ik dan wel 20-40 jaar voor werken met m'n baantje)
 
Laatst gewijzigd:
Voor een "vlaggeschip" heb je wel een goede stuurman nodig ;)
 
TC Powercore / UAD-1

TC Powercore / UAD-1

Wat me aan creamware wél bevalt is dat het dedicated hardware is voor softsynth en effect taken. Nét als de TC Powercore en de UAD-1 van Universal Audio.

Dat is ook de enige nuttige toekomst die ik voor me zie op het gebied van audio en computer.

Een open platform met dedicated DSP processing voor effecten en softsynths etc. Nooit meer gerommel met hoge latency.. variabele CPU belasting (zodat er af en toe polyfonie wegvalt.. of nog erger.. dat er iets gaat kraken).

Of zit ik hier het bestaansrecht van Pro-Tools te rechtvaardigen.. mwa.. het zal wel.
 
Voor een Creamware Scope kaart heb ik bedragen gezien
van (en dat was nog in de goeie ouwe tijd van de harde
gulden) 10000/11000 piekjes, niet gering voor een
geluidkaartje... hehe ;)

Dat was overigens bij Infiinity4 (www.i4.nl) maar die
site is schijnbaar nog steeds 'under construction', dom!


gr. Mario
 
die creamware algo's zijn niet zo heel erg efficient....de kwaliteit vind ook niet iedereen zo geweldig....

de scope is echt voor het ontwikkelen van je eigen DSP stuff, kost ook teringveel geld..16 mille ofzo..

persoonlijk denk ik dat je beter een RME hammerfall geluidskaart kan kopen, ASIO2 in hardware, dus latencies van 1 of 2ms.......en dan evt nog een UAD1 en/of TC powercore DSP board voor de highend effecten en dynamics...en je softsynths en overige plugins door een vette native CPU laat berekenen...is het meest flexibel

Olaf
 
Latency Schmatency!

Iedereen praat over latency alsof dat echt nog een probleem is bij geluidskaarten. Voor de meeste toepassingen is 4 ms echt NIET hoorbaar. Vroeger toen de lucht nog schoon en sex nog vies was toen had je pas latency :)

Met MIDI heb je ook latency. Met een beetje midi keten kom je al snel op 20 ms...
 
Origineel geplaatst door Thaizer


Heb bij Feedback geinformeerd maar die hadden geen idee.
Heb zelf sinds een week een LunaII met 2496 Box en die zat rond de 1000 Euro....... De Box was het duurste. Maar ik denk dat de prijs van de Scope er niet om liegt.

BTW dan heb je ook wel een kaart..:)

Waar heb je dat betaald? Zie wel advertenties voor die 2 maar die zitten rond 1400 - 1500 euro. Wil er nl . zelf ook 1 kopen.

Greetz,

Yawgmoth
 
Hee people, ik ben net nieuw aangekomen hier maar ik heb zelf een Pulsar 1, Powersampler en Luna I/O box en ben hier zeeeer tevreden over.
Maar om nou meteen met een scope te beginnen is misschien teveel van het goede, die is namelijk erg duur. Probleem van de Pulsar 2 is echter natuurlijk wel dat je maar 6 DSP hebt die al gauw vol zitten als je een paar van de nieuwere polyphone synths en effecten geladen hebt. Natuurlijk kun je dan daarnaast nog gewoon VSTi's draaien of evt. een hardware module.
Zelf heb ik lang met een Pulsar 1 (4DSP) gewerkt maar toen begon ik net te leren how muziek maken in elkaar stak, later heb ik een Powersampler en Luna I/O box gekocht (2e hands voor 1000 gulden) en een Nord Rack 2. Nu kan ik dus als mijn DSP's vol zitten toch nog genoeg geluiden uit de Nord halen en die worden ook allemaal naar de Pulsar gestuurd.

Even over de kwaliteit van de Pulsar synths, de oudere standaard synths zijn inderdaad niet spectaculair te noemen, maar er zijn inmiddels wel wat verbeteringen aangebracht en de nieuwere modellen zijn zeker indrukwekkend. Ook synths als de Prophet die door Sequential voor de Pulsar gemaakt worden klinken heel erg goed. De beste synths kun je vinden op www.zargmusic.com (van john Bowen)

Wat de latency betreft is dat tegenwoordig inderdaad niet meer een doorslaggevend punt voor aanschaf van een Pulsar/Scope, maar qua flexibiliteit en kwaliteit/prijsverhouding is het zeker een van de beste keuzes. Zeker als je met vooral met softsynths gaat werken.
 
RE: DE geluidskaart

He, Earcatcherz

Ik heb zelf een pulsar 1 kaart en gebruik hem met logic.
Op het moment ligt mijn hele systeem op zijn gat kwa muziek.

ik heb een pentium II en die is niet vooruit te branden, je moet namelijk ten eerste het Pulsar OS draaien en daarnaast ook nog logic of een andere sequencer. daarnaast moet ik wel eerlijk bekennen dat ik ook heelveel internet op dezelfde computer. En iets dat we allemaal wel weten: Van internet gaat je computer echt niet sneller lopen.

Als ik jou was zou ik er eerst voor zorgen dat je een deticated systeem hebt, dus dat je je computer puur voor muziek gebruikt. Ik koop binnenkort een nieuwe Pentium 4 en dan kan ik hoop ik eindelijk echt zorgeloos werken. btw als jezelf nog een nieuwe computer koopt en er in de toekomst een creamware kaart in wil zetten koop dan geen moederboard met een VIA chipset, dat schijnt bagger te lopen met pulsar.

daarnaast merk ik zelf dat USB echt kracht vreet dus zou ik er voor zorgen dat je zo weinig mogelijk USB spullen hebt.

Uit het feit dat je een scope kaart wil kopen maak ik op dat je veel geld hebt te spenderen. ik zou voordat geld eerst een supersnelle comnputer kopen en dan een pulsar II kopen. De synth's van pulsar vind ik namelijk niet zo extreem goed, ik kom altijd weer terug bij de FM7 van NI, deze is stukken beter dan die pulsar synth's

Succes ermee.

Grtz FLOW 8)
 
Ja je moet zeker goed opletten wat voor systeem je koopt voor de Pulsar. Creamware heeft een aanbevolen systeem op de site staan (ergens in de faq geloof ik, je moet goed zoeken) en het is aan te raden je daaraan te houden om problemen te voorkomen.
Ik draai zelf op een P3 1 Ghz 256 Mb Ram, samen met Cubase 5.1 en dit loopt erg soepel allemaal. En ik internet, email, photoshop en illustrator er ook nog op, dit alles bijna geheel probleemloos. misschien heb ik gewoon geluk, maar ik hou mijn computer wel opgeruimd. :)

De FM 7 heeft zeker mijn interesse gewekt, heb even de demo geprobeerd, zeer mooie klank. Maar helaas even geen geld meer...
hopelijk komen er in de toekomst wat meer 3rd party synths voor Pulsar uit, nu is het nogal magertjes met de support. Hopelijk brengt de versie 3 software (einde van deze maand) hier verandering in.
 
Origineel geplaatst door 4-Tek
Vroeger toen de lucht nog schoon en sex nog vies was toen had je pas latency

zucht... die goede oude tijd...
 
RME Hammerfall dsp voornamelijk om zijn goede uitgangen en lage latency
 
Waar heb je dat betaald? Zie wel advertenties voor die 2 maar die zitten rond 1400 - 1500 euro. Wil er nl . zelf ook 1 kopen.

Kweet niet precies meer hoeveel (zou de bon op moeten zoeken).
Maar het was zeker onder de 1200 euro bij Feedback in Utrecht.
 
Back
Top