Beste studio headphone op dit moment?

Vond zelf de 600 fijner dan de 650, bas was wat beter in proportie, maar de HD800 is een stuk eerlijker dan beide. En analytischer, details kan ik beter ontwaren. Niet enkel via de SPL, zelfs rechtstreeks achterin de synth is het stereobeeld superbreed en voelt het bijna alsof je echt midden in het stereobeeld staat. En niet zoals ik gewend ben er wat buiten. Het klinkt een stuk natuurlijker, qua ruimte.

Zoals ik al zei, geen last van extreem hoog, terwijl ik daar redelijk slecht tegen kan.
 
Sony is zo een merk, wat je niet koopt., faute boel die grote bedrijven.

Noem eens een ander model hoofdtelefoon wat al bijna 25 jaar actief verkocht wordt. De MDR-7500 serie is alles behalve foute boel en deze vind je terug in talloze professionele studio's (muziek, radio, film, tv, etc.).
 
Vond zelf de 600 fijner dan de 650, bas was wat beter in proportie, maar de HD800 is een stuk eerlijker dan beide. En analytischer, details kan ik beter ontwaren. Niet enkel via de SPL, zelfs rechtstreeks achterin de synth is het stereobeeld superbreed en voelt het bijna alsof je echt midden in het stereobeeld staat. En niet zoals ik gewend ben er wat buiten. Het klinkt een stuk natuurlijker, qua ruimte.

Zoals ik al zei, geen last van extreem hoog, terwijl ik daar redelijk slecht tegen kan.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de 800 maar lelijk vind, en die prijs bevalt me ook niet. Misschien beter geluid dan de 650 (discutabel), zeker niet in proportie tot het prijsverschil.
 
Lelijk qua uiterlijk?

Hij is inderdaad niet goedkoop, maar had mazzel bij een faillisementsverkoop waardoor hij goed betaalbaar werd. En vindt hem nu na een tweetal jaar gebruik eigenlijk wel waard wat er nieuw voor gevraagd wordt. Er zijn best aardige aanbiedingen te vinden, rond of onder de 1000eu
 
Ja, qua uiterlijk. En 1000 vs 300 voor de 650 is bizar.
 
De topicstarter schrikt zich vast dood bij zoveel activiteit lol

Ik gebruik naar volle tevredenheid een Shure SRH840. Daarvoor had ik een AKG K601 (open). Laatstgenoemde aangeschaft en nooit bij de open constructie stilgestaan. Dit leverde teveel geklaag bij de dames thuis op. Ook weer niet heel raar getuige de black/death metal die er bij tijd en wijle doorheen wordt gepompt :-)

Nu dus de Shure. Klein formaat, fijn bereik en hoppa eindelijk hoor ik bas die ik voorheen niet hoorde! Maar goed, de Shure gaat dan ook wat lager dan de AKG.
 
Vreemd genoeg heb ik lang met deze hier op mn hoofd gezeten... :D
Daarna een Pioneer SE-450, heb ik nog steeds maar valt uit elkaar zo een beetje.

Pioneer_SE-305_Headphones_2.jpg
 
Die se-450 werd door bijna alle dj's gebruikt vroeger, ondanks dat ze niet de beste waren voor die tijd.
 
Ik heb de Beyerdynamic DT 990 Pro en ben daar zeer tevreden over. Ik heb verschillende modellen beluisterd en heb voor deze gekozen omdat hij lekker zit, drukt niet op de oren. Mixen die in de late uurtjes gemaakt zijn met koptelefoon, klinken ook goed op mijn grote monitors.

Overigens is er al een uitgebreid draadje over.

+1 ....
 
Wat je ook neemt, pas op met het volume!
Als muziekliefhebber moet je heeeel zuinig zijn met je oren. Koptelefoons zijn een gehoorbeschadiging waiting to happen.

Ik heb zelf overigens altijd Sennheisers gehad. Zeker aan te raden. Momenteel een HD580 en die klinkt al erg fijn, kan me indenken dat een HD650 helemaal super is. Als ik aan vervanging toe ben denk ik dat het waarschijnlijk een HD650 gaat worden.

Maar om op mn eerste punt terug te komen. Pas op je oren! Eenmaal beschadigd is er geen weg terug.
 
Laatst gewijzigd:
Mooie van koptelefoons is dat je ze heel gemakkelijk kunt uittesten. Ren met je Pono naar de shop en check them out. :P
 
Akg k-240 voor mid en hoog. En Chinese Sennheiser c300 neppers voor bas.

Mijn monitors staan te dicht bij de muur dus als ik daar op mix mis ik een hoop bas in de opname omdat die teveel aanwezig is in mijn hok en ik die dus terug draai. Die c300 werken dan prima
 
Thanks voor alle berichten guys, ik ben na wat speurwerk tot de conclusie gekomen dat de DT880 de headphone of choice gaat worden.
 
Wil wslk beyerdynamics DT-770 oid gaan kopen, maar zie verschillende ohmages (80 ohm, 250 ohm etc)
Welk ohmage is het beste als je werkt zonder koptelefoonversterker?
die heb ik namelijk niet en was ook niet van plan er 1 aan te schaffen :D

En wat is nu eigenlijk het ecte verschil tussen de DT-770 en DT-990? Ze zijn net zo duur en zien er op de kleur na hetzelfde uit volgens mij...
 
Wil wslk beyerdynamics DT-770 oid gaan kopen, maar zie verschillende ohmages (80 ohm, 250 ohm etc)
Welk ohmage is het beste als je werkt zonder koptelefoonversterker?
die heb ik namelijk niet en was ook niet van plan er 1 aan te schaffen :D

En wat is nu eigenlijk het ecte verschil tussen de DT-770 en DT-990? Ze zijn net zo duur en zien er op de kleur na hetzelfde uit volgens mij...

DTC 770 is een gesloten can en de 990 een open versie :okdan:
 
Back
Top