Welke usb platenspeler?

The Unholy

Hard lid
Lid sinds
24 januari 2004
Berichten
2.302
Locatie
Rotterdam
Ik wil wat oude platen samplen, maar heb momenteel geen platenspeler. Ik wil er eentje aanschaffen en het lijkt me wel zo makkelijk om dan een usb platenspeler te kopen.

Welke raden jullie mij aan voor goede kwaliteit samples?
 
ik zou eerder een gewone platenspeler anschaffen, die usb dingen zijn niet geweldig. heb er een paar geprobeerd en hoorde vooral mechanisch gerommel, wow en slechte tracking.
 
ik denk ook dat zo'n usb TT rommel is, lichte prul…
wil je samplen of scratchen (samplen) ook? Als je een beetje vlot wil samplen, wil je vast ook een slipmat, een naald die niet vies is van backspinnen enz.
Ik zou een sl1200 met slipmat nemen en een ortofon naaldje (OM is goed genoeg) en dan via een 2 kanaals mixertje met crossfader naar je audio interface. Erg hands on, betrouwbaar als in 'voor altijd' - zo'n technics, en ze stijgen weer in waarde.
 
Mijn budget is zo'n €400, maar als het goedkoper kan is dat altijd mooi meegenomen. Scratchen hoeft niet perse, ik wil gewoon een goedklinkende opname kunnen maken van een acapella vocal die op plaat staat.
 
soundwagon1.jpg



Het is toch helaas zo dat die goedkope dingen niet echt jofel zullen klinken.. Dus een degelijke tafel (stabiel, constante speed)
en een goed element, een goeie pre-amp en dan ook natuurlijk je a/d..
 
Als je er tijdelijk een nodig hebt, ik heb 2 SL's met Concorde Pro naalden en evt een mixer. Woon in Dordrecht.
 
Ik gebruik al meer dan 10 jaar een sync xtrm 1. Niet kapot te krijgen, gigantisch pitchbereik wat erg handig is met bepaalde samplers en line out!!! :okdan: 2e hands voor een prima prijs te scoren.
 
Oke bedankt heren voor alle reacties.

Ik ga eens kijken wat ik 2e hands kan vinden.

Jij ook bedankt voor je aanbod Eraser, ik stuur je eventueel een PB.
 
Back
Top