Welke 3 apparaten kun je niet zonder?

- Novation Impulse 61 Midi Keyboard, om partijen in te spelen.
- Genelecs 1030 monitoren die ik al 25 jaar gebruik en door en door ken.
- U-He Diva als goto-synth

En ik noem er gewoon 4:

- Novation Launch Control om VST-settings aan draaiknoppen toe te wijzen 👍

(en mijn Presonus Faderport DAW-controller om niet alles met de muis te doen).
 
Juist, je kan ook muziek maken met n lepel. Ik probeer zo min mogelijk de computer te gebruiken om muziek te maken. Jammer genoeg ben ik niet zo'n held zoals Danny. :)
Zonder computer,dan sta ik tegen zonder paal te pissen.🤝
 
Welke 3 apparaten zouden jullie nodig hebben als je verder niks tot je beschikking kan hebben? Ik ben benieuwd, zeker de diverse genres die hier gemaakt worden.

Als ik ECHT niets anders zou kunnen gebruiken:
1. Octatrack - voor midi sequencing (maargoed, als er geen andere gear is valt er niet veel te sequencen dat wel), en als uitgebreide FX unit en looper

2. Pioneer SP-16 - Als reguliere sampler (voor single hits), maar ook als phrase sampler, hiermee neem ik dingen uit de OT op. Ook om een track verder uit te werken in song mode.

3. Kan een willekeurige synth zijn, zoals de DFAM, maar in combinatie met bovenstaande de Tascam 644. Hier kan ik dan de individuele outs van de SP-16 live op mixen, en 4 track opnemen op cassette.
 
Mag ik dan wel af en toe naar jouw eiland komen om gebruik te maken van je koffiezetapparaat? :koffie:
Hahahahahahahahahahaha.
Als één van ons nou ook een bootje 'kiest' dan kunnen we gewoon om toerbeurt op elkaars eiland gaan zitten.
Ik zie heel veel leuke gear voorbij komen die ik altijd al een gear wilde proberen.
En ja, anders zit je toch maar remi onder die palmboom te jammen op xxxx.
 
Er is een verschil tss 'aan welke 3 heb je genoeg' en aan 'welke 3 kan je niet zonder'
Maar ik zal antwoorden op 'welke 3 kan je niet zonder' en dan vergeten we dat eiland alvast, want k zie dan altijd n strand en ik wil geen zand tss mijn knopen en faders - want anders kan ik al helemaal niet antwoorden :D

hoofdtelefoon
drumbak
monosynth met seq

uiteraard stampvol knoppen, anders is er geen lol aan, en kan ik ze evengoed thuis laten :D

Uiteraard smokkel ik nog wat fx mee en wat tape delay en 7000 kabels

Op vakantie neem ik maschine mee en n synth en hoofdtelefoon. Niet dat er veel mee gedaan wordt maar ach, t is de intentie
 
Terug naar waar het begon.

Een piano en mijn stem,en als de piano niet op het eiland komt,
Mijn stem waar het mee begon toen ik 7 jaar was, in het kerkkoor.

Groeten van Andreos,:)
 
1. mijn windows pc
2. mijn internet router / mobiel 4G+
3. mijn auto

Haal je dat weg dan blijft er weinig over :D
 
2. mijn internet router / mobiel 4G+
3. mijn auto
- Geen internet (als je geen satelietapparatuur meeneemt)
- Geen wegen
Vreemd genoeg is er wel een stroomnet, maar da's omdat de OP het daar aangelegd heeft.
Ik hoop ook dat het daar geen woestijn of rotseiland zonder water en eetbare planten/dieren is, anders zal dat feestje niet lang duren. :D

edit: wat ook handig zou zijn; een telefoon met een planten-herken-app, anders overleef je je eerste 'slaatje' niet. Ok, misschien toch wat zaden meebrengen?
 
Laatst gewijzigd:
Waar ergens is dat eiland gelegen? Dat is belangrijk wanneer je met synthesizers werkt. Je kan bijvoorbeeld geen oude analoge synths gebruiken wanneer het daar snikheet is. Dan raken die direct ontstemd. En te koude plaatsen zijn ook niet goed voor eender welke elektronica. :)
 
Back
Top