Welke 3 apparaten kun je niet zonder?

Fred B.

Working class hero
Lid sinds
17 augustus 2022
Berichten
370
Locatie
Oss
Ik had gisteravond laat met een bevriende muzikant een discussie over welke drie apparaten je niet meer zonder kunt. Ik dacht zojuist, dat is misschien wel een leuk topic voor hier op SF, dus bij deze.

Dus, stel je voor, je zit op een onbewoond eiland - maar met mixer, stroomnet en een setje speakers - aan welke drie apparaten heb je genoeg?

Doordat ik onlangs in een verbouwing heb gezeten en het met een behoorlijk minimale setup in m'n woonkamer heb moeten doen, heb ik wel een aardig idee wat ik in zo'n situatie nodig zou hebben en ik kom uit op de volgende drie:

01. Akai MPC One
De beste aankoop in jaren hier. Toffe intuitieve sampler, sequencer en de ingebouwde synths/instrumenten maken dit voor mij wel dé bak waar ik niet meer zonder kan.

02. Midi-keyboardje
Hier jarenlang een Microkorg geweest in de praktijk icm patch 53 voor basslijntjes, maar onlangs heb ik een Akai MPK Mini mk3 gehaald en dat is icm met die MPC One voor mij voldoende. Die Microkorgs (heb ook nog de XL+) zouden feitelijks zelfs wegkunnen, maar goed, ze staan niet weg dus soit. Maar op een onbewoond eiland zou ik ze niet nodig hebben.

03. Bluetooth ontvangertje
Hoewel ik jarenlang enkel vinyl gesampled, ben ik daar door corona noodgedwongen mee gestopt en nu vond ik YouTube vort ook prima. Dus een Bkuetooth ontvangertje heb ik wel nodig om te samplen....

Welke 3 apparaten zouden jullie nodig hebben als je verder niks tot je beschikking kan hebben? Ik ben benieuwd, zeker de diverse genres die hier gemaakt worden.
 
mijn imac, mijn muis en mijn azerty met draad
Van n laptop word ik pisnijdig. kutschermpje, kutklavier en zo'n touchpad. Jakkie
Nu denken jullie: dat heeft toch niks met muziek te maken? Klopt, al mijn kennis en inspiratie wordt gevoed door internet
 
mijn imac, mijn muis en mijn azerty met draad
Van n laptop word ik pisnijdig. kutschermpje, kutklavier en zo'n touchpad. Jakkie
Nu denken jullie: dat heeft toch niks met muziek te maken? Klopt, al mijn kennis en inspiratie wordt gevoed door internet
Hoezo niks met muziek te maken? Je kan oneindig veel muziek maken (en/of beluisteren) met enkel een computer, als je wil (en/of geen andere mogelijkheid hebt).
 
Juist, je kan ook muziek maken met n lepel. Ik probeer zo min mogelijk de computer te gebruiken om muziek te maken. Jammer genoeg ben ik niet zo'n held zoals Danny. :)
 
Een top 88-toetsen piano/klavier, een accordeon met 120 bassen en een laptop met FL Studio inclusief al mijn favoriete plug-ins.
(Ik speel vals als het kan).
 
Inderdaad - de mogelijkheden om met enkel een computer met audio software, speakertjes en eventueel nog een MIDI keyboardje muziek (of geluiden) te maken zijn eindeloos. Ik ben pas daarnaast wel voorzichtig met een hardware modular begonnen, maar of enkel modular op een onbewoond eiland ook zou volstaan weet ik nog niet.
 
Juist, je kan ook muziek maken met n lepel. Ik probeer zo min mogelijk de computer te gebruiken om muziek te maken. Jammer genoeg ben ik niet zo'n held zoals Danny. :)
En dusss... wat zijn dan jouw 3 apparaten om muziek mee te maken (spelen?) als je je imac daarvoor niet gebruikt?

On topic:
- PC
- Audio interface
- Polybrute
 
Als ik 3 'dingen' mee mag nemen, dan kies ik (helaas) voor een laptop + interface (tel ik stiekem als 1), goede midi controller en basgitaar.
DAWLess zou ik heel leuk vinden en met de MC-707 en een synth kom ik een heel eind, maar dan kies ik toch voor functioneel.
 
Waldorf Streichfett
Yamaha CS-30
Casio FZ-1 Expanded (keyboard versie)

Binnenkort allemaal hier te vinden onder MP Aanbod
 
Back
Top