Als je maar moed hebt en zo...

Dik. Maar de vocal is nog niet helemaal op peil. Dat ie vals is lijkt me niet zo'n ramp, maar de balans zit er niet helemaal in. Aan de ene kant erg vals, aan de andere kant helemaal opgepoetst. Ik zou eens kijken of die vocal niet nog wat ruwer en/of ingetogener ofzo kan. Maar dikke track.

Het neemt me mee naar een boel plezierige dimensies
een goeie job op de drums
en ik zeg,
om de voorgaande becommentarizeringen niet te herhalen,
niks over de vocalen

Dik. Maar de vocal is nog niet helemaal op peil. Dat ie vals is lijkt me niet zo'n ramp, maar de balans zit er niet helemaal in. Aan de ene kant erg vals, aan de andere kant helemaal opgepoetst. Ik zou eens kijken of die vocal niet nog wat ruwer en/of ingetogener ofzo kan. Maar dikke track.

Goeie tip. Ik ben alleen een ramp als het gaat om bewerking van vocalen. Geen idee wat er mogelijk is en hoe dat uit te voeren :D. Maar wel leuk om me in te gaan verdiepen. Misschien wel wat voor deze zonnige zondagmiddag.

Het neemt me mee naar een boel plezierige dimensies
een goeie job op de drums
en ik zeg,
om de voorgaande becommentarizeringen niet te herhalen,
niks over de vocalen

Thanks Trag! Als je goed naar de drums luistert (waarmee ik niet wil suggereren dat je dat niet hebt gedaan overigens), merk je dat er eigenlijk heel weinig variatie in zit. Om twee stukken na, hoor je steeds dezelfde beat. :). Maar wel prettig om te merken dat het de illusie van variatie wekt.

ok, ik heb al de moed bij elkaar geraapt ook wat te zeggen:

je bent in staat met muziek iets emotioneels te vertellen en daar gaat het in mijn wereld van muziek ook over. ik wil geraakt worden met klanken. niet met techniek.
en dit klinkt ook nog eens origineel en eigenzinnig!
het laatste miste ik te veel in je bijdrage van de contest 2014. (mijn stemmen gaan als basisuitgangspunt altijd naar originaliteit en creativiteit), al zaten daar ook een paar stukjes in die mij wel wat deden.
maar dat Genny G solo sax cliché sfeertje en dan nog eens herhaalt met dat bluesy George Benson gitaar cliché gepiel op gitaar (George Benson heeft het trouwens weer gepikt van Wes Montgomery) deed mij niks en vond ik te veel hangen aan de uitgekauwde lounge en poppy jazzfusion klanken. ik zag het slechts als de mierzoete cremevulling tussen twee taartlagen. die kant en klare samples reageerden ook niet echt op de muziek en ik hoor te goed dat het er op geplakt is. een ander misschien niet...

Ik kan over dit nieuwe stuk van alles gaan zeggen en het dood analyseren maar volgens mij moet je gewoon door naar weer een nieuw stuk en die originaliteit (en emotionaliteit) vasthouden!
al doende leert men vanzelf steeds meer. als je maar doet. nou, ik ga de vaat maar eens doen!

ok, ik heb al de moed bij elkaar geraapt ook wat te zeggen:

Ik vind het dapper van je! :).

Ik snap ook wat je zegt over de contest track. Ja, die is lekker mainstream en niet te ingewikkeld. Het kost weinig moeite hem to consumeren. Wat dat betreft dus een redelijk logische inzending voor de contest wat mij betreft. En toch kost het mij meer moeite om dat soort tracks te brouwen, dan deze in dit draadje hier.

Ik zou de solo's trouwens niet willen bestempelen als kant-en-klare samples. Daarmee doe je wel een beetje afbreuk aan de kwaliteiten van de heren die de solo's hebben ingespeeld.

Hoe dan ook, fijn dat deze je bevalt. En mijn welgemeende dank voor het luisteren en je feedback Marcel! :okdan:.

OK, op veler verzoek heb ik toch maar wat aan de vocals gedaan. Een en ander is nu wat rechtgetrokken. Het valse is er wel zo'n beetje vanaf (daarmee ook een tikje van de originele sfeer van de track).

Is dit beter zo? Originele upload staat nog in de eerste post. De edit staat nu even op private en zou met behulp van onderstaande link moeten kunnen worden geopend.

Sfeervolle track!

Rond 1:57 lijkt de zang en de muziek te conflicteren, maar't gaat net goed! :-)

Ik twijfel of er misschien iets teveel fx op de zang zit...
Het lijkt daardoor minder goed te integreren met de begeleidende muziek.
Maar ik kan me daar natuurlijk in vergissen...

Ik zou de solo's trouwens niet willen bestempelen als kant-en-klare samples. Daarmee doe je wel een beetje afbreuk aan de kwaliteiten van de heren die de solo's hebben ingespeeld.

ok,

dacht gelezen ooit te hebben dat het kant en klare samples waren. maar dan nog blijf ik stokstijf onberoerbaar achter mijn verhaal staan! :mexico:

niks mis met het gebruik van clichés verder, maar de spannende stap is er de draak mee te steken en het te ontkrachten, te misbruiken of te vervormen. dan wordt het voor mij pas spannend!
dat George Benson gitaar solo stijltje is al zo ontzettend vaak zonder enige toevoeging gebruikt.

dit stuk met die vreemde zang kietelt mij enorm omdat ik verrast wordt met nieuwe klanken!

ha , lente! ik ruik en proef het. nieuwe klanken! ik heb dr zin an!

lekkere track man, fijn om te luisteren en erg eigenzinnig. heel erg mooie harmonieen en lekker afisselend. :okdan:

Niet verlegen zijn om zang te corrigeren als het vals is. Daar zijn voldoende goeie plugs voor handen. Dat die meid het dan live niet kan waarmaken is haar probleem.
Zang die vals klinkt doet veel kapot.
Verder is track dik in orde.

Sfeervolle track!

Rond 1:57 lijkt de zang en de muziek te conflicteren, maar't gaat net goed! :-)

Ik twijfel of er misschien iets teveel fx op de zang zit...
Het lijkt daardoor minder goed te integreren met de begeleidende muziek.
Maar ik kan me daar natuurlijk in vergissen...

Klopt helemaal wat je hoort rond 1:57. Het was gewoon erg vals ingezongen, maar dat vond ik nou juist het geinige eraan. Ik heb de vocal inmiddels aangepast (te horen in de link hierboven). Bedoel je met fx die stereo delay die erin zit?

Dank voor het luisteren by the way!

lekkere track man, fijn om te luisteren en erg eigenzinnig. heel erg mooie harmonieen en lekker afisselend. :okdan:

Thanks flyweight! je bent de eerste die iets zegt over de harmonieën. Dank daarvoor want dat is het deel waar ik juist trots op ben :). Het was wel even puzzelen met twee sporen pads en 3 sporen koortjes. Ik zou het liefst een hele track alleen maar met dergelijke harmonieën maken.

Het grootste eigenzinnige is er overigens na de edit wel een beetje vanaf ben ik bang...

Niet verlegen zijn om zang te corrigeren als het vals is. Daar zijn voldoende goeie plugs voor handen. Dat die meid het dan live niet kan waarmaken is haar probleem.
Zang die vals klinkt doet veel kapot.
Verder is track dik in orde.

Ik heb de boel al gerepareerd, maar ik ben er nog niet zeker van welke versie nou eigenlijk beter is. Dat valse klinkt samen met de beroerde timing eigenlijk wel lekker anders. Heb je de tweede versie ook gehoord? (zie link hierboven)

Dank voor je compliment verder! :halleluja

freaky stem.. het klinkt als een volwassen iemand die een kind nadoet.. maar het geeft een apart sfeertje aan de track..

Mooi rond basje.. mooi lead geluidje..
Het klinkt glad en goed geproduceerd.. mooi arrangement, ik hoor dat je aardig wat tijd in hebt gestoken..

Ik zou die lead wel wat harder terug willen horen… dat vind ik een catchy soundje..

oh, ik heb v1 beluisterd..

ik kan die zang niet echt verkeerd vals vinden. ik heb de 2de versie niet kunnen horen omdat mijn oude PC dat niet toelaat.

Bob Dylan heeft dat ook in zijn stem. iets tegen het randje van vals. ik hoef Dylan niet te horen met een autotune. ik vind het best zo. het blijft wel lastig, de grens van expressie en toelaatbare lelijkheid....en daar waar dingen niet meer muzikaal zijn.

Klopt helemaal wat je hoort rond 1:57. Het was gewoon erg vals ingezongen, maar dat vond ik nou juist het geinige eraan. Ik heb de vocal inmiddels aangepast (te horen in de link hierboven). Bedoel je met fx die stereo delay die erin zit?

Dank voor het luisteren by the way!
Ik refereerde aan de tweede versie. Waar ik dat stukje op 1:57 nog steeds tegen 't randje aan vind zitten...
De bassynth lijkt een andere kant uit te willen dan de zang. Maar echt fout is't niet... :-)

De korte reverb (denk ik?) op de stem geeft het zeker een aparte klank, maar maakt het ook een beetje kil (voor zover ik dat hier kan horen). Ik ben benieuwd hoe de zang zou klinken als't ietsjes droger is.

freaky stem.. het klinkt als een volwassen iemand die een kind nadoet.. maar het geeft een apart sfeertje aan de track..

Mooi rond basje.. mooi lead geluidje..
Het klinkt glad en goed geproduceerd.. mooi arrangement, ik hoor dat je aardig wat tijd in hebt gestoken..

Ik zou die lead wel wat harder terug willen horen… dat vind ik een catchy soundje..

oh, ik heb v1 beluisterd..

Denk voor je feedback F5! Die bass zijn er eigenlijk twee. Vond de combinatie zo wel passen. Die lead, bedoel je daar dat dingetje mee dat er op 1:04 inkomt?

V2, is door die gewijzigde vocal nog gladder denk ik. Ik weet het niet hoor, maar als iets hier op het forum "glad" wordt genoemd, is het volgens mij niet direct als compliment bedoeld :D.

Denk voor je feedback F5! Die bass zijn er eigenlijk twee. Vond de combinatie zo wel passen. Die lead, bedoel je daar dat dingetje mee dat er op 1:04 inkomt?

V2, is door die gewijzigde vocal nog gladder denk ik. Ik weet het niet hoor, maar als iets hier op het forum "glad" wordt genoemd, is het volgens mij niet direct als compliment bedoeld :D.

ik bedoel het positief.. 'glad': verzorgd, klinkt smooth...

'gladjes' daarintegen is weer een andere verhaal :D
Het vindt denk ik z'n oorsprong in 'gladjanus'..

Lekkere track. Goede productiewaarde; aan de audioprint is goed te zien dat je er verstand van hebt (compressie, vrijwel geen piekjes etc.). Wellicht kun je nog wat meer gaan experimenteren met het stereo veld? Ik had het idee dat alles aardig door het midden kwam, maar dat kan ook aan mijn lamme speakers liggen. De baslijn is mega lekker. De leadvocalen leidden mij wel een beetje af, omdat ze...zeg maar...niet al te toonvast waren naar mijn idee. Wellicht een auto-tunetje eroverheen? De delay op de stem overigens is wel leuk.

Koortjes doen het altijd goed ('oooh / aaah'). Ik vondt mede daardoor (en de afwezigheid van de zangeres) het laatste deel het lekkerste. Had van mij veel langer mogen duren.

Als laatste mag het geheel van mij wat korter. 5 minuten is een lange rit. Ik ben sinds mijn laatste nummers ook wat korter gegaan en zie via Youtube nu dat er minder mensen gaan 'skippen'.

Ik houdt me overigens ook nooit aan de 'muziekregeltjes'. Gewoon lekker doen wat leuk klinkt.

Kort samengevat:

- Meesterlijk baslijntje!
- Super productiekwaliteit (perfect gemixt/gemasterd)
- Totale lengte wat korter
- áls je vocalen gebruikt, wel in-key ;)
- Ga zo door met het sfeertje en de FX!
- Blijven experimenteren met de koortjes; klinkt tof!

Aldus mijn mening :)

Back