Heb je een Reverb pedaal 'nodig' als je de MC-707 hebt?

Montfrooij

Ouwe rot
Lid sinds
4 februari 2020
Berichten
4.433
Locatie
Gelderland
Eén van de dingen die mij aansprak aan de 707 was het geluid (voor een 'do it all' groovebox natuurlijk) en ook de FX.
Maar na verloop van tijd kwam er toch een Collider en toen kreeg ik vragen of dat 'luxe' of 'noodzaak' was.
En zoals een goed Youtuber betaamt, maken we daar dan een video over :)
(soms zeggen 15 minuten video meer dan een lap tekst).

Enfin, voor wie het zich afvroegen hoe de reverb van de 707 klinkt ivm de Collider : here we go.



En als je geen zin hebt om 15 minuten naar de 707 en collider te luisteren : ja, ik vind het fijn om de Collider erbij te hebben. Niet omdat de reverbs van de 707 zo beroerd zijn, maar de Collider is een stap fijner, zeker op 'tonaal' spul (synths etc.) en de drum krijgt vaak een andere reverb, dus 2 is geen luxe :)
 
Laatst gewijzigd:
Ik vind ingebouwde fx in de meeste hardware synths niet om over naar huis te schrijven, ik gebruik vrijwel altijd externe hardware of plugin reverbs.
 
ik heb de ob6 verkocht omdat ie zonder fx beter klinkt en ergerde me dood aan de summit van een vriend omdat elke preset fx had, ik zei telkens 'hoe zet ik dat uit man' 8o)
 
Bovendien klinkt het vaak beter als verschillende sporen door dezelfde FX chain gaan. Meer alsof ze in dezelfde ruimte staan…
 
Ik vind ingebouwde fx in de meeste hardware synths niet om over naar huis te schrijven, ik gebruik vrijwel altijd externe hardware of plugin reverbs.
Ik heb alleen die ervaring bij de 707, de Peak vind ik heerlijk qua FX.
ik heb de ob6 verkocht omdat ie zonder fx beter klinkt en ergerde me dood aan de summit van een vriend omdat elke preset fx had, ik zei telkens 'hoe zet ik dat uit man' 8o)
Grappig, de Peak blijft hier 'juist' vanwege de FX :)
Als Novation die FX als apart pedaal zou verkopen, zou ik hem kopen.
Zeker als ze de analoge distortion stages erbij gooien.

De OB6 heb ik het vaker van gehoord idd. Alsof ze een action ledlampje inbouwen in een Ferrari van een ton.
Bovendien klinkt het vaak beter als verschillende sporen door dezelfde FX chain gaan. Meer alsof ze in dezelfde ruimte staan…
Dat kan met de 707 natuurlijk gewoon, alles is via de 707 te routen.
Ik vind de klank alleen minder.
 
ik heb de ob6 verkocht omdat ie zonder fx beter klinkt en ergerde me dood aan de summit van een vriend omdat elke preset fx had, ik zei telkens 'hoe zet ik dat uit man' 8o)

Met de 'bypass' knop
 
effecten hoeven niet altijd top notch te zijn als ze hun werk maar doen in de patch.
maar goed lekkere fx kan ook een geluid helemaal maken.

ik heb met al mijn synths waar onboard fx op zit dat het over tijd steeds minder word.

Maar goed wel fijn om een hq reverb pedaal te hebben.
 
Die zit er dus niet op.
Gek genoeg.
(op de Peak iig niet)

peak.jpg
 
ik gebruik de fx op de ob6 ook niet maar mooi fakkin niet dat ik die ga verkeaupe
je bent toch vrij debiel als je m daarom verkoopt?
fx op een synth zijn meestal toch niet super ook
 
Even terug naar het topic: Ik ben het er helemaal mee eens dat de MC-707 reverb prima is voor subtielere galm, en dus prima voor het "in een ruimte plaatsen" van dingen als drums etc. maar je kan er niet echt iets helemaal in laten verzuipen, wat bijv. voor ambient en techno achtige muziekstijlen vaak wel gewenst is. Ik heb daarom ook een Ventris pedaal erbij (en een Nemesis, want de delay is ook wel OK, maar ook niet heel speciaal. Heb ook even een Collider gehad, maar die miste de diepere editing mogelijkheden die de Ventris en Nemesis zo goed maken i.m.o.). Maakt het geheel wel weer een stuk minder compact en een stuk complexer qua routing etc. Zeker als je er ook nog 1 of 2 externe synths en een drumcomputer bij wil.

Als de MC-707 nou 2 extra inputs had, dan zou hij echt perfect zijn. Nu kom ik net inputs te kort en moet ik er weer een mixer bij gebruiken om alles aan te kunnen sluiten. En dan heb ik weer inputs te over, waardoor ik weer de neiging krijg om nóg meer gear erbij te gebruiken. Blijft een lastig spelletje om een gouden middenweg te vinden voor de perfecte live setup die complex genoeg is om alle kanten op te kunnen qua sounds, maar toch compact genoeg is om de boel makkelijk te kunnen verhuizen zonder telkens weer een uur bezig te zijn met afkoppelen en opnieuw aansluiten etc.
 
Even terug naar het topic:
Goed bezig :)
Ik ben het er helemaal mee eens dat de MC-707 reverb prima is voor subtielere galm, en dus prima voor het "in een ruimte plaatsen" van dingen als drums etc. maar je kan er niet echt iets helemaal in laten verzuipen, wat bijv. voor ambient en techno achtige muziekstijlen vaak wel gewenst is. Ik heb daarom ook een Ventris pedaal erbij (en een Nemesis, want de delay is ook wel OK, maar ook niet heel speciaal. Heb ook even een Collider gehad, maar die miste de diepere editing mogelijkheden die de Ventris en Nemesis zo goed maken i.m.o.). Maakt het geheel wel weer een stuk minder compact en een stuk complexer qua routing etc. Zeker als je er ook nog 1 of 2 externe synths en een drumcomputer bij wil.
Ja zeker. Ik mis dat wel, maar het compacte van 1 pedaaltje weegt er nog niet tegenop voor mij.
Zit wel 'on the fence' en een paar keer bijna 2 losse pedaaltjes gekocht, maar m'n interface heeft nog 1 paar over en die wil ik nog niet opgeven ivm eventuele sample avontuurtjes.
Als de MC-707 nou 2 extra inputs had, dan zou hij echt perfect zijn. Nu kom ik net inputs te kort en moet ik er weer een mixer bij gebruiken om alles aan te kunnen sluiten. En dan heb ik weer inputs te over, waardoor ik weer de neiging krijg om nóg meer gear erbij te gebruiken. Blijft een lastig spelletje om een gouden middenweg te vinden voor de perfecte live setup die complex genoeg is om alle kanten op te kunnen qua sounds, maar toch compact genoeg is om de boel makkelijk te kunnen verhuizen zonder telkens weer een uur bezig te zijn met afkoppelen en opnieuw aansluiten etc.
Hahahahahahahahaha. Heel herkenbaar.
Ik heb nu gewoon een interface erbij. De hoeveelheid synths en pedalen vraagt nu om 16 inputs. (4 voor de 707, dus zonder de 707 zijn dat er 12, zoveel gaat Roland nooit toevoegen op een groovebox.
 
Back
Top