Piano VST?

funkaholic1972

Micro lid
Lid sinds
26 augustus 2008
Berichten
694
Locatie
Den Haag
Ik ben op zoek naar een goed klinkende piano VST en kan alleen enkele oudere discussies hierover terugvinden op het Synthforum. Gezien ik ervan uitga dat er inmiddels waarschijnlijk wel weer nieuwere (betere?) VST's beschikbaar zullen zijn, ben ik benieuwd wat jullie mij aan kunnen raden? Het is alleen voor gebruik in de studio trouwens...
 
Dank je, ga ik me even in verdiepen. Ik bedoel overigens ook niet alleen maar VST's maar ook gesampelde piano oplossingen die je in HALion of Kontakt kan draaien. Alle suggesties zijn welkom!
 
Ik ben zeer tevreden met de Addictive Keys Studio Grand
Ik ook. Laadt snel, gebruikt weinig geheugen, goed te editten. Qua klank vind ik ook VI-Labs True Keys goed. Ze nemen (per stuk) een paar GB ruimte in en werken via UVI Workstation, dat gratis is, maar wel iLok gebruikt.
 
Ik zie dat dit topic al een tijdje niet gebruikt is. Maar hier een lijstje:

Piano in Blue. (met optie ruis. klinkt als intieme piano uit bv blue in green opnames)
Galaxy vintage D
Vienna Imperial. (prijzig)
8dio heeft een paar interessante Steinway 1928 bv
 
Ik ben zeer tevreden met de Addictive Keys Studio Grand
Even deze draad weer leven inblazen.

Door een actie kon ik een VSTi van xlnaudio een Addictive Keys kiezen. Ik heb de Mark One gekozen, een Rhodes emulatie. De VSTi is best goed kwa processor gebruik, maar heeft een paar rare kraakjes en ruis bij sommige presets. Is dit normaal?
 
Back
Top