hardware delay unit

schmutz

Dr.Patient
Lid sinds
24 juli 2012
Berichten
304
Locatie
Ergens op Leidse
Ik zoek een mooie delay pedal/unit, mag ook zeker wel wat kosten ben ik er ook even zoet mee ben. stiekem een MF104M Midi in gedachten, maar wellicht dat jullie goeie tips en ervaringen hebben! hoor het graag want er zijn er zoveel kom er niet uit.

jo
 
Nee dat is geen vereiste 2e hands maakt ook niks uit.. ik wil gewoon een keiharde bang for me €€. Gaat voornamelijk over mono synthjes heen. Ben ook gewoon benieuwd wat men hier gebruikt.
 
Van De BBD units vind ik de pedalen toch wat minder. In b.v. een Yamaha E-1010 zit een compressor expander circuit waardoor je delay's wat mooier worden en er minder ruis hoorbaar is. Weet trouwens niet hoe dat met de MF104 zit trouwens.

In de pedaal reeks ven ik altijd wel gecharmeerd van Pearl. Ook de delays vind ik prima.
 
Ik heb een Strymon Timeline, Strymon el Capistan en sinds een paar dagen een Fractal Audio Axe FX. Laatste is overigens een flinke 19" multi effect bak.

alle drie topbakken!
 
Die is cool maar is natuurlijk erg gericht op tapedelay simulatie. Heeft als bonus wel een extra "springreverb"

Staan wel wat filmpjes op YouTube dacht ik.
 
De Line 6 DL-4 is ook een fijne bak, met allerlei (tape)delay simulaties en vrij uitgebreide parameter controle.
 
Die MF104 is wel echt DE shit, kan misschien niet zoveel snufjes als de geavanceerdere strymons & eventides etc. maar de klank is echt heel heel heeeeeel erg goed ;)
 
Die MF104 is wel echt DE shit, kan misschien niet zoveel snufjes als de geavanceerdere strymons & eventides etc. maar de klank is echt heel heel heeeeeel erg goed ;)

Alleen al die random-lfo licht laten moduleren :o: :luv:
 
Hoe zou die mini frooger in vergelijking staan met die mf104? Zie uiteraard spec variations, maar wellicht dat iemand goede ervaringen ermee heeft?
 
Hoe zou die mini frooger in vergelijking staan met die mf104? Zie uiteraard spec variations, maar wellicht dat iemand goede ervaringen ermee heeft?

Hier ben ik ook benieuwd naar. Hij heeft natuurlijk minder modulatie mogelijkheden en een iets kortere delay tijd maar ik ben vooral erg benieuwd naar de klank. Klinkt ie net zo duidelijk en helder als de 104 (naar BBD maatstaven uiteraard.. :))
 
Back
Top