Delay voor 303 sounds

Zelf gebruik ik de Caroline Kilobyte, met de Havoc-switch voor vette transities.. daarnaast soms de Noise Engineering Imitor Versio met daarachter de Schlappi 100 Grit voor hysterische taileffecten :) zoveel tof speelgoed.

De Zen deed het niet voor mij, maar misschien niet genoeg aandacht gegeven.. ik houd eigenlijk ook meer van koude en lijzige effecten dan van de warme tape delays.

Hopelijk heb je er wat aan voor inspiratie!
 
Zelf gebruik ik de Caroline Kilobyte, met de Havoc-switch voor vette transities.. daarnaast soms de Noise Engineering Imitor Versio met daarachter de Schlappi 100 Grit voor hysterische taileffecten :) zoveel tof speelgoed.

De Zen deed het niet voor mij, maar misschien niet genoeg aandacht gegeven.. ik houd eigenlijk ook meer van koude en lijzige effecten dan van de warme tape delays.

Hopelijk heb je er wat aan voor inspiratie!
Ziet er interessant uit , enig vb van sound op een 303 waar je die gebruikt ? Thanks.
 

Dat klinkt allemaal erg lekker. Neem aan dat OP en jij beiden vooral dawless in de weer zijn? Ik heb al mijn delays digitaal via Arturia fx en distortion via hardware pedaaltjes die ik in Ableton tot extern effect heb ingesteld. (MXR Distortion+ en wat Behringer ultracheaps)
 
Dat klinkt allemaal erg lekker. Neem aan dat jij vooral dawless in de weer zijn?

Thanks! En jep, soms te veel van het goede "in de weer". Meer freaken en jezelf daarin verliezen dan daadwerklijk tracks maken. Ik neem audio wel altijd op!

Maar als Delay heb ik nog een tip: Error Instruments Broken Tape Simulator. Het wordt er niet mooier op, wel ruiger.
 
Ziet er interessant uit , enig vb van sound op een 303 waar je die gebruikt ? Thanks.
Ik heb geen 303 maar een Erica DB-01 (te koop overigens voor liefhebbers :) ). Ik zal vanavond laat of morgen proberen om iets op te nemen voor het idee.
 
Ik gebruik hiervoor een danelectro wasabi as1, een delay-overdrive, en dat klinkt goed voor smerige delays. Helaas geen stereo, maar er zijn wel andere versies. Ik heb net een klein geluidsfragmentje opgenomen ter illustratie (met wat beats om het wat context te geven). Eerst een xox met bassmod droog. Dan met delay, eerst overdreven zodat je niet kan missen, dan de overdrive erbij (even een volumedip). Op het einde hoor je alles nog even zonder beats.
 
Back
Top