Tips gevraagd ivm volgende drukbakje

pelemans

Nieuwkomer
Lid sinds
25 oktober 2012
Berichten
12
Hoi, ik ben opzoek naar wat tips i.v.m. m volgende aanschaf.

Op dit moment heb ik een korg EMX, Jomox MBase01 en een volca base. De Korg is gekoppeld aan m’n laptop en stuurt de Mbase en Volca Base aan. Nu wil ik eigenlijk, vooral voor het life jammen, van mijn laptop af en alles rechtstreeks kunnen bedienen. Uiteindelijk vind ik dit leuker (en het vergroot het ruimteschip gevoel). Ik wil dus een extra bakje waar ik mee kan samplen, of in ieder geval samples kan inladen. De Korg ESX wil ik liever niet. Omdat ik als de EMX heb en graag iets anders naast heb staan, (andere merk). Ik heb zitten kijken naar de Ronald mc909, die lijkt me erg aantrekkelijk. Vooral omdat deze ook vol zit met andere opties en ongeveer de prijsklasse is wat ik er aan wil uitgeven. Echter weet ik niet of deze tweede hands vaak te koop zijn. Een mc 808 lijkt me minder omdat die te weinig hand on control heeft en te veel berust op controle via de laptop. De Yamaha RS7000 is ook iets minder aantrekkelijk omdat ik begreep dat deze nogal omslachtig is met het inladen van samples etc. (iemand hier nog ervaring mee? Want ik heb de R7000 nog niet geheel afgeschreven).

Zijn er nog andere interessante bakjes voor me? Alle tips en overweging zijn welkom. Ik heb ook wel naar MPC achtige dingen gekeken. Maar wordt daar nog niet warm van. (ik weet niet precies waarom misschien kan iemand een paar goede argumenten voor geven of juist tegen geven).
Ik maar electro en acid achtige meuk.

Dingen die ik graag in het bakje wil zien: x0x programmering (zoals bij de electrotribe), zelfs samples kunnen inladen, redelijk effecten aanboort en een beetje handsonbediening. extra synthachtige, meuk erbij en mogenlijkheden om met loops leuke dingen te doen zijn een pré. In de toekomst wil ik waarschijnlijk ook graag vanuit het bakje andere (nog aan te schaffen) synths aansturen. Richtprijs zo ongeveer 500,-. Ik richt me vooral op tweedehands maar voor leuke nieuw opties sta ik open.

Ik hoor graag van jullie!
 
Moet het per se 1 apparaat zijn? Je zou ook kunnen denken aan een leuke sequencer met ingebouwde (niet hele geweldige) geluiden als de RM1x en daar bijvoorbeeld een gave oude sampler als een Akai S5000 aanhangen. Bij zo'n soort opstelling kom je met €500 wel een end. Verder klinkt de ESX als een goede match voor wat je zoekt, ook wil je misschien een ander merk.
 
Moet het per se 1 apparaat zijn? Je zou ook kunnen denken aan een leuke sequencer met ingebouwde (niet hele geweldige) geluiden als de RM1x en daar bijvoorbeeld een gave oude sampler als een Akai S5000 aanhangen. Bij zo'n soort opstelling kom je met €500 wel een end.

+1!
Ik heb meerdere RM1X'en en meerdere Akai's en dit is een zeer goede combinatie.
Als je de drumsounds van de RM1X door wat effecten haalt kan je er best fijne dingen uithalen.

Cheers,
Exo. :mega:
 
aan twee apparaten had ik eigenlijk helemaal niet gedacht, bedankt voor de tip! Die Akai's zien er leuk uit en meerdere verkrijgbaar via marktplaats.

Hoe is het qua bediening van de akai's? op filmpjes op youtube lijkt het af en toe wat omslachtig. Heeft de 6000 echt een meerwaarde tegenover de 5000 of zijn die exstra's eigenlijk niet zo heel boeiend.
 
Back
Top