Advies gevraagd: Alleen gebalanceerd stereo out nodig

SynnyS

Groot lid
Lid sinds
8 april 2003
Berichten
3.377
Locatie
Hengelo
Mijn vader wil zichzelf in zijn kantoor een nieuw afluister systeem aanschaffen. Hij luistert voornamelijk klassiek, jazz en moderne/lichte muziek (CD's of .wav). Hij houdt van kwaliteit en budget is niet heel relevant. Nou heb ik hem aangeraden om Adam A7X monitoren te kopen, maar ik zou het nogal zonde vinden om die vanaf zijn imac te verbinden met een 3.5mm jack naar tulp stekkertje. Hij 'produceert' verder niet, dus inputs en preamps zijn niet irrelevant.

Ik neig zelf een beetje naar de volgende oplossingen en vooral naar de lexicon of motu.

Motu MicroBook
+ ik werk zelf al jaren met motu en ben er erg tevreden over
- Geen controls of volumeknop

Lexicon U22
+ mooie grote volume knop en led metering
+ mooi design

Steinberg Ci2/Ci1
+ volume knop

Avid Mbox mini
+ volume knop
- heb gelezen dat ie een zeer laag output volume heeft

Apogee Duet (2e hands, 1e model)
+ zeer mooi design
+ volume knop
- breakout cable (ben ik geen fan van)
- ongebalanceerde outputs

Zie ik dingen over het hoofd? Wat zouden jullie doen? Tips? Ideeen?

Hoor het graag.
 
Laatst gewijzigd:
Indien hij toch volhoudt aan z'n 3.5mm jack beveel ik de ART CleanBoxPro aan.
Niet de meest stijlvolle look maar doet wat ie moet.
Zet ongebalanceerd (mini jack, cinch, XLR) om naar gebalanceerd.
Stereo, in beide richtingen te gebruiken.
Heb er 2 en ze werken perfect.
Voor de prijs (64 euro bij Thomann) hoef je het zeker niet te laten.
Grtz,
Exo.
 
Ik zou alle productie/studio gerichte oplossingen links laten liggen. Voor puur audio afluisteren lijkt me een goede audiofiele USB naar audio converter (DAC) het meest geschikt. Deze aansluiten op een knappe hifi versterker en hifi speakers, i.p.v. monitoren. Bronbestanden die je speelt moeten dan ook goed zijn, cd's, wave of FLAC. Liever geen MP3's.


Vele voorbeelden van DAC's (in vele prijsklassen) te vinden op internet, b.v.