Akai unveils Rhythm Wolf drum machine and bass synth

Akai doet een keer wat anders dan die midi controllertjes van ze!

Rhythm Wolf highlights (from the official press release)
5-voice analog drum machine and synth—authentic analog design that references classic rhythm machines and synthesizers
Legendary analog drum sounds—kick, snare, open & closed hi-hat, and metallic percussion
Synth-bass module—selectable square or sawtooth wave with classic filter design for warm, deep basses and squelchy leads.
Onboard 32-step sequencer—classic drum machine workflow for quickly laying down grooves and melodies
Six genuine MPC pads—responsive controls for sequencing and finger drumming
Howl knob—custom distortion circuit for additional sound design
USB-MIDI and MIDI In/Out—flexible MIDI connectivity for easy integration into modern studios
Gate Trigger—triggering via modular synths, vintage sequencers, or external sound sources
Independent audio outputs—dedicated outputs for the drum machine and synth-bass module for precise mixing


http://www.musicradar.com/news/tech...hythm-wolf-drum-machine-and-bass-synth-595779
 
JA komt , eerst nog effe speule
 
Ach, het is mij ook gelukt Red. Als je in de buurt van Nijmegen bent, roep maar!
Je hebt gelijk ook het zijn maar 5 puntjes, ff oefenen met een paar oude printen dat de smd weerstandjes niet meteen wegzwemmen met mijn soldeerstation op een lage stand..
moet lukken.
Heb jij een foto met waar je de minijacks hebt zitten?Er is maar weinig plek volgens mij..
 
Je hebt gelijk ook het zijn maar 5 puntjes, ff oefenen met een paar oude printen dat de smd weerstandjes niet meteen wegzwemmen met mijn soldeerstation op een lage stand..
moet lukken.
Heb jij een foto met waar je de minijacks hebt zitten?Er is maar weinig plek volgens mij..


Is er echt geen plek voor normale jacks? Nergens?
 
Sowieso is het maken van ghostnotes heel fijn in drumwerk.....je hoort ze niet, maar ze zijn er wel.


Juist! Daarom neem ik bij de 808 bijna alles uit de main out op. De BD doe ik dan nog wel los en EQ ik dan weer uit de main, deze klinkt veel beter uit zijn indiv. out.



Ja hallo, dit is een forum, geen dating site. Foto's!


Hahaha
 
Ik heb hem vandaag binnen gekregen, en na 5 minuten al een lekkere rauwe electro sound eruit gekregen..
Ik vind dit wel wat. En de fill, ook handig (ontbreekt op de TR -8 ).
De Howl functie is niet slecht, het overstuurt fijn en dus meer rommel en noise,
maar daarom niet onbruikbaar.
 
Ik denk dat ik niet de enige ben als ik het probleem "sync to external midi/clock" noem?
Hier http://community.akaipro.com/akai_professional/topics/rhythm-wolf-firmware-ideas hebben
ze het er ook over.

Het probleem is dus dat de sequencer van de RW niet reset als je de master midi stopt. Het gevolg is dus
dat de RW niet meer in op tijd start als je weer op Play zou drukken (van de master).

Op deze manier is de RW in sync krijgen met andere drumcomputers bijna onmogelijk......

Vooralsnog geen reacties van Akai?
 
Hmm, ik vermoed dat het nu gissen is wanneer en of er een update voor de "issues" komt.


Wanneer je de Wolf als slave gebruikt krijg je dus dat vervelende "continuous play" midi gebeuren..
Als master is het weer een beetje vervelend, wanneer hij midi noten uitspuwt en het apparaat wat
er slave aan is, gezellig gaat meeratelen..
Je kunt ook nergens (voor zover ik weet) een midi kanaal instellen en of filteren..
Ik kan ook nergens info vinden over de gate in/out connectors.. Iemand al mee gespeeld?
 
Misschien is het een taktiek... eerst vette crap zooi uitbrengen en dan ineens een heel goed ding wT niemand dan meer koopt zodat het vet exclusief gaat zijn enzo
 
Net een reactie gekregen van Dan,
http://community.akaipro.com/akai_professional/topics/rhythm-wolf-external-midi-sync
gewoon triest:
geen normale external midi sync
geen midi filtering

Ik vind dit echt jammer,
want verder zie en hoor ik meer dan genoeg goede kanten



Beetje jammer ja. Maja ik heb nooit echt anders gezien met die grote merken.
Je bent ten prooi aan de goodwill van die lui om een update te maken.
Als er niet genoeg mensen klagen dan laten ze het lekker zitten.. Helaas waarheid..
 
Beetje jammer ja. Maja ik heb nooit echt anders gezien met die grote merken.
Je bent ten prooi aan de goodwill van die lui om een update te maken.
Als er niet genoeg mensen klagen dan laten ze het lekker zitten.. Helaas waarheid..

Niet helemaal mee eens. Wat grotere bedrijven hebben nog wel de resources voor doorontwikkeling. Juist met kleinere bedrijven loop je het gevaar dat alle energie in nieuwe dingen gaat zitten en voor de oude geen tijd meer is.

Maar uiteindelijk komt boontje om zn loontje. Ik heb die wolf nog niet eens echt gehoord en mijn beeld erbij is al een kutproduct. Dus ALS AKAI nou met iets vet zou komen in die hoek zou ik al bedanken..
 
Beetje jammer ja. Maja ik heb nooit echt anders gezien met die grote merken.
Je bent ten prooi aan de goodwill van die lui om een update te maken.
Als er niet genoeg mensen klagen dan laten ze het lekker zitten.. Helaas waarheid..

Je kan er voor kiezen om geen producten van de grote merken te kopen.
Sowieso heb je een keuze. Je bent dus niet 'ten prooi gevallen' je bent daar zelf gaan liggen.
 
Sorry maar dit is toch echt om te huilen? Dat ding is dus gewoon waardeloos om te syncen. En twee Rhythm Wolfs kunnen dus ook niet aan elkaar gekoppeld worden. Betekent dat ook dat je die nieuwe Tomcat er niet aan kan koppelen? Was dat niet het hele idee van deze serie????
 
Niet helemaal mee eens. Wat grotere bedrijven hebben nog wel de resources voor doorontwikkeling. Juist met kleinere bedrijven loop je het gevaar dat alle energie in nieuwe dingen gaat zitten en voor de oude geen tijd meer is.


Ja, dat is waar. Maar toch, ik heb ±10 jaar geleden begrepen dat bv Yamaha geen enkel personeel meer wilde vrijmaken voor doorontwikkelen van de OS van de RS700 en de Motif..



Maar uiteindelijk komt boontje om zn loontje. Ik heb die wolf nog niet eens echt gehoord en mijn beeld erbij is al een kutproduct. Dus ALS AKAI nou met iets vet zou komen in die hoek zou ik al bedanken..


Het is hele slechte reclame voor wellicht hele mooie latere producten.. Ik hoop op verbetering...
 
Back
Top