Akai unveils Rhythm Wolf drum machine and bass synth

Akai doet een keer wat anders dan die midi controllertjes van ze!

Rhythm Wolf highlights (from the official press release)
5-voice analog drum machine and synth—authentic analog design that references classic rhythm machines and synthesizers
Legendary analog drum sounds—kick, snare, open & closed hi-hat, and metallic percussion
Synth-bass module—selectable square or sawtooth wave with classic filter design for warm, deep basses and squelchy leads.
Onboard 32-step sequencer—classic drum machine workflow for quickly laying down grooves and melodies
Six genuine MPC pads—responsive controls for sequencing and finger drumming
Howl knob—custom distortion circuit for additional sound design
USB-MIDI and MIDI In/Out—flexible MIDI connectivity for easy integration into modern studios
Gate Trigger—triggering via modular synths, vintage sequencers, or external sound sources
Independent audio outputs—dedicated outputs for the drum machine and synth-bass module for precise mixing


http://www.musicradar.com/news/tech...hythm-wolf-drum-machine-and-bass-synth-595779
 
Akai dus wel analoog, oja en een plaatje.

akai-rhythm-wolf-630-80.jpg
 
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH

:okdan: van dit soort nieuws wordt ik erg blij! het zijn echt mooie tijden met al dat nieuwe ANALOGE spul.. nu kan ik als arme sloeber ook eens analoge spullen bezitten want die vintage apparaten zijn ver boven mijn budget.

erg benieuwd naar hoe dit bakkie gaat klinken
 
Ze hebben daar toch aardig wat fuctionaliteit in een kastje weten te stoppen voor die prijs. En mét houten zijkantjes :) Vind hem verder wel vrij lelijk trouwens...
 
Nou, ik moet hem toch eerst even horen ... analoog zegt op zich niet zo heel veel als je wel eens een Volca Beats of Tempest hebt gehoord.
 
Uiteraard eerst horen, dan geloven :). Lijkt me sowieso wel een geinig ding om mee te jammen.

Kwam toevallig dit filmpje tegen bij zoeken naar de Rhythm Wolf :D



Van de winst kan Akai gelijk wat investeren in meer of betere webservers;

Site Error: Unable to Load Site Preferences; No Preferences Found
 
spanend! ben heel benieuwd naar de klank, zeker voor deze aantrekkelijke prijs.
 
cool!!!
 
Dit is precies wat iedereen dacht dat Roland ging doen voor NAMM :D

En met analoge triggers , voor die prijs? Yum :)

Mvg.

CoolRunning
 
Back
Top