Akai unveils Rhythm Wolf drum machine and bass synth

Akai doet een keer wat anders dan die midi controllertjes van ze!

Rhythm Wolf highlights (from the official press release)
5-voice analog drum machine and synth—authentic analog design that references classic rhythm machines and synthesizers
Legendary analog drum sounds—kick, snare, open & closed hi-hat, and metallic percussion
Synth-bass module—selectable square or sawtooth wave with classic filter design for warm, deep basses and squelchy leads.
Onboard 32-step sequencer—classic drum machine workflow for quickly laying down grooves and melodies
Six genuine MPC pads—responsive controls for sequencing and finger drumming
Howl knob—custom distortion circuit for additional sound design
USB-MIDI and MIDI In/Out—flexible MIDI connectivity for easy integration into modern studios
Gate Trigger—triggering via modular synths, vintage sequencers, or external sound sources
Independent audio outputs—dedicated outputs for the drum machine and synth-bass module for precise mixing


http://www.musicradar.com/news/tech...hythm-wolf-drum-machine-and-bass-synth-595779
 
Vraagje over de Rhythm Wolf Pattern Fill functionaliteit:

Als je tijdens playback Fill knop indrukt, switch je meteen naar het fill pattern vanaf huidige step positie of wordt het huidige pattern is afgemaakt?
 
Dit topic heeft lang stil gelegen. Een nieuwe generatie dient zich aan. Misschien is het omslagpunt bereikt en gaat de waarde voortaan omhoog! :{

Afstoffen dus maar, doos opzoeken...
 
Als ik er een voor mijn deur zou vinden zou ik hem meenemen achter het schuurtje en een genadeschot geven.
 
ze zijn flink in prijs gedaald...nu 135 euro bij bax met gratis verzending.

Tis jammer dat ik er het geld niet voor heb, maar ik zou er zo eentje kopen.
 
Nog even:

-Hij synced niet aan je midi setup
-Zeer zeer zeer beperkte synthese, eigenlijk droevig..

Geen wonder dat dit ding is "dead and buried"..
 
Vraag dan voor wie nog wel een Rhythm Wolf gebruikt ;)

1) Als je tijdens spelen op de fill button drukt, spring je dan meteen naar de fill of wordt t huidige pattern eerst afgemaakt?

2) Klopt het dat als je tijdens playback/record een instrument selecteert, dat deze dan getriggerd wordt?
 
1) nooit gebruikt.
2) ja

Er is ook ergens een linkje naar het Akai forum, waar ook wel nuttige info is genoemd. Ik weet ff die link niet...
 
Ik heb hem welgeteld 3 kansen gegeven en elke keer raakte ik gefrustreerd door die sync issues.. Een drummachine moet imo gewoon kunnen syncen aan de rest, anders kan je enkel loops samplen en dat lijkt me niet zo handy.
De sounds zijn echt zo heel slecht niet imo.
 
Ja dat sync issue waar start als continue wordt geinterpreteerd is nogal vervelend ja.

http://community.akaipro.com/akai_professional/topics/rhythm-wolf-external-midi-sync

Dit lijkt me iets dat eenvoudig te fixen is in de firmware.
Dat zoiets zo lang op zich laat wachten.. .:?

In het verleden was met de RS7000 ook zoiets. Er was grote vraag naar een update van de OS/software, maar Yamaha wilde geen mensen inzetten om dit te doen.
Ze hadden immers na x jaar de groep die zich bezighield met de RS7000 al op andere projecten gezet.
Uiteindelijk draait het gewoon om de centen, en als de RW niet succesvol bleek, dan is de interesse als groot bedrijf snel weer weg..
 
AKAI: in de jaren 90 zowat een monopolie op superstrakke MIDI sequencers, krijgt het nu niet voor elkaar om een simpele drum machine in sync te laten lopen. Jammerrrrrr.....
 
Tja, ik moedig het op zich aan als fabrikanten eens wat nieuws proberen, maar die hele Rhythm Wolf is al vanaf dag 1 - dat ik hem op de Messe zag staan als niet-werkend product terwijl links de TR-8 en rechts de Analog Rytm de zaal lieten schudden - een triomf in slecht product management.
 
Back
Top