Akai unveils Rhythm Wolf drum machine and bass synth

Akai doet een keer wat anders dan die midi controllertjes van ze!

Rhythm Wolf highlights (from the official press release)
5-voice analog drum machine and synth—authentic analog design that references classic rhythm machines and synthesizers
Legendary analog drum sounds—kick, snare, open & closed hi-hat, and metallic percussion
Synth-bass module—selectable square or sawtooth wave with classic filter design for warm, deep basses and squelchy leads.
Onboard 32-step sequencer—classic drum machine workflow for quickly laying down grooves and melodies
Six genuine MPC pads—responsive controls for sequencing and finger drumming
Howl knob—custom distortion circuit for additional sound design
USB-MIDI and MIDI In/Out—flexible MIDI connectivity for easy integration into modern studios
Gate Trigger—triggering via modular synths, vintage sequencers, or external sound sources
Independent audio outputs—dedicated outputs for the drum machine and synth-bass module for precise mixing


http://www.musicradar.com/news/tech...hythm-wolf-drum-machine-and-bass-synth-595779
 
:D Ja, en dan noemen ze het niet goed syncen juist levendig, human feel enzo
 
En we zijn 2.5 jaar verder! Ik geloof niet meer in dit ding, maar verkopen lukt ook niet (of je moet geld toe geven). Zijn er nog mensen hier die er ook 1 hebben, misschien kunnen we ze verzamelen en dan flikkeren we ze allemaal ritueel in de gracht en zetten het op YT.
 
Ah, de nieuwe 303! Of heeft iemand dat al gezegd in de afgelopen 26 pagina's?

Misschien dat arme gitaristen ze binnen een paar jaar wel beginnen opkopen en gebruiken waarvoor ze niet gemaakt zijn en is dat ding dan ineens meer dan 1000 euro waard... :D

Ondertussen kan je ze gebruiken als deurstop of als bootanker...

Benieuwd waarom jullie ze destijds kochten? Ooit uitgeprobeerd of een positieve review gezien/gelezen ergens?
 
Benieuwd waarom jullie ze destijds kochten? Ooit uitgeprobeerd of een positieve review gezien/gelezen ergens?


Het probleem (voor mij iig) is dat ie niet kan syncen op een normale manier met andere sequencers. Echt, heel dom: hij reset niet bij start/stop en dus onwerkbaar als ie slaved is.
Akai heeft er nooit iets aan gedaan en de Wolf compleet genegeerd.
 
En we zijn 2.5 jaar verder! Ik geloof niet meer in dit ding, maar verkopen lukt ook niet (of je moet geld toe geven). Zijn er nog mensen hier die er ook 1 hebben, misschien kunnen we ze verzamelen en dan flikkeren we ze allemaal ritueel in de gracht en zetten het op YT.
Stuur maar door :) die Wolfffff.... superrr machine, met eigen "vuig en ruig" karakter :)



Geweldige machine moet ik zeggen, nodigt uit tot creativiteit, en experiment :)
Ik ben heel blij met mn Wolf en doe hem voor geen goud weg...


Er zitten zeker ontwerp fouten in het ding, de synth is praktisch onbruikbaar als gestemd instrument ( met heel lang opwarmen en bij tunen gaat het net-wel-niet haha) maargoed, dat is overkomenlijk als je het ding als 303 achtig apparaatje gebruikt inderdaad :)


Dus iedereen die van plan is ...ze in de gracht te gooien, ha ha, PM voor mn adres :)


Mensen verwachten vaak dingen van apparatuur die onrealistisch zijn, in jaren 80 verwachtte muzikanten dat een 808 een drummer kon vervangen, en waren teleurgesteld in de 808 dat hij niet "echt" klonk. ( nu betalen ze 4 rood voor die wierde sound in bepaalde scenes )



Toen kwam de 303 waarvan mensen verwachtten dat het een Basgitaar zou kunnen vervangen, werkte ook niet... :)


Dus, die Rhytmn Wolf...zelfde verhaal, als je er niets van verwacht ( dat het een 808 zou zijn bijv :), maar laat verassen wat je er wel mee kan doen, dan is het voor de 75 Euris die ik er 2de hands voor betaald heb, een super cool ding met leuke verassingen :)
 
808 en 303 syncen als een mofo...


Klopt dat 808 n 303 goed gebouwde instrumenten zijn, ik stuur de Wolf met Midi aan, dus geen enkel probleem...


Ik heb ook een beetje een zwak voor de kneusjes :D Vind het een uitdaging om er iets mee te doen.. 8)
 
ik doe mijn rythm wolf ook niet weg hoor, de noise is heerlijk (snare) net zoals de kick. Hele goeie bouwkwaliteit voor 115 euro nieuw incl verzend. No brainer toch.
 
ik doe mijn rythm wolf ook niet weg hoor, de noise is heerlijk (snare) net zoals de kick. Hele goeie bouwkwaliteit voor 115 euro nieuw incl verzend. No brainer toch.


Zeker... Leuk speelgoed, zonder de loterij te hoeven winnen om het aan te kunnen schaffen :D :okdan:
 
Ik ben het wel met jullie eens (ik heb ook nog een RW), maar ik kan niet allemaal kastjes kwijt op mn tafel hier en ook kan ik met samples net zo goed alles doen (MPCX). Wat kastjes (en adapters!!) minder houdt het
meer overzichtelijk (k word oud :D) )..
 
Back
Top