Arturia Beatstep

inderdaad, ik wil dat de drumbak mee sync start als de beatstep de synth aanvuurt. Ik wou gewoon werken zoals de darktime.
Ik dacht dat ik de tanzbar wel even midi in en out naar de BS2 kon gebruiken, of andersom, de BS2 naar de tanzbar maar de bak die 2e hangt blijft doof.
Beide bakken hebben geen thru - misschien lost dat 't ook niet op maar goed. Ik ben nog niet zo ervaren.
Laat ik 't eenvoudig stellen, ik wou een analoog hart voor mijn speelgoed, kwestie weg te blijven van een computer.
 
inderdaad, ik wil dat de drumbak mee sync start als de beatstep de synth aanvuurt. Ik wou gewoon werken zoals de darktime.
Ik dacht dat ik de tanzbar wel even midi in en out naar de BS2 kon gebruiken, of andersom, de BS2 naar de tanzbar maar de bak die 2e hangt blijft doof.
Beide bakken hebben geen thru - misschien lost dat 't ook niet op maar goed. Ik ben nog niet zo ervaren.
Laat ik 't eenvoudig stellen, ik wou een analoog hart voor mijn speelgoed, kwestie weg te blijven van een computer.
Wat dacht je van een midi patchbay, met de beatstep op een input, en BS2 en TB op de outputs. (je kan de output van die 2 natuurlijk weer op inputs steken ook, voor nog iets anders aan te sturen...)

Ik denk dat de Roland A880 wel iets leuk is. ;)
 
Hmm, ik vermoedde al dat het iets te mooi was om waar te zijn. Als je enkel met een USB aansluiting dingen met CV kunt uitsturen dan word ik minder enthousiast. Die Doepfer Dark Time is een mooi ding, maar wel 4 keer duurder dan dit speeltje..
 
Wat dacht je van een midi patchbay, met de beatstep op een input, en BS2 en TB op de outputs. (je kan de output van die 2 natuurlijk weer op inputs steken ook, voor nog iets anders aan te sturen...)

Ik denk dat de Roland A880 wel iets leuk is. ;)

Beatstep heeft geen midi out. Alleen via software..

*edit

Never mind. Ik zag niet dat er een 3.5mm jack is voor midi out!
 
Kan een motu midi express 128 daarvoor dienen? Die staat hier nog ergens stof te eten :)
Anders een y splitterkabeltje midi - 2.5 euro incl verzend op ebay :)
 
Kan een motu midi express 128 daarvoor dienen? Die staat hier nog ergens stof te eten :)
Anders een y splitterkabeltje midi - 2.5 euro incl verzend op ebay :)
Nee, de XT is ook een patchbay, de express enkel een midi interface.
(Al kan je de XT niet standalone programmeren, dacht ik)

Een tweedehands patchbay kost meestal niet veel, en maakt een computerloze midi setup toch wel veel flexibeler. :)
 
dit is wat de manual over synchronisatie zegt:
 

Attachments

  • Knipsel.JPG
    Knipsel.JPG
    79,7 KB · Bekeken: 45
je kan er 3 starten als je er een omdraait (ondersteboven duss) en iets creatief doet zodat de bedrading elkaar niet hindert. 2 gaat: wijsvinger (of eerder duim) en pink, als ze boven elkaar liggen.
Wie weet lukt 4 dan ook als je grote klauwen hebt, met 2 boven elkaar ondersteboven, naast 2 gewoon boven elkaar
 
Of je start ze 1 voor 1 na x aantal maten. Als de clock een beetje solid is van die bakjes trouwens, anders gaat alles uit sync lopen.. Daar zou ik eerder bang voor zijn..
 
dit ga ik even testen, misschien is 't wel zo dat 'sherman saved the day' :)

Sherman Filterbank 2 as a MIDI through box.

ik dacht plots 'he die bak heeft 3 thru's' - even gegoogled en ik denk dat niet alleen :)
 
bij sommige synths kan je de midi out ook als midi thru configuren, misschien bij de basstation ook?
 
mijn sherman filterbak als midi thru is dus dikke pret :) Woohoo

nee, midi thru maken vd out kan ie niet (staat niet in de manual)
Was alweer een leerzame dag vandaag. Met happy eargasm :)
 
Ik heb er geen, maar dacht hardop na over een oplossing binnen een hardware only setup, waarbij de MIDI-clock van elders komt. Maar je hebt gelijk dat die goedkopere oplossing geen stroom 'host'.
Dat heeft niets met stroom te maken. Je converteert toch ook niet van SCSI naar thunderbolt met een opzetstukje he. :D
 
ik denk dat c-klein bedoelt dat je de beatstep ook nog van stroom moet voorzien, want die moet hij via de usb krijgen.
in 1 van de video's tonen ze dat je even goed de oplader van je telefoon kunt gebruiken om hem te voeden, dus dat zou geen probleem mogen zijn.
 
of de lader van je iSpeeltje(s) - zo doe ik 't
 
Back
Top