Arturia Beatstep

Maar besteld net...komt vrijdag ben benieuwd!

Wat is die global channel precies dan? CV filter info of MIDI messages etc.?
 
Vraagje aan gebruikers over de beatstep pro.

Kan je elke midi cc waarde instellen (via je PC) of is dit alleen voor een beperkt aantal voor toegewezen waarden mogelijk ?
 
Vraagje aan gebruikers over de beatstep pro.

Kan je elke midi cc waarde instellen (via je PC) of is dit alleen voor een beperkt aantal voor toegewezen waarden mogelijk ?

In de control mode cc0 tot cc127 voor de pads, encoders en step buttons.
In de sequencermode zijn de encoders note, gate length en velocity.
 
Dit ding is nu al een paar jaar op de markt en heb er sinds vorige week eentje in huis..

Nu valt mij op dat de pads van de yellow sequencer niet echt geel zijn maar dat elke pad een mixje is van groen, geel en rood is. Dit irriteert mij mateloos en lijkt op A. een productie fout of B. cheapass productie.

Kan mij bijna niet voorstellen dat dit jaren lang geaccepteerd is door gebruikers en vraag mij sterk af of ik niet gewoonweg een faulty unit heb? (zie foto, al is het op foto moeilijk vast te leggen)
 

Attachments

  • bsp.jpg
    bsp.jpg
    26,8 KB · Bekeken: 45
Ik vroeg me af of dit ook goed samen werkt met logic pro x.
Ik ga namelijk dit jaar ook een maschine mk3 kopen van de zomer heeft het dan zin om ook Beat step er bij nemen ?
 
Ja begrijp dat natuurlijk wel dat het gaat werken maar sequencer gedeelte is dat goed te met logic pro x of moet helewr los van zien ?
 
De beatstep heeft geen midi in, dus je kunt em niet syncen via je DAW. Een jammerlijk punt van dit ding imo.
 
Ik kick dit draadje maar even omhoog omdat die specifiek over de beat step (pro) gaat.
Ik heb vanmiddag getracht m'n BSP als master clock te gebruiken en m'n minibrute 2s als slave.
Er staat in de gebruiksaanwijzing dat je met een simpele patchkabel beiden kan slaven als clock en masteren.
Ik heb beiden zowel op 1 pulse als op 24 pulse gehad maar wat ik ook doe ze syncen niet met elkaar?
Andersom heb ik vanavond nog een poging gedaan maar ook als ik de minibrute als masterclock gebruik en via de clock in op de bsp deze als slave gebruik dan zou de sequencer op de bsp toch moeten lopen als ik de minibrute 2s aanzet.
Maar ze reageren niet op elkaar, da's toch vreemd.
ik wil het liefst m'n bsp als master gebruiken en de minibrute slaven maar als dat niet mogelijk is dan moet de minibrute als master en de bsp als slave.
M'n bsp heb ik nodig voor m'n Neutron die nu in het rackbrute zit.
Kan iemand me stap voor stap uitleggen hoe ik deze twee gesynct krijg met zo'n clock in en out via een patchkabel zoals beschreven in de manual?
En is dan de minibrute 2s nog gewoon bruikbaar als sequencer als slave of moet ie dan de master zijn?
Het zal wel simpel zijn maar aangezien ik deze configuratie nog niet eerder heb geprobeerd is het flink zoeken terwijl ik geen stap verder kom.
 
Back
Top