Arturia Beatstep

Zou ie geen app kunnen maken zodat je dit OOK met de Maschine controller kan? - via midi en usb uitsturen. Lijkt me interessant - of mis ik dan teveel door geen cv gate te hebben...
 
Zou ie geen app kunnen maken zodat je dit OOK met de Maschine controller kan? - via midi en usb uitsturen. Lijkt me interessant - of mis ik dan teveel door geen cv gate te hebben...

cv gate in welke format dan ook needs a .. ? convertor die van input midi > dus t in comming signaal omzet naar cv / gate [bv roland /moog / korg norm ]
[hehe in een keer goed '-]

iig
 
ach als ie enkel midi uitspuwt is 't vast ook al een geriefke :)
 
Of de maschine controller standalone te gebruiken is? Ik heb geen idee. Als je 'm USB voeding presenteert, zou ie dus een geheugen moeten hebben voor de midi mapping, zou ik denken. Mogelijk is dat 't probleem.
Los daarvan, als er een dichtgeklapte laptop naast staat heb ik er ook geen last van dat ie niet 'standalone' is
 
syncie syncie syncie...

kijk eens onder de playknop...EXT SYNC...via USB ofc, spuugt ie dan cv/gate en die mini midi poort weer uit

http://rekkerd.org/img/201401/arturia_BeatStep.jpg

voor 100 ballen, moet je eigenlijk aan elke HW synth die je hebt zon ding hangen....multigroove 24/7


groove mag je volledig weglaten denk ik eerder

veel te limited,goedkoop,ok ,maar wat ben je ermee...
 
Lijkt erop dat je toch al een stevige pc (naar mijn normen dan) nodig hebt om een simpele editor te draaien...

(windows 7/8 2gig ram, 2gig free hd multiple cores required)
 
Ik begrijp zeker en vast dat ik met oude meuk speel, en ik daar geen support meer van moet verwachten.

Maar ik vond het opvallend dat je voor een simpele editor al 2gig ram en 2gig free space moet hebben.

Of krijg je er een sample library bij?
 
Ik begrijp zeker en vast dat ik met oude meuk speel, en ik daar geen support meer van moet verwachten.

Maar ik vond het opvallend dat je voor een simpele editor al 2gig ram en 2gig free space moet hebben.

Of krijg je er een sample library bij?
Is dat niet gewoon de hardwarevereiste om Windows 7/8 zelf te kunnen draaien? (Win 7 x32 is 1gig dacht ik... maar vlot draait het niet dan)
 
hoe ga je hem opladen/van stroom voorzien dan? :mega:

maar wat vet, voor een top prrijsss! lekkah bezig!!

oh is dat de stroom voorziening? ik dacht dat't voor aansluiting was voor iets wat bij mij een studio verbod heeft

;)
 
dit ding maakt alle andere een beetje overbodig.....


:koffie:

Ik denk dat Arturia een hoop boze brieven gaat krijgen van fabrikanten i.v.m. "het kapot maken van de markt". Zelfs voor de dubbele prijs zou dit ding nog knetterhard verkopen denk ik. Dit is voor mij in ieder geval dé verassing van NAMM 2014. Hopelijk word het ding niet gecancelled omdat andere fabrikanten er een stokje voor gaan steken via een of andere patentenoorlog, chantage, etc.
 
Hopelijk,is de kwaliteit ok, want ik lees net een heel ongelukkige arturia midi controller eigenaar over alle slechte pads en kapotte dingen in een nl magazine.
 
Als ik het allemaal goed heb begrepen zit is dus geen MIDI input op? Dat is jammer, maar ik ga 'm hoe dan ook aanschaffen.
 
Nieuwe beatstep pic, met CV en Gate outputs
 

Attachments

  • Beatstep.jpg
    Beatstep.jpg
    40,9 KB · Bekeken: 48
Back
Top