Arturia Beatstep

Gaaf dingetje voor misschien wel mijn 101tje, maar de eerste vraag die in me opkomt en het bruikbaar voor mij maakt, hoe sync ik deze sequencer in mijn setup?

Zie alleen een midi out, geen midi in. Zou wel een misser zijn als hij alleen met usb te syncen is? Dit is juist leuk om lekker te loopen met een mpc als master.


Edit, ik begrijp nu dat je hem master clock via midi out kunt laten uitsturen dus zou ik dit ding als master kunnen gebruiken voor bijv een mpc, wel een dikke domper eigenlijk. Wat kost een midi in extra nou eigenlijk. Had hem liever als midi slave gezien, die midi output kon me gestolen worden. Kon mooi vast bij de 101 staan en me mpc als midi clock op wieltjes rol ik overal naar toe waar ik hem nodig heb.
 
Slimme zet van Arturia qua functionaliteit en prijs. Ze zullen er veel van verkopen. Als ze er nu ook nog een zwarte uitvoering van maken :doei:
 
die willik wel voor m'n minibrute kan ik lekkere brute industrial sequenses maken alleen die usb gaat w/s nooit gebruikt worden
 
Vanwege de naam Beatstep had ik een drumsequencer verwacht, met verschillende gate outs.. Jammer.
Trouwens heeft ie geen clock in/uit? Dat is wel een gemis :(
 
Heel leuk en zeker voor die prijs maar ik lees/hoor idd nergens iet over hoe je die seq synced.
En is de seq alleen cv gate of ook midi?
Heb helemaal niks meer staan met cv gate.. Word me allemaal te hip dat analoog :)
 
syncie syncie syncie...

kijk eens onder de playknop...EXT SYNC...via USB ofc, spuugt ie dan cv/gate en die mini midi poort weer uit

http://rekkerd.org/img/201401/arturia_BeatStep.jpg

voor 100 ballen, moet je eigenlijk aan elke HW synth die je hebt zon ding hangen....multigroove 24/7
 
Yep totaal mijn idee. Ik wil er 3 :) volgens bax nog 26 weken? Vergeet tmaar dat ding is volgend jaar nog niet te krijgen wegens productie beperking tov de vraag :-"
 
Kijk.. Ext sync
Nu maar weer een synth scoren die ik er aan kan hangen.
Alles waar cv gate op zat is de deur uit.

Voegt het wat toe aan die microbrute sequencer? Die is zeker heel erg basic.



syncie syncie syncie...

kijk eens onder de playknop...EXT SYNC...via USB ofc, spuugt ie dan cv/gate en die mini midi poort weer uit

http://rekkerd.org/img/201401/arturia_BeatStep.jpg

voor 100 ballen, moet je eigenlijk aan elke HW synth die je hebt zon ding hangen....multigroove 24/7
 
built quality van een zak aardappelen lijkt het op, iedere keer als ie die pads indrukt trekt die halve controller een beetje krom of ben ik nou gek? wel mooi prijsje idd voor de features...

metal underplate ..en aardige mac..looks;-]


vint een winnertje .. dual usage sequencer en controller
:okdan:
t idee aleen al cv gate seq, met div options swing / gate timing voor 99.-
:engel:
 
Ik begin die Glen Darcey van Arturia al aardig goed te kennen. Thuis heeft hij ondermeer een Pittsburgh modular, hij houdt van een grapje en hij heeft de BeatStep helemaal zelf bedacht, vanaf de eerste schets. Hij moet het ding nu op de NAMM aan de man brengen, en daarom draait hij onvermoeibaar zijn verhaal af (al is het wel telkens hetzelfde). Met al die beursherrie heeft hij soms ook wat moeite om de journalisten goed te verstaan. Geeft niet, Glen. Mij heb je al overtuigd.

:halleluja
 
Back
Top