Ja gebruik dat ook vaak, bijv een DX7 patch + een Kurzweil of sampler patch + een software-plugin patch. Ultra dik
maar niet altijd bruikbaar.. vaak kies ik er toch voor er 1 of 2 weer weg te laten, of om ze apart van elkaar in te spelen en goed te "voicen" over het keyboard (sowieso verstandig) ipv alles altijd samen onder 1 toets, wel goed om te testen overigens.
Weet je het zou natuurlijk veel vetter zijn om een hoop analoge synths the stapelen maar helaas heb ik alleen een modular en een matrix 6
Even zien, dus met veel analoge synths stapelen bedoel je dan verschillende? Of mis ik de optie om alles gewoon 3,4,5,6,x op te nemen? (niet alles hoeft realtime)
Ook in je opmerking over het laten binnenkomen van je analoog op een spoor in je DAW, merk ik dat je graag alles realtime wilt doen. Zoja, prima natuurlijk.. echter, met het laten binnenkomen op een spoor van je DAW
(en ik ga er vanuit dat je "monitor" aanzet in DAW, en niet de direct monitor van je geluidskaart) krijg je dan niet last van de vertraging?? Ik zou dit slechts gebruiken om te testen of e.e.a goed bij elkaar past, maar zou het niet zo opnemen.
Voor baslijnen, laten we zeggen, alles wat
niet pads is en zwierig maar direct en punchy.. zou ik er voor kiezen of:
- de lijn eerst met een zo direct (0,0 latency) mogelijke vsti in te spelen, en dit -voorzover mogelijk- midi naar je modular sturen en deze dan opnemen en erop plakken (en wss een paar ms terug schuiven)
of
- beginnen met de modular en de baslijn, leadlijn eerst zo goed mogelijk met de analoog inspelen en op te nemen, en dán pas de vsti daarop spelen, gewoon 2x en los van elkaar (dus niet perfect hetzelfde = vaak prima/goed)
Dit om het directe, punchy, te behouden en het zonder latency te kunne inspelen.. latency is voor mij althans een killer voor alles wat
niet pads en zwierig is.