Hoe te bounchen split channel FL studio

arno2001

Nieuwkomer
Lid sinds
23 september 2013
Berichten
4
Na lange tijd niks meer te hebben gedaan met muziek ben ik sinds kort maar weer begonnen en ook hier maar weer eens aan het kijken. Ik heb nu een paar trackjes gemaakt die een vriend van mij graag wil masteren.


Tijden het bouncen vanuit FL studio kies ik voor de split channel optie. Hierbij word elke mixer uitput los naar een wave gebounchend.
Dit omdat een vriend van mij veel aan mastering doet en de tracks apart van elkaar nog wil kunnen bewerken.
Als ik deze losse tracks in een multitracker importeer zonder enige aanpassing zou volgens mij de track hetzelfde moeten klinken als een complete mixdown vanuit FL. Maar dit is niet het geval. Ik neem de master mixdown (wav) niet mee bij de import want deze klink al compleet. Heeft iemand ervaring met deze manier mixdownen/bounchen. En heeft er iemand een idee waarom mijn gebounchde tracks totaal toch anders klinken dan een complete mixdown.

Alvast bedankt,

Arno
 
Zit er iets op je master? Zo ver ik nu kan testen wordt alle fx op de master niet mee genomen op de tracks als je ze split.

Hallo,

Nee niks. Alles op de master staat uit. Deze neem ik ook niet mee bij het afmixen. Lijkt me ook niet nodig aangezien alle outputs al meegenomen zijn.

Arno
 
Is het niet gewoon een volume probleempje?

Misschien kun je anders eens het origineel en het resultaat na het splitten en weer samenvoegen in die multitracker laten horen? (of een gedeelte ervan). Dan is het misschien beter te horen wat het probleem zou kunnen zijn..
 
Is het niet gewoon een volume probleempje?

Misschien kun je anders eens het origineel en het resultaat na het splitten en weer samenvoegen in die multitracker laten horen? (of een gedeelte ervan). Dan is het misschien beter te horen wat het probleem zou kunnen zijn..


Bedankt voor je reactie. Ik ga ff kijken of ik je het verschil kan laten horen.

Ik zou het alleen niet verwachten. Alle outputs worden met het volume van de mixer geexporteerd. Als je volgens mij alle tracks in bv in de multitrackermode van cool edit laad dan zou hij volgens mij exact moeten klinken als de complete mixdown.
 
Ja dat zou je verwachten, maar het zou mij niets verbazen als hij toch het volume verandert. Ik heb nu geen FL Studio bij de hand, maar je kan het even uittesten:

Render je song gewoon op de normale manier, maar dan zet je 1 bepaalde mixer track op SOLO. Vergelijk deze met dezelfde mixer track die je hebt verkregen door gewoon de optie "split mixer tracks" te gebruiken.

Gaan ze precies even hard? Zowiezo een goede manier om ook te checken of ze überhaubt precies hetzelfde klinken.

Belangrijk is wel dat je een "eenvoudige" mixer track gebruikt, zonder sends en routing naar andere mixer tracks enzo. Vraag me trouwens af of zulke mixer tracks wel op de goede manier worden gerenderd met de optie "split mixer tracks". Ik gebruik die optie zelf eigenlijk amper, dus heb er niet veel ervaring mee.

En hoe zit dat met latency compensation? Heb je daar rekening mee gehouden?
 
Hallo,

Latency is niet het probleem. Ik heb er net nog even naar gekeken en het verschil word denk ik toch veroorzaakt door volume. Partijen die normaal in de mixdown klinken, klinken bij het spliten heel erg hard ten opzichte van de rest van de mix. Het kan natuurlijk zo zijn dat als dit kanaal op -8db staat en de master op bv -6 dan zal hij bij het splitten hard klinken. Alleen zou de hele mix allemaal hard moeten klinken.
Manic ik zal je optie eens proberen.

Groet, Arno
 
het kan ook aan de panning laws liggen, die uitzetten in fl geeft db boost
 
Back
Top