Conflict met ex-bandlid

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Een zanger met teveel ego ontslaat zichzelf wel. Maar een bassist - schuine streep - autist is een veel groter probleem. Die vindt alles wel fijn en ziet de problemen niet. Die blijft ver totdat zijn laatste eer gekrenkt is. Zelfs als hij niet hoeft te bassen is het wel goed. Kun je hem er wel bij houden om biertjes te halen, maar nee, daar koop je een muzikant niet voor.
 
Misschien kan de zanger als band promotor/manager verder gaan. :okdan:
 
In een band spelen is het mooiste wat er is. Alleen voordat je het juiste clubje bij elkaar hebt, moet je soms afscheid van iemand nemen. In onze band zijn er tot nu toe twee personeelswisselingen geweest en beide keren is de situatie enorm verbeterd.
 
Aan jouw opmerkingen over zangers en bassisten te zien kon jij wel eens de volgende zijn die gewyberd wordt
 
wat een gezeik in een band zitten =(

Precies. Daarom zitten we ook op synthforum, waar je lekker vanuit je eigen kamertje alle muzikale misbaksels kunt maken die je maar wenst :D
 
Als solo-muzikant heb ik weleens overwogen mezelf te ontslaan wegens gebrek aan talent, maar toen bleef het wel heel erg stil.
 
Ik ken nog een bassist waar we de komende repetitie de waarheid tegen moeten zeggen. Grote kans dat hij die kritiek niet kan verdragen en vertrekt. Maar ja, als er bij de helft van de nummers geen baspartij te horen is en er bij de andere helft verkeerd ingevallen wordt, dan scheelt het ons weer het vellen van het eindoordeel en hebben 'wij het niet gedaan' ;)...

dit klinkt niet alsof je er echt lol in hebt om in een band te spelen. Ik heb jarenlang in een band gespeeld en onze drummer had af en toe ook wel wat moeite met dingen, maar daar zijn de repetities toch voor? Dan bespreek je met zijn allen hoe het moet klinken en oefen je samen (dat is wat anders als het het probleem van 1 persoon maken) tot het goed klinkt. En als dat niet lukt (is bij ons ook wel eens voorgekomen bij 1 of 2 nummers) dan neemt een ander het gewoon over (ik nam een gedeelte van de drums op de keys over bij die nummers, of je past het arrangement aan.

Vergeet niet, dat als je zo met elkaar omgaat zoals jij beschrijft dat een band als los zand aan elkaar hangt en dat merkt het publiek ook.

overigens snap ik het probleem van de topicstarter helemaal niet, als die zanger zo veel werk voor de band heeft gedaan en je hem er vervolgens uitpleurt laat hem die mixer dan lekker houden, met een paar optredens heb je een nieuwe mixer er al lang uit na aftrek van kosten.
 
Als solo-muzikant heb ik weleens overwogen mezelf te ontslaan wegens gebrek aan talent, maar toen bleef het wel heel erg stil.

hehehe, herkenbaar, ik heb ooit een track van mijzelf ingezongen (met autotune uiteraard), maar daar was geen ontkomen aan, dat was zo slecht dat ik mezelf wel moest ontslaan. Ik ben er overigens een week van slag door geweest :D
 
hehehe, herkenbaar, ik heb ooit een track van mijzelf ingezongen (met autotune uiteraard), maar daar was geen ontkomen aan, dat was zo slecht dat ik mezelf wel moest ontslaan. Ik ben er overigens een week van slag door geweest :D

Herkenbaar, de poging tot zang heb ik al lang geleden opgegeven. Alleen met een vocoder kan ik dingen nog enigszins acceptabel laten klinken, maar dat effect is inmiddels ook al behoorlijk uitgekauwd. :D Maar in een band spelen heeft me nooit getrokken, muziek maken is voor mij tot diep in de nacht aan knopjes draaien en loopjes maken - 2x per week een uurtje in een oefenruimte en dan 1x per maand ergens in een barretje spelen ofzo is niks voor mij.
 
Een zanger met teveel ego ontslaat zichzelf wel. Maar een bassist - schuine streep - autist is een veel groter probleem. Die vindt alles wel fijn en ziet de problemen niet. Die blijft ver totdat zijn laatste eer gekrenkt is. Zelfs als hij niet hoeft te bassen is het wel goed. Kun je hem er wel bij houden om biertjes te halen, maar nee, daar koop je een muzikant niet voor.


als hij het nog moet horen.. hier lekker zo over m praten
wat ben jij een topgozer, echt
was dat dezelfde bassist die goed stevie kon bassen maar niet die suffe meezingnummerkes die jij zo ONTZETTEND GOED op je roland kon spelen? die je toen ook zo lekker helemaal afgezaagd hebt op t forum?
wat een kwijlvent ben jij man
Dat jij nog geen schop onder je hol hebt gehad van je band..
 
Precies. Daarom zitten we ook op synthforum, waar je lekker vanuit je eigen kamertje alle muzikale misbaksels kunt maken die je maar wenst :D

Misbaksels, ghehe tijd voor de *smaakpolisie*

08-11-02-smaakpolitie.jpg
 
Ik ben nooit zo van topics sluiten, maar als Rob de Geus op mijn scherm langs komt dan wordt het inderdaad tijd voor een spuitje.
 
jullie met jullie sluiten open laten ben benieuwd hoe t uiteindelijk is opgelost :)
 
Ik ben nooit zo van topics sluiten, maar als Rob de Geus op mijn scherm langs komt dan wordt het inderdaad tijd voor een spuitje.

jullie met jullie sluiten open laten ben benieuwd hoe t uiteindelijk is opgelost :)

Maar ik zie dat er meerdere mensen reageren op basis van de eigen ervaringen en dat deze aldoor met antwoorden vanuit persoonlijke meningen worden beantwoord (excuses voor de redundantie van mijn schrijftaal). Spel in de man en niet in de bal, zowel de TS als de zanger in kwestie moeten zelf aan tafel gaan zitten en als volwassenen dit soort dingen bespreken, elke band-situatie is anders en elke uitgangspunt/reden van conflict is anders. Probeer de situatie buiten jezelf zien en buiten de persoonlijke smaak.
 
Eigenlijk heel simpel. Is het apparaat al afgeschreven (hebben jullie genoeg gigs ermee gedaan en aan verdient?) ... laat dan dat ding maar zitten. Een goede 40ch tafel koop je tegenwoordig echt voor weinig geld. Dus 1000 EUR zou ik sowieso niet betalen.

Als je eruit bent wat voor vergoeding redelijk zou zijn, dan zou ik dat bedrag in termijnen van hem terughuren. Zo heb je ook tijd om afscheid van elkaar te nemen zonder rancune.

Stel dat je bijvoorbeeld afspreekt 550,-- EUR te betalen voor de tafel, dan zou ik hem voor 3x175,-- EUR inhuren en dan het restant contant.

Waardig afscheid nemen is veel meer waard dan van waarde afscheid nemen....
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top