Conflict met ex-bandlid

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Uiteindelijk is het hier ook gewoon een synth forum.......en niet een bandjes forum.
 
het gaat niet om een redelijke oplossing maar om gekrenkte gevoelens en onmacht.
stomme is alleen dat " de grote doorbraak " meestal in dit soort bands niet plaatsvind. daarvoor is een vriendschappelijker band nodig met veel lol en een goed gevoel bij elkaar of een professionelere houding met alle contracten die daarbij horen.
och ja het zijn maar wat spullen...
als ie nou de ms20 had meegenomen, kijk dan had ik het begrepen
 
Niet.
Als je niets op papier hebt staan dan is hij nu de eigenaar van de mixer.
Heb je wel wat op papier staan dan aangifte doen.
Nee man dat zou wel heeuul makkelijk zijn."bezitter wordt vermoed eigenaar te zijn", is dus weerlegbaar. Spulletjes worden bijna altijd op naam gekocht en geregistreerd, bewijs is dus makkelijk te leveren dmv bonnetje ;)
OT
Als iemand vind dat er een dienst is geleverd moeten zij een factuur opstellen en opsturen. Maar ja majeur probleem, er is namelijk geen overeenkomst voor een dienst (getekend) oid, dus.....ja,.....

heeft hij natuurlijk geen enkel recht om zich onze mengtafel toe te eigenen.
Je kan iets toe-eigenen/ in bezit nemen wat niet van jou is. Eea zegt niets over rechtmatigheid das een ander verhaal. De eigenaar heeft dat recht ook, maar dat spreekt voor zich.
 
Laatst gewijzigd:
Nee man dat zou wel heeuul makkelijk zijn."bezitter wordt vermoed eigenaar te zijn", is dus weerlegbaar. Spulletjes worden bijna altijd op naam gekocht en geregistreerd, bewijs is dus makkelijk te leveren dmv bonnetje ;)

Je kan iets toe-eigenen/ in bezit nemen wat niet van jou is. Eea zegt niets over rechtmatigheid das een ander verhaal. De eigenaar heeft dat recht ook, maar dat spreekt voor zich.


Het is niet regulier om iets op naam te kopen hoor, alleen als je bijv. BTW kan aftrekken.
Tweedehands al helemaal niet.
Dus zoals ik al zei, als je niets op papier hebt, wat dus ook een bon op naam met serienummer is, dan heb je bij de politie weinig kans.
 
Wat ben je als band nog dan zonder mixer, kabels, microfoons en flightcases of hebben jullie die spullen nog behalve de mixer?
 
Volgens mij ligt het ietsje anders dan hierboven beschreven.

't kan best zijn dat de zanger tal van werkzaamheden heeft verricht 'voor de band', maar daar is
a) geen vergoeding voor afgesproken
b) niet duidelijk van in hoeverre deze werkzaamheden buitensporig veel meer waren t.o.v. de inbreng van andere bandleden ten behoeve van de band
c) betreffen het werkzaamhedden waarvan de gehele band in die periode, dus ook hijzelf, voordeel heeft genoten.

Als er geen afspraken zijn gemaakt over een vergoeding is er dus ook geen vergoeding verschuldigd voor die uren.
Nu snap ik best dat ie zich een beetje genaaid voelt. Bovendien heeft hij enkele werkzaamheden uitgevoerd waar de overige bandleden ook in de toekomst nog profijt van zullen/kunnen hebben, mits de boel formeel wordt overgedragen. Eventuele resterende hostingkosten op het huidige hostingjaar zou ik dan ook sowieso netjes verrekenen want dat zijn reeele kosten die hij anders onterecht de komende maanden nog voor zijn kiezen krijgt. Bovendien zou ik me kunnen voorstellen dat ook jullie, de overige bandleden, wellicht vinden dat ie terecht 'iets' moet krijgen voor zijn werk aan de website, zeker als jullie die willen blijven gebruiken. Maar daar zul je gewoon een schappelijk voorstel voor moeten doen.

Voor wat betreft de mengtafel geldt dat deze met de gezamelijke opbrengsten van de band is gekocht. Tenzij daarover andere afspraken zijn gemaakt is ieder bandlid dus deels eigenaar van die tafel. Daarvoor hoeft verder niks op papier te staan want je hebt getuigen in de vorm van de overige bandleden :). Dat de zanger dus nu eigenaar zou zijn is gelul. Zelfs al heeft ie een bonnetje met zijn naam erboven, dan nog heb je een flink aantal getuigen die kunnen aantonen dat zij hebben meebetaald en medeeigendom is overeengekomen.

Ten aanzien van een reeele vergoeding voor die tafel geldt dus dat de zanger ofwel de overige bandleden kan 'afkopen' of zijn deel vergoed dient te krijgen van de overige bandleden, waarbij overigens wel rekening dient te worden gehouden met de afschrijving op de apparatuur. Nu is de restwaarde natuurlijk niet nul, dus afhankelijk van de leeftijd zou je een afwaardering van een maximum van zo;n 20-25% per jaar kunnen hanteren, of zijn deel gewoon kunnen berekenen door de huidige waarde op marktplaats door het aantal bandleden te delen.

Datzelfde geldt voor de flightcase die hij heeft gebouwd. Ook die is aan afschrijving onderhevig en ook die zou je op eenzelfde wijze kunnen verrekenen. Die rekensom gaat feitelijk op voor alle apparatuur die door de bandleden gezamelijk zijn betaald.

Vooralsnog is aangifte dus niet aan de orde. Er is geen sprake van diefstal daar de zanger formeel nog (mede) eigenaar is van de mengtafel. De oplossing is dus om gewoon met hem om de tafel te gaan zitten en te bespreken wie wat zou willen overnemen. Kom je daar niet uit, dan zou ik eens een bezoekje brengen aan de lokale rechtswinkel. VInd je 1000 euro voor het totale verhaal reeel, dan kun je die natuurlijk ook gewoon betalen, maar ik zou t wel even in de juiste verhoudingen bekijken voordat je daar een beslissing over neemt.
 
Het is niet regulier om iets op naam te kopen hoor, alleen als je bijv. BTW kan aftrekken.
Cool bij mij is het gelukkig mn leven lang regulier, alles wat ik koop staat op mijn naam en nee heeft niets met btw aftrekken te maken heb geen bedrijf oid.

Tweedehands al helemaal niet.Dus zoals ik al zei, als je niets op papier hebt, wat dus ook een bon op naam met serienummer is, dan heb je bij de politie weinig kans.
Politie heeft er niets mee te maken.

Voor de rest, niet mee eens maar :okdan:
 
Waar gaat het nu nog over. Over een mixer van die je op ebay koopt van 700 euro. als je het gewoon laat zitten en niet meer over denkt ben je het goedkoopste klaar. dit forum slaat weer door. een mixertje 700 gedeeld door 4 is ongeveer iets minder dan 200 de man. dat is een stuk minder een civiele zaak te beginnen. ik denk dat de bandleden meer gekrenkt zijn dan de zanger heb ik zo snel door. Wat moet je nog met zoon oubollig mixertje. koop een computer!
 
lol idd

alsof wij hier ook iets aan kunnen veranderen aan de situatie zoals die is onstaan ook.
 
als de mixer in kwestie is betaald met het geld dat jullie hebben verdiend met optredens welke dus voornamelijk (of in zijn geheel?) kon worden bewerkstelligd met spullen waar de zanger dus voornamelijk eigenaar van is/was dan is het eigenlijk ook wel meer dan redelijk dat hij nu de mixer in zijn bezit heeft...

denk ik dan als ik zo ff vooral het begin van je verhaaltje in de eerste post lees... dus... ook...
 
Daarbij
Het is een o2r
Daarh eb ik wel wat centen voor over om die niet te hoeven gebruiken
 
probleem is vaak dat mensen zich weer eens veel te serieus nemen. het heet muziek Spelen....
 
degene die denkt dat ie het meest gedaan heeft.
tis maar hoe je het bekijkt.
 
Ik ken nog een bassist waar we de komende repetitie de waarheid tegen moeten zeggen. Grote kans dat hij die kritiek niet kan verdragen en vertrekt. Maar ja, als er bij de helft van de nummers geen baspartij te horen is en er bij de andere helft verkeerd ingevallen wordt, dan scheelt het ons weer het vellen van het eindoordeel en hebben 'wij het niet gedaan' ;)...
 
misschien ook wel goed voor hem, dat muggenzifterige perfectionisme ook altijd, gaat natuurlijk op een gegeven moment ook drukken.
 
Het hoeft niet perfect te zijn. Maar de afgesproken basnoten moeten wél gespeeld worden en niet half, of helemaal niet. Als een zanger of een toetsenist een keer een nootje overslaat: valt dat niet zo snel op, maar een ontbrekende basnoot haalt meteen het fundament onder de muziek weg. Mag het dan zogenaamd steeds aan de apparatuur liggen, maar meneer de basbeer heeft een muur aan speakers en versterkers achter hem liggen, dus als zijn in-ear-monitoring weer eens niet werkt, kan hij niet zeggen dat hij zichzelf niet kon horen. Mijn kapsel staat nog steeds opzij vanwege de wind uit de basspeakers...
 
Die rancuneuze klote ongetalenteerde kutzangers ook altijd. :( Overal hetzelfde.

:D

Man, pure nostalgie, deze thread. Ik heb er zelf bandleden uitgezet en ik ben zelf ook wel eens "ontslagen" drama ... Zo'n claim achteraf slaat nergens op, op het logische deel van 200€ na dan. De rest is pure rancune. Ik zou niet moeilijk doen en die gast de allerlaatste kans geven de mixer zelf terug te komen brengen want anders... Kom nou.
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top